Ez fellógatom, pöfögtetem módszerrel jól megvicceltek! :))
Lényeg, hogy a gép kibírta. Ezekszerint tényleg nem olyan rossz.
A bejáratás - akár 2 akár 4 ütemű - azért kell, meg az egymáson elmozduló, csúszó és gördülő alkatrészek felületi érdessége olyan, amit a gyárban összehoztak, össze tudtak hozni.
Közel sem olyan, mint ami a működés során ki fog alakulni.
Ha egy felület érdesebb, és ez csúszik egy másik felületen, akkor jobban melegszik, mert a kenést adó összefüggő olajfilmet az érdesség pici csúcsai megszakítják, így fémes érintkezés van. Emiatt sokkal nagyobb a hőterhelés, ami a motor belsejében még nagyobb, mert ott kevésbé lehet hűteni. A nagy melegtől az alkatrészek nagyobbat hőtágulnak, azért jobban összefeszülnek, még több olaj préselődik ki, ezért jobban melegszik, stb, stb. A vége a rotty....
A fémek közül a dugattyú az, ami a legnagyobbat tágul. A hornyokba megragadnak a gyűrűi, beégnek, a kompressziónak lőttek. Lehet szétszedni.
Ha túlhevül, a gumi alkatrészek, tömítések, simmeringek letérdelhetnek.
Éppen ezért, a bejáratás ideje alatt ajánlatos az üzemi hőmérsékletet nem átlépve használni, ÉS! sűrűbben megállítani, hagyni, hogy teljesen had hűljön ki.
A finom bánásmód a nagyon alacsony és nagyon magas fordulatszám között egy sáv, közepesen vastag sáv.
A túl alacsony fordulattal odobaharintasz a nyugvó csapágyaknak, tűgörgőnek, nincs elég légszállítás a hűtéshez. A magas fordulattal túlhevíted a gépet. A kettő között érezni kell a használható sávot.
Ezt a sávot nem a teljesen nyitott pillangó szeleppel használjuk. A fél, háromnegyed gáz a maximum.
Így, kisebb terheléssel, kisebb gázzal, sűrű!! leállításokkal lehet jól bejáratni. ( Pl vékonyabb fa, kicsi-kisebb gázokkal)
A jó olaj az alap.