Hello!
Ha már az alkoholnál tartunk, E85-tel vannak esetleg tapasztalataid? :)
A gázosításról:
+ A beszerelési ár a hengerenkénti befecskendezésűre, amit mondtál, baráti. Persze tartalmaznia kell az automatikus átkapcsolást hosszabb távon még vissza benzinre is (mondjuk 50-100 km-enként 1-2 km erejéig), hogy tényleg ne száríthassa ki a gumialkatrészeket!
+ Biztosra veszem, hogy megtérül mindenestül (beépítés, gyakori-drágább vizsgák, meg a gázos rész plusz szervizigénye).
+ Elvileg környezetbarátabb (de ez önmagában engem sem hatna meg)
+ Ma már nem kell messzire menni érte
+ Csomagtartó is megmarad, ha nem ragaszkodsz a pótkerékhez
+ Nem veszélyesebb szerintem, mint a gázfűtés és mint a benzintank ütközéskor (bár én ha tehetném, mindkettőt az utastértől robbanásbiztosan leválasztva hordanám magam mögött)
- Nagyon hosszú távon azért nem venném biztosra, hogy "alacsony" marad az LPG ára (v.ö.: földgázáremelések; a 170-180 Ft is pofátlanul drága, nincs köze az előállítási árhoz, az olajtársaságok és a potyaleső állam egymást licitálja túl az emberek lehúzásában; az LPG sem megújuló energiaforrás)
- Nem állhatsz le mélygarázsba (még otthon sem!). Persze a talikon ezt én biztos nem fogom szóvátenni.
- A gáz égésterméke a levegőben szerintem kellemetlenebb a benzinénél (még a kétüteműénél is), fejfájás-előidéző...
A kompresszort megkerüli a gázrendszer?
Annak marad kenése gázüzemben is? Az egy fogaskerékszivattyú; a szállított közeg keni.