Sayol_82 Creative Commons License 2010.07.26 0 0 20896
No, én meg átvettem. :-) A szelvényezés szerinti bal pályán (M3->M0) haladtam végig, teljes hosszában. A tapasztalatok: nagyon kevés a 130 km/h-ás szakasz, és ezek elég rövidek. Ilyen pl. Az M3-at keresztező híd (ahol 90 a megengedett) után kezdődő, és a 3. sz. főút, illetve HÉV milánói hídjáig tartó szakasz. A beton simább, és ezen a szakaszon még hófehér. Nem tapasztalható a hosszanti fésűzés miatti szitálás, amit az M5-4. sz. főút, illetve a 4. sz. főút-M3 közötti M0 szakaszoknál volt tapasztalható, míg be nem koptak. Ami meglepett, az a két hosszú viadukt szélessége: ezeken a helyeken ugyanis gyakorlatilag alig egy méter szélességűre keskenyedik a leállósáv. Erre útszűkület tábla figyelmeztet. Kéretik nem pont itt lerobbanni! A hosszabbik viadukton 90 km/h a megengedett. Szintén meglepett, bár a korábbi fényképeken látható volt, hogy a Kerepesi pihenőhely gyakorlatilag 0%-os készültségben van. Ez volna a "komplex pihenőhellyé fejleszthető egyszerű pihenőhely". Kb. csak abból látszik, hogy ott van valami, hogy a leendő lassító és a gyorsító sávok becsatlakozási pontjainál szaggatott a jobb oldali vezetővonal. A pihenőhely trapéz alakú területén minimális földmunka volt látható. Az út egyébként jól autózható, nem ráz úgy, mint a Colas csoport által összetákolt M3->3. sz. főút közötti M0 szakasz, ahol jókat lehet bukkanni. Ez a "kapaszkodósávos" szakaszon, a 3. sz. főúti csomópont után viszont nem végig igaz. Itt is belülről nyílik egy harmadik sáv, mint az M0K-en, illetve az újabb autópályákon szokás, de igazából a pályaszerkezet két sáv szélességben a nyíló legbelső, és az egy sávval kijjebb elhelyezkedő sávra csúszik át, míg a legkülső sáv mintegy "hozzátoldott" érzést kelt. Szó szerint is. Annak tudom jó szívvel javasolni e legkülső sáv használatát, akinek epe- vagy veseköve van. Azon segít. A beton színe is más itt. Azt hiszem, hogy itt alig várható nagy fegyelem azt illetően, hogy jobbra tartási kötelezettség van (az is megérne egy misét, hogy a legbelülről nyíló sávok esetén a legkülső kapaszkodósávnak minősül-e, és figyelmen kívül lehet-e emiatt hagyni a jobbra tartásnál, avagy nem). A pálya környéke rendezett, kb. olyan, mint amilyen az M0K volt átadása után. Remélem, hogy nem találják meg hamar a graffitisek. A forgalom igencsak lézengett a pályán, találkoztam kb. egy-kettő személyautóval, és pár furgonnal. Én voltam a legvagányabb, a többiek azért óvatosan szemlélték a dolgot. A GPS természetesen meghülyült, remélem hamar kiadják az M31-et is tartalmazó frissítést. Összességében tetszett, főként, hogy kb. jó tíz percet levett a menetidőmből annak ellenére, hogy azért nagyjából igazodtam a korlátozótáblákhoz. Ezúton köszönet a tervező-beruházó-kivitelező cégek embereinek! :-)
Előzmény: Törölt nick (20895)