hamvasat Creative Commons License 2010.09.05 0 0 6948
Sziasztok!

A hayabusa fényezése végül egész tűrhető lett, a szín is szabad szemmel nézve tökéletes, nem látni, hogy fújva van a gép.

Viszont most kifejezetten karosszériás tanácsra volna szükségem, remélem tudtok segíteni. Vettem egy 2002-es, egész jó állapotú Ford Transitot, amin igen kevés rozsdát találtam, viszont az egyikkel kicsit tanácstalan vagyok, hogy mit tegyek vele. A képen a jobb oldali fellépőnél kialakított tároló üreg van, ahol némi rozsdát láttam, ezért kiszereltem onnan mindent. Drótkoronggal leszedtem a rozsdát és ez az eredmény, kissé ementáli fíling. Nem tudom mit kezdjek vele, mert a szétrohadt részre átlapolással van a felső lemez, ponthegesztéssel rögzítve. A két lemez közé is megindult a rozsda, azt nem tudom kikaparni, sem passziválni.

Mit kéne ezzel tenni ahhoz, hogy elvarrjam a rozsdásodás továbbhaladását. Karosszériás cimbi szerint a felső lemezből ki kéne vágni egy 30-40 mm-es csíkot, alatta lekezelni a rozsdát, majd egy élben meghajlított lemezt kéne visszahegeszteni, ráhajtva a szétrohadt részre és azzal is össze kéne heftelgetni CO-val, így pótolva lenne a merevítés is. Viszont ebben a megoldásban nem látom azt, hogy hogy lenne a rozsda útja elállva, hiszen a két lemez között a hegesztéseknél leég az alapozó. Másik, kissé igénytelen verzió, hogy lerozsdamarózom, amennyire tudom, aztán lealapozom jó vastagon és kiszilózom a két lemez közti hézagot, hogy a víz ne mehessen ott be. Csak kérdés, hogy ígyen lyukacsosan ellátja-e merevítő funkcióját az a lemez.

Hosszútávon tervezek a géppel, úgyhogy tartós megoldást keresnék.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv: Hamvasat