535jocika Creative Commons License 2011.03.04 0 0 19086

Sziasztok!

 

Csak egy tapasztalat:

 

Tavaly kivittem a Nejemet a Allianz Hungaroringi tesztpályájára, mert nem igazán uralja a gépjárművet vészhelyzetben. Szóval itt az oktató igazságügyi szakértő, halálos közúti baleseteket vizsgál (már több mint 1000db-on van túl). 20-25 percet magyarázott a gumik gyártóbeli és DOT számbeli külömbségéről. Majd elaludtam, mert nem hittem benne. Hittem viszont minden 3 betűs menetbiztonsági elektronikában. (Nejem suzukijában csak egy van: ABS) Végre kiengedett a pályára és mindenkinek adott egy CB-rádiót, amibe Ő dumált is mindenki halotta a véleményeket a feladatok végrehajtásáról. Az első feladat után a Nejemet kiemelte, hogy ha végeztünk Minden más résztvevő gyülekezzen a kis "szuzu" mellé, mert akar valamit mutatni. Az egy órában megtapasztaltam, hogy hiába a sok három betűs kütyü, a folyamatosan locsolt műgyanta bevonattal nem találom a tapadást és igencsak meg kell küzdjek a kormánnyal, miközben az utánnam következő kicsi Feleségem ugynaúgy végrehajtja a feladatokat ugyanakkora tempóval és eredménnyel mint én. (mondjuk a rövidebb tengelytáv picit segített Nekik). Az órácska végén feltette a kérdést: "Vajon ki hozta ki a legtöbbet a kocsiából és tudásából?" Egyértelmű volt.  A kis fehér szuzu. Hát oda is gyűltünk köré. Lehajolt és kiderült a titok: Michelin Energy Saver ( 3 hónapos, én vettem 9.900-ért gumisnál). Ekkor megnéztük ez enyémet is: Bridgestone Potenza 245/40/18 RFT, 2007-es de még 7-8mm van rajta. Na most vagy én vagyok balfasz és nem tudok vezetni és az active kormány is lassan reagál a mozdulataimra vagy a gumi igenis sokat számít!