JGergely Creative Commons License 2010.09.02 0 0 25158
Max. ha az önkormányzati választás után megint szétcseszik az egész hálózatot. Pedig a délutáni csúcsban a gyakrabban járó 1/1A busz is tele van (munkanap szinte majdnem ugyanolyan gyakran járnak, mint régen az 1, 1A, 101 együttvéve), az eredeti menetrend szerint járó villamos is (még a 2-es is majdnem ki van annyira használva, mint pár hónapja volt a Thököly utáni részen a rövidebb bécsi), a villamospótlókon is tömeg van, a fél évvel ezelőttinél gyakrabban járó (kivéve délután 4 órát, de legalább a 25 perces lyukat sikerült eltüntetni) 21/21A-n is vannak rendesen (többen, mint márciusig). Már-már az az érzésem, hogy nő az utasszám a kelet-nyugati tengelyen (bárcsak így lenne), bár sajnos lehet, hogy ez csak a szeptember eleje miatt van.

Új járatokkal és sűrítésekkel szerintem lenne lehetőség az utasszám növelésére. Kár, hogy ez nem cél. Pedig most már tényleg kezdenek nagy dugók lenni, épp most lenne szükség a tömegközlekedés fejlesztésére. És itt nem interaktív megállókra, meg hasonló "hülyeségekre" gondolok, hiszen az (új) utas számára a járatsűrűség és a vonalhálózat a legfontosabb, az egyéb extrák ilyen szempontból már nem sokat érnek (az interaktív megállókra is szükség van és örülök az Okos pont projektnek, de a vonalhálózat rendberakása sokkal fontosabb lenne). Kár hogy újabban, amikor közlekedésfejlesztésről van szó, mindenhol csak ezeket nyomatják, miközben sok helyen lassan szinte megszűnik a helyi közlekedés, folyamatosan ritkítanak. Na persze járatsűrítésből nem nagyon lehet lopni, csak a beruházásokból.
Előzmény: Robancs684 (25157)