bandura130 Creative Commons License 2010.11.02 0 0 9141
Egy kis infó, mert nagyon nagy kavarások voltak. :)
1983-ig voltak a keskeny nyomtávosak, globoid csigás kormányművel, lengőtokos (olajos) hátsó futóművel. A Garde-t már leírtam.
1984-től jött az újabb kasznis, ahol az első index felkerült a fényszóró mellé, hátul nagylámpás hátfallal és még sok apróbb változással. Futómű elöl-hátul széles nyomtávos, fogasléces kormányművel (kivétel néhány 1984-es évjáratú, ahol széles nyomtávhoz csigás kormányművet szereltek, de ez nagyon ritka), hátul lengőtokos futóművel.
1986-ban jött a Rapid és a 130-as, ami 4 ajtós kaszni volt, de műszakilag Rapid (4 dugattyús féknyereg elöl, száraz hátsó futómű, 5 sebességes váltó. Az utastérben is voltak változások, de erre most nem térek ki, ahogy a 120GLS-re sem.
1988-ban a 135-ös és 136-os motorokban a vashengerfejet felváltotta az alu hengerfej, ez került később, 1990-től a Favoritokba is.
Kis szériában készült injektoros változat is (135GLi és Rapid RiC).
Ezek mellett 1989-ig a 105-120-asok tovább készültek olajos futóval és vashengerfejes motorral, néhány a vége felé 5-ös váltóval.

Ja a Garde 4-es, a Rapid (és 130-tól felfelé) 5-ös váltóval jöttek ki a gyárból.

A hagyományos 4 ajtósok Mlada Boleslavban, a Garde, Rapid és az extra 4 ajtósok Kvasiny-ban jöttek le a futószalagról.

Nagyon sokminden van még, de túl hosszú lenne. :)
Előzmény: Quattroman (9140)