Clioll
2011.02.03
|
|
0 0
638
|
A láncos jobb, mert már fejlődött a gyártástechnológia, és előállítanak olyan anyagminőségű láncot is, ami már kibírja a kocsi, motor élettartamát, természetesen a megfelelő minőségű olaj, és rendszeres olajcsere esetén. pl. Suzuki, (kivéve az Opel Agila), mert az kb. 100000 Km-t bír. A szíjjas motorral sok baj van, a gumi öregszik, a hideget, port piszkot, sarat nem bírja, és főleg a Renaultnál: nagyon hosszú a hosszbordás ékszíj, kap egy követ, megpattan az ékszíj, kiszakad belőle egy darab, beveri a bordásszíjhoz, az átugrik, és már el is görbült a 16 szelep, és a himbákat is elgörbíti, letörik a ponthegesztett, kispórolt minőségű himba szelepvezető oldala, aminek darabja újonan 20000 Ft. (ebből ugyebár 16 db. van), legjobb esetben csak 4 megy tönkre. Maga a 16 szelep is felesleges, elég lenne a bevált 8 szelep. Nem fogyasz a 16 szeleppel kevesebbet, és nem is olyan nyomatékos a motor, mint egy hosszabb löketű, 8 szelepes. Nekem volt egy Seat Cordoba 1,6-om 2000-ben vettem újjonan, 75 lóerős volt, de csak 6,5 litert evett 100 Km-en, és az átlagsebességem akkoriban 160 Km! volt. |
|