kombi Creative Commons License 2010.08.26 0 0 222
"...mekkora felületen kapja azt a súlyt..."

A blöki valahol itt van elásva...

Alapesetben, ha nem ülsz a bringán, és nem terheled a súlyoddal a bringát, névleges nyomásra fújt keréknél (csomagos túránál a külsőre feliratozott maximumot használom) szvsz. nem sokkal nagyobb felületen támaszkodik a talajra az a bringa, mint a kampó esetében.
És ugye a hátsó kerék, ha felkampózott állapotban nem lóg a levegőben, akkor továbbra is alá van támasztva, tehát továbbra is van rajta terhelés...

ha pedig ülsz a bringán, akkor a felpakolt (mondjuk 40 kilós) bringa + 80 kilós bringás esetében a felnire jutó terhelés terhelés igencsak megnő, szvsz nagyobb, mint az aggatás setén..

Hümm.. nem is tudom...

Lehet, hogy tényleg érdemes lenne kiméricskélni??? :o)



A másik szempontod a " hadrafoghatóság" (jó szó. :o) érdekes kérdés.

Hosszabb 2-3 órás utazás esetén tapasztalatom szerint valamennyire mindig meg kellett bontani a cuccot (input-output tevékenység, öltözködés, stb)
Ugyanakkor az is igaz, hogy ilyen, több darabból álló cuccal vonaton mozogni (pl másik kocsiba áttelepedni) tényleg elég nehézkes.
Ilyenkor pedig könnyen megnő az egyes elemek elhagyásának veszélye is...


Az odatámasztós, kikötözős módszernek ugyanakkor szvsz. hátránya is van.


Tegyük fel, ha kikötözöd atombiztosan, akkor nem dől fel a masina, nem csúszik, nem karcolódik, ami egyébként a támasztós technikák esetében nem kellő rögzítés esetén reális veszély.


De legnagyobb rákfenéje ennek a technikának továbbra is fennáll, mégpedig az, hogy szvsz. így foglalod el a bicajjal a legtöbb helyet , és néha bizony mások elől...

Ha pedig esetleg egy zsufis paklitérben több, egymásra támasztott/kikötözött bringa közül kell kibányászni a kupacból a legbelsőt, az még cucc nélküli bringa esetén is macerás tud lenni, nemhogy felpakolt gép esetében, különösen akkor, ha a másik gépek gazdija nincs a közelben.



...vigyázni rá...


Ez sem egyszerű kérdés...

Ha egyedül utazol, az a legvacakabb a helyzet. Ilyenkor vagy ott sasolod a felpakolt bringát a paklitérben órákig, vagy lecuccolod, lelakatolod, és keresel magadnak helyet egy közeli szakaszban..
Más kérdés, hogy a pakliteres kocsiknak, ha több bicajos is összejön, tényleg utánozhatatlan hangulata van, de ugyanakkor mondjuk Tapolcától vagy Zalaegerszegtől a Déliig ücsörögni a deszkán nem biztos hogy kényelmes egy mulatság..
Igaz, a paklitérben leterített polifoamon meg jókat lehet ám aludni is...
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (221)