Törölt nick Creative Commons License 2010.09.21 0 0 33685

A fék cserét én is terveztem, a calibra turbó 288-as fékeit kapná meg, no meg F28-as váltót hozzá.

->a 288-as fékez nagyobb főfékhenger és fékszervó kell (pl. calibra v6-ból)

 


A futóművel nem tudom mi gond lehetne, a gyáritól keményebb és alacsonyabb van benne, így is betonkemény, legfeljebb kap majd poliuretán szilenteket is.

->pont az a baj, hogy betonkemény, mégsem fogja jól az utat. Toronytámasz és normális gátló is kell bele


Itt ami nagyobb tétel az a 4 db kovácsolt dugó kb160-170 pénz itthon, ha haver rendezi az usa-ban akkor 120 körül megvan. Annyiba 4 Mahle vagy hasonló gyári is belekerülne.
->neked ez a kovácsolt dugó a mániád ? :-))) Minek ? Én vettem 100-ért egy komplett Kadett motort, 60.000 km volt benne, egy német a rendőrségi telepről, lefoglalt autóból.

 

Mivel furatnám is, nem hiszem hogy bontóban találok túlméretes kovácsolt dugókat kadettból. Egy nagyobb motorral meg az engedélyezés a babrás, meg ha használtan veszem akkor valszeg már arra is rá fér egy kis gyűrűzés, felújítás, sztem többe jönnék ki.

Ami inkább kérdéses még számomra hogy a max. fordulatszám (7500-8000-re) emelés következtében létrejövő terhelésnövekedést a gyári hajtókarok hogy bírják? A polírozás erősít rajta egy kicsit, esetleg ha rakok hozzá Arp csavarokat úgy bírja? Ha kovácsoltat kell vegyek az további 120-130e

->na a másik, ezt az ARP csavar.... Minek ? Tegyél bele gyárit, újat. 7500 felett az olajpumpa szokott megfázni, abba kell Risse motorsport fogaskerék

 

A hengerfej/ szívócső bővítést/polírozást magam csinálnám, az nem kerül pénzbe csak időbe! Az előző 1.6-os 90 lovas kadettom hengerfejét csináltam meg régebben, sokkal pörgősebb lett, igaz rá ment vagy 10 délutánom akkor!

-> Mivan ???? ARP csavart akarsz meg polirozott kovácsolt dugókat, hajtókarokat és egy ilyen hobby-barkács hengerfejet felraksz ???? Miért nem a profi hengerfejre költesz, abba bronz szelepvezetőket, javított nátriumos szelepeket ?

A chiptuningal én is gondban vagyok annyi mindent olvastam már róla, itt a fórumon is vitatkoztak eleget, de hogy a jellegmezők értékeit állította hozzáértően valaki, konkrétan még nem hallottam senkitől. Csak spéci motorvezérlőegységeknél láttam ilyesmit. Végül is a lényeg az lenne hogy a magasabb fordulat és a polírozás következtében beáramló többletlevegő mennyiség ne szegényítse el a keveréket, ne okozzon túlhevülést az égéstér körüli alkatrészekben.
A gyári légtömegmérő tudja érzékelni ezt a többlet levegőmennyiséget?
->igen, tudja
Vagy elég ha csak nagyobb üzemanyagnyomást állítunk be?
stb stb ->
nem, a gyujtás és a benzin mezőt át komplett kell írni
Ez a vezérlőegység/befecskendezés téma egy kicsit ködös még nekem...

->látom

 

És a lényeg hol maradt: milyen tengely kerül bele ? A tengely a szívómotorok legfontosabb alaktrésze !

Előzmény: stevie76 (33684)