Meg tudná nekem magyarázni valaki, hogy a Keletiben az I. vágány kijárati jelzőjén miért nincs sárga indikátor, amikor a jelző kevesebb mint 400 méterre (asszem 371m) van a külső kijárati jelzőktől? (a jelzőhíd a 100lábú előtt)
Mikor kell alkalmazni e jelzőt? Ha a kétfőjelző között nincs meg a tényleges fékúttávolság fele sem. Mi a fékútmérésnél figyelembe veendő sebesség? A Menetrendi segédkönyvben megadott 80km/h (ami Rákosig jó), amit a Keletiben soha az életben nem alkalmaztak még, mert képtelenség?
Indulásnál a kijáratig mehetek 40-nel. A kijárattól meg Hívó esetén 15-nel, indikátor esetén (szintén 15-el pár évvel ezelőttig majd 2 évtizedig) ma már 20-al.
Viszont a hiányzó 29 m miatt képes lennél indikátort szereltetni az akkori 15km/h sebességű közlekedéssel, akkor most a 20km/h-ás mellett a többire is szereltetnél?
Esetleg fogadjuk el azt a tényt, hogy gyakorlati alkalmazás szempontjából már a kérdés is teljesen értelmetlen.
Nézzük egy másik oldalról.
Mit jelentene e jelzőnek az alkalmazása az állomás átbocsájtóképességére? A főjelző után leesik a jeled, majd valamikor a barna téglaépület magasságában jön fel ismét. Addig a "párhuzamos" tolatási mozgások 25-tel "száguldanak" mellett -semmivel sem nagyobb biztosítóberendezési biztosítás mellett, viszont 2x olyan hosszú ideig semmi keresztirányú mozgás nem lehetséges a kijáró vonat miatt. Miért? 29m miatt. Végül is a baleknak minden megéri. Még jó, hogy a színes lámpás szakszolgálat néha előnyére is tud tévedni, netán racionálisan gondolkodni.