1) miért jó a távolsági tranzitnak, ha közben nem jó a távolsági tranzitnak, és
kicsit (bagyon) félreértetted: az M8 az, ami nem lyó...
(...az M5-M0-M1 útvonal alternatívájának, mivel nem csatlakozik az M1-hez, hanem elmegy körmend felé...
...aminek semmi értelme, hisz a 8as út megszűnt nemzetközi tranzitútvonal lenni, mióta kész az M7+M70 és a szlovén pálya olasz felé...
kár, hogy az M8 lobbisták ezt még nem fogták fel...)
2) miért preferálod Százhalombattát Fehérvár helyett, ha nem azért, mert az ott van hozzád tök közel? :-)
nem, batta Roger kartácshó van tök közel... hozzám tök távol van...
amúgy azért, mert:
- battán keresztül 3ada (4ede) hosszal (és költséggel) megoldható az M1-M5(M4) közötti, M0D tehermentesítő átkötés...
- nagy népsűrűségű, fejlett és motorizált agglós területet tár fel, ergo nem csak a távolsági tranzitnak lenne jó, hanem a helyi tranzitnak és a helyieknek is...
(ráadásul az utóbbiak vannak többségben...)
- új kapcsolatot adna a csepelszigetnek, ami most meglehetősen el van vágva a külvilágtól...
hátrány:
- hirtelen 1se jut eszembe, hacsak azt nem számoljuk, hogya betonlobbi rosszul jár, mert csak vaczak 60km-t betonozhat... :-))