Rainvan Creative Commons License 2011.04.14 0 0 110

Megnéztem a Back And Forth-ot, nagyon jó lett szerintem, az egyetlen dolog, amibe belekötnék, hogy ha már egyszer mindenki nevét le tudták írni helyesen, akkor szegény Krist-et miért Novaselic-nek írták? A másik meg, hogy míg a TINLTL megjelenéséig elég részletes a sztori, a maradék több, mint 10 éven szinte csak átszaladnak. Tehát a legrészletesebben addig foglalkoznak a dolgokkal, amíg Chris Shiflett belépésével végül össze nem állt egy stabil felállás. Szimpatikus, hogy semmit sem takargatnak, Goldsmith kilépését vagy Stahl kirúgását egyaránt elmesélik nemcsak Dave-ék, de maguk az érintettek is és az is világosan lejön, mennyire rázós helyzetek voltak azok, Hawkins OD-járól már nem is beszélve. Goldsmith kilépése után valamivel egyébként az örök darab Nate is majdnem távozott az újraéledő Sunny Day Real Estate miatt. A 2002-es QOTSA-turné meg annyira bejött Grohlnak, hogy akkor meg majdnem feloszlatta a FF-t (ebben mondjuk a OBO felvétele körüli töketlenkedés is közrejátszott: Dave szerint hiába költöttek egy misit drága stúdiófelvételekre, csak nem akart összeállni a dolog, aztán amikor a kis sufnistúdiójába becuccoltak egy hétre, ott már minden klappolt - és maga a felvétel is jobban szólt, mint a kikukázott "egymillió dolláros demó".)  

A távolabbi múlt is szóbakerül: az első 10 perc lényegében egy Nirvana gyorstalpaló a Dave belépését követő időszakról (igaz, a lemezek közül csak a Nevermindról esik szó). Az utolsó negyedóra meg az új album felvételéről szól. Ha tényleg végigfilmezték az egész folyamatot, az simán megérne egy külön filmet is - talán a valamikori DVD-kiadás extrájaként? 

Az új lemezt még mindig nem hallottam, tegnap bejártam Pestet és sehol sem kapható. Viszont ami a filmben elhangzik a dalokból, az nagyon felcsigázott, a Dear Rosemary Grohl-Bob Mould duettje a hallottak alapján pedig a Foo-életmű egyik legjobb pillanatának tűnik.