Üdvözlöm az Urakat!
Tudomásom szerint az ablak alatti domborításnak nem volt szerepe a váz merevítésében. Az eddigi kutakodásaim ezt erősítik meg.
Az is csak esztétikai kérdés volt, hogy a "díszléc" domborított vagy szögletes.
A Cak kocsik előtt a fémvázas kocsik szögletes díszlecet kaptak. Hasonlóan szögletes volt a háború alatt és után készített un. "vasvázasított" (de valójában csak pénzügyileg átépítettnek számító) 13,5 méteres forgócsaptávolságú kocsik is.
1956-tól kezdték el a 2 tengelyes kocsik vasvázasítását. Általában szögletes díszléccel látták el őket, kivétel a következő volt: domborított díszléccel készültek a 7 méteres tengelytávolságú 1100 mm széles (teli-)ablakos kocsik (az Az 10xxx, a Bz 524xx - 525xx sorozató kocsik, illetve nem rendelkeztek díszléccel az osztott ablakos Bz 40xxx (7,0 m) és Bz 46xxx (9,3 m) sorozatú kocsik.
Köszönöm a figyelmeteket, tisztelettel: z.kabai