""ha a MÁV 100 fabatkából old meg valamit, akkor a mindenen spórolni akaró (és tudó) magáncég ezt 50-ből is meg tudja csinálni."
Bizonyos vonalakon akár 30-ból is, szerintem"
Sokszor elhangzik, és hihető is, hiszen számos erre utaló jelet lát az ember utasként is, hogy a MÁV pazarlóan máködik. Többször eszembe jutott már, hogy jó lenne tudni, hogy mennyire, hiszen a vasút jövőjének tervezéséhez nagyon nem mindegy, hogy az a temérdek zsák pénz, amit most kap (vagy annak 80-90%-a) kell a működéshez mindenképp, vagy a fele-harmada is elég lenne hatékonyabb működés esetén.
Ez a 30 vagy 50% azért nekem nagyon brutális. Miből adódhat ekkora mértékű pazarlás? Persze én is tudok tippeket mondani, de azokból ekkora arány azért nehezen jönne ösze. Ha egy elvakult mellékvonal-fan írja ezt, akkor betudom annak, hogy inkább csak szeretné, ha így lenne, mert akkor egy másik üzemeltető esetén a busz költségeinek közelébe kerülhet a vasút. De éppen Te írod ezt?!