Sziasztok! Kapcsolódnék én is a topikhoz. Szerintem a MMV festése nagyon talál a mozdonyokhoz! Nagyon jól néznek ki, főleg a Bobo.
Amúgy a 91 55 0478 002-3 pályaszámú mozdonyt 2,4 millió euróért vásárolta a MMV, és még további két darabot szeretne vásárolni a közeljövőben ebből a típusból.
Romániában a mozdonyt LE 6600 Phoenix-nek emlegetik, (talán azért, mert a prototípusra egy főnixmadár volt festve). Eddig mindössze 4 db készült, és szemmel láthatóan a Csauruszok "faceliftelt" változatáról van szó. Teljesítménye 6600kW, végsebessége 200 km/h, méretei megegyeznek a Csauruszéval.
A mozdonytípus gyártásával a Softronic bekerült a világ 10-ik legnagyobb mozdonygyártó cége közé, valamint tendert nyert a Román Államvasutaknál, megelőzve a Siemenset és a Bombardiert, amelyekhez képest félszeres áron állít elő nagy teljesítményű mozdonyokat (2 millió euróért).
Ami a Sulzereket illeti, szintén Craiován gyártották őket, az 1959-es Sulzer-SLM-Brown Boveri licensz alapján 1960-1993 között. Ebből az igencsak sikeres mozdonyból több mint 2500 készült, ezzel a legnagyobb darabszámban gyártott svájci mozdony lett. Nekem ez a kedvenc mozdonytípusom.