"E kérdésedre sajnos nem érdemes se igent, se nemet mondani, mert leírásodból kihagytál egy fontos információt - nevezetesen azt, hogy a fényjelek indulása a vagon rendszerében történt egyszerre, vagy a töltés rendszerében."
Mivel már közel 100-szor leírtam, hogy mindkettőben, valószínű csak neked kétséges a dolog.
A többi vitatkozó szimplán kétségbe vonja a lehetőséget.
Az órák szinkronizálási lehetőségét korábban felvetettem.
Ha a vonat rendszerében két szinkronizált órából fényjel indul, azok a vagon közepén találkoznak.
Ha a töltésről két szinkronizált órából fényjel indul, azok egyszerre érik el a töltésen álló baktert.
Tövábbra se értem, hogy mi zárná ki a 4 óra szinkronizálását.
A szinkronizálás azt jelenti, hogy az adott időpontban minden óra azonos időpontot mutat, és nem azt, hogy 3 egyformát, a 4. valami mást.
Abban a pillanatban amikor a vagonon lévő és a töltésen lévő órákat szinkronizálják, az akkor elindult fényjelek egyszerre érik el a megfigyelőt. Mind a kettőt.
A szinkronizációs jel lehet két megfelelő távolságban álló villany oszlop.
Ellenkező állításotok azt jelentené, hogy nem lehetséges két oszlopot olyan távolságra elhelyezni a töltésen, ami a vonat rendszerében egyszerre van az elején és a végén.
Ha viszont igen, akkor mi zárja ki, hogy az óráktól (oszlopoktól) azonos távolságba lévő megfigyelőket a fényjelek egyszerre érjék el?