golaz_ Creative Commons License 2010.12.07 0 0 2822

Mert jöttek az MD - k és nem volt más új motorkocsira szükség. Nem találtam meg, hogy a szíriai motorkocsik milyen nehezek voltak, pedig a ganzdatán fent van valahol. Általános probléma volt, hogy a mellékvonali alacsony tengelyterhelés miatt nem járhattak volna, a fővonalakra pedig ott voltak az igazi mozdonyos vonatok. Az alkatrészeknek is hazaiaknak kellett volna lenniük, ez sem biztos, hogy sikerült volna, a '70 - es évek végén már lecsengett a nagy optimizmus, senki nem akart beruházni egy ilyen másod - harmadlagos tervbe. Kicsivel később jöttek a Bz - k, hogy ahol nincs MD és a mozdonyos vonat túl nagy, ott is legyen valami. Aztán mire felébredtek a MÁV - nál, hogy talán mégis kellene valami motorvonat, akkor már az ezredforduló környékén jártunk és nem volt hazai gyártás.

 

 

Hobbim a vasút c. lapban megjelent anno egy vázlat szóló és iker alacsonypadlós Ganz motorkocsikról, annak a hajtására volt valami elképzelés?

 

Nem tudom, nem láttam, de MTU - ra tippelek.

Előzmény: C50 (2813)