MTU-890 Creative Commons License 2011.03.24 0 0 32137

Az M61 sor. mozdony energetikai jellemzőivel az 1968-as VATUKI évkönyvben megjelent tanulmány - Pápay István: "Diesel vontatójárművek gazdaságos üzemeltetése" címmel - részletesen foglalkozik.

 

A dízelmotor hatásfok-adatai:

Menetokozat       Ford.               Telj.             hatásfok              be                            B

     0                    275 1/min        50LE             -              220g/LEh (299g/kWh)     11kg/h

     1                    275 1/min       132LE          33,8%       187g/LEh (254g/kWh)     24,6kg/h

     2                    355 1/min       304LE          35,6%       177g/LEh (241g/kWh)     54kg/h

     3                    435 1/min       529LE          37,2%       170g/LEh (231g/kWh)     90kg/h

     4                    515 1/min       791LE          38,0%       166g/LEh (226g/kWh)     131,4kg/h

     5                    595 1/min       1078LE        38,1%       165,5g/LEh (225g/kWh)  178,8kg/h

     6                    675 1/min       1374LE        37,8%       167,5g/LEh (228g/kWh)  229,8kg/h

     7                    755 1/min       1673LE        36,8%       171,5g/LEh (233g/kWh)  287,4kg/h

     8                    835 1/min       1977LE        35,2%       179,5g/LEh (244g/kWh)  355,2kg/h

 

A kerületi teljesítmény alakulása és sok egyéb energetikai jellemző ábrákon van illusztrálva.

 

A kerületi teljesítmény az 1. menetfokozatban kb. 80LE, a 2-ban kb. 200LE, 3-ban 370-400LE, 4-ben 560-595LE, 5-ben kb. 800LE, 6-ban 1000-1030LE, 7-ben 1250-1300LE, 8-ban 1480-1530LE.

 

A kerületi hatásfok a 4-8. pozícióban, 20-100km/h között 25-29% között van.

 

Előzmény: 1014 (32133)