Nolanus Creative Commons License 2010.09.11 0 0 7189
"A hellenisztikus zsidó történetírók, mint Eupolemosz. romantikus hencegéséből sok minden leszűrhető Ábrahámról.
Szóval Ábrahám eredetileg a babiloniai Ur városának egyik papja volt, egy kaldeus beavatott, aki főként a csillagászatban és "kaldeus művészetekben" jeleskedett. Ur városában egy olyan titkos műhelyben dolgozott, ahol ahol beszélő és mozgó automataembereket készítettek."

Itt akkor Eupolemosz-nál kell utánaolvasni ezeknek?
Ez esetben felmerül, hogy miért vándorolt el Ábrahám, és állt át a ellenséghez. Vagy egy negyedik hatalom szolgálatában állt, mint ahogy azt a Bibliai is mondja?

"Mit gondolsz, azonosítható lenne egy történeti királlyal Melki-Zedek sátáni ellenfele, az esszénusok által Milki- Reshának nevezett király...???"

Az ilyen kérdésekre már nem is nagyon merek válaszolni, mert ha azt mondom, igen, akkor előszedsz valami pergament, amiből az összehasonlító valllástörténet segítségével levezethető, hogy valójában Szodoma és Gomorra története egy Vénuszi szönyegbombázást örökít meg ...:)

Meg aztán, érdekes párhuzamokat hozol itt az Esszénusokkal, és velük már régen foglalkoztam. Azt mondod Melkizedek az igazságosság királya, ez a Milki-Resha meg az ő ellenfele?
Mindenesetre furcsa, hogy Isten a jordánvölgyi szövetséget pusztítja el eléggé brutális módon, de miért volt erre szüksége így ebben a meglehetősen erőteljes formában... pl. éppenséggel megtehette ezt volna a 4 keleti király segítségével is, mint ahogyan azok ki is fosztották Szodomát és Gomorrát, a királyaik meg belefulladtak a kátránybányákba. + ezután még kaptak egy kis kénkövet is a nyakukba.
Szóval nekem nem egyértelmű, kikkel harcol Melkizedek; Ábrahám a mezopotámiaiaktól rabolta vissza a szodomai kincseket meg Lótot, és vissza is adta nekik. A visszarablás után jön Melkizedek, és 'megjutalmazza' Ábrahámot. Aztán meg eltörli Isten Szodomát...nekem ez egyáltalán nem értelmes.

A négy mezopotámiai királyt próbálgatják azonosítani a történészek, de nekem úgy tűnik, egyik azonosítás sem túl meggyőző.

Egyáltalán, az egész Ószövetség történeti szempontból a levegőben lóg. Tulajdonképpen a babiloni fogság előttről nemigen vannak régészeti vagy történeti bizonyítékok. Még az olyan alakokra, mint Dávid vagy Salamon, ezekre is a 0-át közelítő historikus bizonyíték van... szóval itt teljességgel a 'történetek dzsungelében' bolyongunk.

Előzmény: Schenouda (7138)