kerékmánia Creative Commons License 2011.04.14 0 0 2978

Ja, az aluminium nem rossz ötlet.  Valóban rengeteg előnye van, kár, hogy drága, és

nehezebben javítható, ha egyáltalán javítható, esetleges baleset esetén.

És nem minden alkalmazása volt sikeres.  Lásd COMBINO-botrányok világszerte.

[Még szerencse, hogy mi is megvettük a förtelmet ... :-(,  bár azt már acélból gyúrták ].

Bocsi az off-ért.

Vasútmániám során szerzett öreg-róka barátomtól úgy tudom, hogy az M44-esek

az 50-es években és a 60-as évek leg-végéig jártak gyorsvonatokkal, pl. Budapestről Bajára,  Nagykanizsára, Keszthelyre, Tapolcára.  A balatoni vonalakon 2-2 géppel, 10-12 kocsis vonatokkal, és állítólag csak a Tapolcai vonalon volt a vonat két végén 1-1 M44-es üzem,  máshol a gépek egymáshoz kapcsolva dolgoztak.  Hogy milyen állásban (vezetőfülkékkel vagy géptérrel egymásnak fordítva)  az nem volt jellemző, állítólag mindenféle variáció előfordult.   Azt mondta az öreg, hogy ennek az M40-esek tömeges megjelenése vetett véget.

És azt is hallottam, hogy elég sokáig rendszeres volt az ABbmot és Bbmot-ok szinkronüzeme is, de csak a Bbmot--okkal volt divat a vonat végeire sorolt motorkocsikkal üzemelni,  ezek 78V=-os vezérlőrendszere jobban tűrte a hosszú vonaton végigmenő vezérlőkábelek feszültség-esését, mint az ABbmot motorkocsik

24V=-os rendszere.

És távvezérlés csak azonos típusú járművek között lehetséges.

A diesel-villamos,  vagy diesel-mechanikus jelleg, mint azonosság,  az kevés!

Elég izgi is volna egy M61-t és egy M44-et összekábelezni,  elvégre mindkettő diesel-villamos ...   Inkább ne próbáljuk ki :-)