Ja, az aluminium nem rossz ötlet. Valóban rengeteg előnye van, kár, hogy drága, és
nehezebben javítható, ha egyáltalán javítható, esetleges baleset esetén.
És nem minden alkalmazása volt sikeres. Lásd COMBINO-botrányok világszerte.
[Még szerencse, hogy mi is megvettük a förtelmet ... :-(, bár azt már acélból gyúrták ].
Bocsi az off-ért.
Vasútmániám során szerzett öreg-róka barátomtól úgy tudom, hogy az M44-esek
az 50-es években és a 60-as évek leg-végéig jártak gyorsvonatokkal, pl. Budapestről Bajára, Nagykanizsára, Keszthelyre, Tapolcára. A balatoni vonalakon 2-2 géppel, 10-12 kocsis vonatokkal, és állítólag csak a Tapolcai vonalon volt a vonat két végén 1-1 M44-es üzem, máshol a gépek egymáshoz kapcsolva dolgoztak. Hogy milyen állásban (vezetőfülkékkel vagy géptérrel egymásnak fordítva) az nem volt jellemző, állítólag mindenféle variáció előfordult. Azt mondta az öreg, hogy ennek az M40-esek tömeges megjelenése vetett véget.
És azt is hallottam, hogy elég sokáig rendszeres volt az ABbmot és Bbmot-ok szinkronüzeme is, de csak a Bbmot--okkal volt divat a vonat végeire sorolt motorkocsikkal üzemelni, ezek 78V=-os vezérlőrendszere jobban tűrte a hosszú vonaton végigmenő vezérlőkábelek feszültség-esését, mint az ABbmot motorkocsik
24V=-os rendszere.
És távvezérlés csak azonos típusú járművek között lehetséges.
A diesel-villamos, vagy diesel-mechanikus jelleg, mint azonosság, az kevés!
Elég izgi is volna egy M61-t és egy M44-et összekábelezni, elvégre mindkettő diesel-villamos ... Inkább ne próbáljuk ki :-)