.ZsL. Creative Commons License 2011.01.03 0 0 4

Írtam egy udvarias szándékú levelet az illetőnek:

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Kedves Hozzászólás Író!

Legyen szíves, ne annyira haragudjon a bajba jutott Magyar Siklóernyősökre, akiknek néhány napja megszűnt az évtizede jól működő országos honlapjuk, és nem tudnak egyik napról a másikra újat indítani, miközben zajlik az élet...

Nem hiszem, hogy olyan nagy baj, ha a sok újonnan nyitott politizáló (azaz semmit se érő, legfeljebb az indulatok gőz-túlnyomását levezető) topik hamarabb lecsúszik az új topikok tízes listájáról.

A siklóernyőzés ma már nemcsak egy nagyon népszerű sport és szabadidős, egészségfokozó tevékenység, amelyben hazai művelőinek versenycsapata a világ élvonalában áll, hanem a motoros változata közlekedési eszköz, ami sok olyasmire használható, amire a földi, kétkerekű motorok nem. Légi fotózás, illegális szemétlerakóhelyek felderítése, vadszámlálás, természetvédelmi szolgáltatások, régészeti feltárásoknak segítségnyújtás, elkóborolt háziállatok megtalálása, gyorsfutár- és postaszolgálat olyan helyekre, amiket más eszközzel nehéz megközelíteni, transzparensvontatás, pl. esküvői menet fölött, virágszórással, hogy "Éljen az ifjú pár!", gyerekeknek életre szóló élményt adó utasröptetés, stb...

Itt egy fejlődő és technikafejlesztő tevékenységről van szó, aminek kulturális-globalizációs hatása ma még felmérhetetlen. A Google-Earth segítségével a Föld istenhátamögötti helyein felfedezett terepekre eljáró siklóernyősök (és a többi ernyős népség: a bázisugrók, az ejtőernyősök, a madárruhások és a magyar névvel még nem rendelkező speedrideresek /"talán a "viharernyősök" lesz a magyar nevük/) a helyi bennszülöttek számára turistaforgalmat, bevételi forrást és kibontakozási lehetőséget jelentenek!

Mindez lehet, hogy Magyarországon ma még csak néhány ezer embert (és nemcsak fiatalt, hanem élemedett korút is) foglalkoztat aktívan, de ez a most következő évtizedben jócskán nőni fog, a siklóernyő, és várhatóan a légcsavaros trájk tömegközlekedési eszközzé válásával. Ma még sokan furcsálkodva nézik a siklóernyőzést fejlesztőket, mint ahogy az automobilban is kevesen láttak fantáziát százötven éve. Most a repülés egy-két személyes formájának tömegessé válása a következő lépés az emberiség fejlődésében. Korábban lovas nemzet voltunk, sajnos a lovaglás kultúrája erősen el lett hanyagolva, de ettől függetlenül a magyar repülős nemzet is volt mindig (nem véletlen, hogy az első gyakorlati siklórepülés Magyarországon történt az 1700-as években, csak épp kevesen hallottak Ciprián szerzetesről...), és ma is az! A légi világjátékokon nemcsak a szervezésben, hanem a helyezésekben is ott vannak a magyarok, a csekély szponzorálás és a médiák oda nem figyelése ellenére. 

Annak ellenére, hogy az Indexen most talán ez a legfontosabb téma, leszünk olyan toleránsak a többi témához, hogy a továbbiakban nem ennyire sűrűn indítjuk be azokat a topikokat, amelyekben a régi, most megszűnt honlapunkon egyenként is több ezer hozzászólás született.

Üdvözlettel: Zsédely László siklóernyős oktató
ASE "Paramánia" Szakosztály vezető, műszaki vezető
Fedémesi Siklóernyős Oktatópark, www.paramania.hu "


Előzmény: batyja (1)