John Howard Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1705

Akkor még nem. A pótkocsi mindig csak hátul lehetett, a végállomásokon hurokvágány volt a legtöbb helyen. Ahol meg esetleg nem volt, de pótkocsis üzem volt, körbejáratták a motorkocsit a másik végére. Ez volt a visszafogás, mint ahogy a lóvasútnál a lovakat is visszafogták a kocsi másik végére; innen a kifejezés. Az ötvenes évektől aztán kezdtek pótkocsikat vezérlőpóttá átalakítani, az egyik végébe vezetőállás került, ekkor már nem csak hurokvégállomáson tudtak fordulni. Ld. pl.  az ominózus Astoria melletti ideiglenes végállomás képét (5366), amin ilyen vezérlőpótos látható.

 

Az eredeti 5366 tükörkép, ezt már megtárgyaltuk! Itt is, abból is látszik, hogy a kocsi számtáblája nem a bal oldalon látszik a képen. Egyébként a pótkocsi tőlünk távolabbi végén is látható ilyen (ennél a típusnál ugyan nem kerek) tábla a tetején, ez is bizonyítja, hogy vezérlőpót.

Előzmény: RealCorpus (1690)