általánosságban a komoly pénzt hozzó honlapok profitmodelje a következő:
No1. KAPCSOLÓTÁBLA: szinte megkerülhetetlenül befészkeli magát a két fél üzletébe, ezáltal profitál az értékléncból.
pl. hasznaltauto.hu (vevők és eladók), google.com (információ keresők és szolgáltatók), tesz-vesz, vatera, ebay, (eladók-vevők).
index.hu és egyébb forúm és hírportálok (információ keresők és szolgáltatók). iwiw, facebook (ismerősők), álláskereső és ingatlankereső, párkereső oldalak.
No2. specialista, vagy niche oldal: szakértője valamely szűk de fizetőképes szegmensnek. A megoldásszállító.
pl. gyószeszközök, warez, porno, divat, subculture, de bármi amiben jó valaki leadhatja, de nagyon jó marketing kell hozzá.
különéle tanácsadó hírlevelek, bloggok: befektetési, karrier, válság menedzselési, építkezési, stb.
No3. alacsonyköltségű értékesítési struktúra digitális profittal: webboltok általában valamely niche köré szervezve. sokszor a niche partnerprogramjaként üzemeltetve. Nincs drága kirakat, eladó és raktár. A könyvpiac és a kisméretű műszaki cikk piac nagyon jó példája ennek.
a kapcsolótábla profitmodel nagyon durván uralja a web-et, abban van a legtöbb pénz, de sok forgalmat is igényel.