Törölt nick Creative Commons License 2011.03.02 0 0 19046

"Die beim Regenlichtsensor (RLS) eingesetzten, automobiltauglichen Phototransistoren sind
hauptsächlich empfindlich für Licht im Infrarotbereich, das bei Wetterlagen mit dichter Bewölkung mit
hoher Intensität auf den Lichtsensor wirkt. Im Gegensatz hierzu liegt die Empfindung des menschlichen Auges eher im Blaubereich des Lichts."

Szűrő (pl. IR) alkalmazására nem gondoltak?

Az elmúlt 150 évben kismillió fényérzékelőt fejlesztettek, amelyeknek tetszőleges spektrális érzékenységet tudtak csinálni. Leggyakrabban az emberi szem szubjektív karakterisztikáját követték le, de ezer féle egyébre is, akár egy szűk spektrum kiszűrésére, akár egy adott frekvenciától éles vágásra megvan a technológia 100 éve.

(Pl. láttam én már olyan fénymérőt, amelyik meg tudta különböztetni a színe alapján az eget, időjárási szituációt, megvilágítási körülményeket az ellenfényt, stb. Emlékeztek a Nikon F5 1000(!) szegmenses RGB fénymérőjére? Pár ms alatt(!) megállapította (állítólag egy 30000kép feldolgozása alapján készült algoritmussal), hogy mi van a képen, mekkora darabja van a kék égnek, vagy a fehér felhőknek és ennek megfelelően állítta be az expozíciót! 1996-ban, egy filmes gépben! Profi minőségben, széles hőmérséklettartományban, EMC védetten, hosszú élettartammal, stb.) Miért is nem alkalmaztak hasonló technológiát?

 

"Die in BMW/MINI verwendeten Sensoren entsprechen dem Stand der Technik."

:-))

Szerintem nem. Ha az lenne, akkor megismerné a kék eget, felhős időt. (Ez még messze nem az alakfelismerés kategóriája, sokkal könnyebb feladat!)

Jó autó a BMW, sőt (nekünk, akik azt vettek) a legjobban megfelelő, de azért azzal etetni a népet, hogy a XXI. században nem lehet megismerni a kék eget, nem lehet IR-re nem érzékeny, sőt tetszőleges karakterisztikájú fényérzékelőt csinálni, hogy muszáj egy pixeles érzékelő jele alapján dönteni, nekem nem jön be.

Előzmény: maszibmw (19044)