Az üzemanyag az, ami a legkevésbé befolyásolja a téli indítást, természetesen csak akkor igaz, ha nem használt étolaj-fűtőolaj keverékéhez hasonló mocsokkal jársz.
Minden benzinkúton ugyanazt a MOL terméket kapod kivéve talán az OMV-t. De tegye fel a kezét, aki Sprint Dieselt tankol 370 Ft-ért! Na ugye. A mai gázolajak pedig nem sűrűsödnek be.
Mindig MOL kúton tankoltam, 3 évig jártam egy gázolajszűrővel, az égvilágon semmi víz, és kicsapódott parrafin nem volt benne amikor kicseréltem. Szóval kár az üzemanyagra fogni a dolgot. És teljesen felesleges adalékokat töltögetni hozzá, mert nem ezen múlik.
Szar akkumulátorral nem fog elindulni, a hidegben még kevesebb energiát képes leadni, mint egyébként. 12 V vagy az alatt, -10 fokban esélytelen. (Ami segíthet, ha meleg helyen tartod az akkumulátor. Ha nem napi rerndszerességgel jársz, akkor érdemes bevinni a lakásba, ez persze macera)
Nem tökéletes izzítógyergyákkal szintén baj lesz. Ha már kettő szar, akkor -10 fokban esélytelen. 3-al még elindulhat.
És ha még a komrpesszió sincs túl jó formában, nem is folytatom :)
Őszintén, az előbb felsorolt eseteknél fog segíteni bármiféle adalék? Dehogy fog.