Nolanus Creative Commons License 2010.08.29 0 0 7088
"vagy éppen fordítva: a korábbiból magyaráznám a későbbit, hogy a szk. ábrázolások -részben az egyiptomi teológiának- kései lenyomatai, átmagyarázásai... A kép amit adsz -gondolhatod- tetszik. Két oldal a Nap és a Hold, majd lépcső vezet a "Csillagra", ami az őseinknél, mindig csak egy égitestet, a Vénuszt jelentette..."
Valóban nehéz innen visszatekintve meghatározni, hogy egy-egy jelenségréteg mikor rakódott rá a szimbólumokra, de a Napnak és a Holdnak van azért sok keresnivalója az Osiris misztériumban. Magát Osirist néha Holdistenként és ábrázolják, és 14 darabra vágása összefüggésben lehet a fogyó hold 14 napjával (a holdfázisok napjai mély jelentőséggel bírtak az ősi 'hidrosztatikában', a misztikus fluidumok áramlásának leírásában). És persze ott van Horus kivájt szeme is, ami mint mondják, a fogyatkozásokat jelöli. Ennek pedig szintén igen nagy jelentősége van, ez utal ugyanis a filozófiai 'konjunkció'-ra, vagy másképp a 'kémiai mennyegző'-re (a Nap és s Hold látszólagos egyesülésével, vagy hogy a Hold felfalja a Napot), amely konjunkció sötétedéssel jár (a fogantatás és a putrefactio egybeesése): a formaadó princípium elhagyja az összetett testet, így az prima materiájára redukálódhat, és csak az így megtisztított testek fogadhatnak magukba egy új formát. A napfogyatkozás képe persze a 'sol niger' képét idézi, a nappali nap testének lenyugvása után kel fel az Éjféli Nap, és a munka e második nap sugárzása alatt megy végbe.
Persze mindenfele egy sárkány vagy egy kígyó az, ami felfalja a napot, és amely sárkánynak aztán levágják a fejét, így az hiába nyeli el a napot, kénytelen újra a 'világra hozni'. A sárkány így két részre vágatik, lesz belőle egy fej és egy farok (Caput Draconis-Cauda Draconis, Rahu-Ketu stb.), amik persze egyben a két holdcsomópontot is jelölik, a fogyatkozások potenciális helyeit.

["Az is mondják ezek a ez a három lépcsőfordulós csigalépcső nyomán alakult ki a szabadkőművesség három fokozata, s Salamon csigalépcsői egy titkos beavató szobába vezettek. A szabadkőműves rajzokon rendszerint feltűnik egy kanyarhó lépcső a kapuként szolgáló két pillér mögött... (más magyarázók bár három lépcsőfordulót tesznek fel, de nem csigalépcsőt, hanem csak amolyan cikk-cakkban emelkedő lépcsőt magyaráznak a szövegből...)"
Az a gyanúm hogy itt a Golden Dawn a spirális formát illetően (aminek láthatólag igen nagy jelentőséget tulajdonított pl. mind Crowley mind Yeats) egy a szabadkőművességtől különböző forrással is rendelkezett, legalábbis én nem ismerek olyan ábrázolást az szk.-ban, ami egyértelműen spirálra utalna, max. egy negyed félkörívet láttam. Yeats: "I planned a mystical Order, which should buy or hire a castle, and keep as a place where its members could retire for a while from the world, and where we might establish mysteries like those of Eleusis and Samothrace; and for ten years to come my most impassioned thought was a vain attempt to find philosophy and create ritual for that Order. I had an unshakeable conviction … that invisible gates would open as they opened for Blake, as they opened for Swedenborg, as they opened for Boehme..."
Előzmény: Schenouda (7086)