alibiman Creative Commons License 2011.02.21 0 0 23776

Okulásul azoknak, akik MK4-re váltanak (bár igaz lehet MK3-ra váltásnál is)

 

Amikor megvettem a kocsit, gyorsan MK4-re cseréltem a navit, mert idegesítettet a csigatempója. Egy darabig rendben is volt a dolog, azzal az egy kivétellel, hogy akármilyen DVD-t nem evett meg. Vagy gyárit, vagy az egyik BMW (bontott) alkatrészkereskedő által 15 rugóért árult írt DVD-t. Amiket én írtam (bármilyen programmal, bármilyen lemezre, bármilyen sebességgel) nagyon bizonytalanul olvasta. Azért csak bökte a csőrömet, hogy mi a heréért vagyok ilyen tehetségtelen, hogy nem tudok DVD-t írni a naviba. A teljes igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy az X3-ban gyárilag van MK4, és az összes általam írt DVD-t zokszó nélkül olvasta. Addig filozofáltam, míg rendeltem egy új mechanikát a cuccba. Vagy 150 ajró volt. Kicseréltem a belét, és mindjárt jó lett. Még a népszabit (vagy magyar nemzetet, kinek, mi tetszik) is elolvasta, ha körbevágva betoltam. Egy darabig. Aztán elkezdett hülyülni, de most máshogy. Időnként lefagyott a cucc, időnként meg megszűnt létezni a navi. Arra rájöttem, hogy ez akkor történik, ha zökken az autó, szóval valami forrasztás lehet. Átraktam az X3-ba, mert az nagyon tud rázni a pesti utakon, és ott bizony 1-2 km-nél nagyobb távolságot nem tudtam megtenni fagyás nélkül. Ja és a 7-esben persze jól működött az X3-ból kiszerelt példány. Ez azt is jelenti, hogy nem kábel probléma van. Szétkaptam a cuccot, de most jobban, és átforrasztottam a csatlakozókat. Ez nagyon sok cuccnál segít, mert teljesen jellemző, hogy az aljzatba bedugott csati azért csak terheli azt, és a rázkódó kocsi csak elősegíti a forrasztás elfáradását. Az egyik legismertebb ilyen gond a BM23/24-es rádiómodul. Időnként elhallgat (majd véglegesen) ekkor kiszerel, csatit átforraszt, voilá! Műxik megent. A következő 10 évre. Na ez itt most nem jött be, pedig azt is mondtam neki, hogy MÚKOGGY! De nem múkodott. Mivel elég jó fel vagyunk SMD-re szerszámozva, gondoltam, vagy egy lesz egy kuka MK4-em (120 ezerért, + 150 ajró az új mechanika) vagy jó lesz. Teljesen szétkaptuk a cuccot, felmelegítettük a főpanelt 200 fokra, és hőlégfúvós pákával végigmentünk rajta. Beszerelés után mentem vele egy próbakört a rázópaddal (az X3 asszony neve) látszólag jó lett. Ma tettem egy nagyobb kanyart Szeged, Algyő, stb. irányába, és eddig jól teszi a dolgát. Gyorsan lekopogom.

 

A tanulság az, hogy a kb. 350-500 euróért adott bontott MK4-re szépen rá lehet faragni. Ezeknek még normál működésnél is csak idő kérdése, hogy mikor kell benne mechanikát cserélni. + a várható kontakthiba, amit akárhogy nem lehet megjavítani, csak spéci felszereléssel. Szóval csak óvatosan!