VEE Creative Commons License 2010.07.21 0 0 26151
A Budapest körszálló ugyanakkor (1966-67-ben) épült, mint a Szemlőhegyi úti DIVSZ székház, szintén a Középületépítő Vállalat kivitelezésében. Annak az a technológiai érdekessége, hogy ún. csúszózsaluzatos volt, az egész henger alakú rész hat hét alatt került tető alá éjjel-nappali munkával.

Szó szerint tető alá, mert alatta egyetlen födém sem készült el, egy nagy cső volt az egész, középen a vasbeton lépcsőházi maggal, aminek oldalflaaira az egyre feljebb mászó daru is támaszkodott. A csúszózsalu sílókra lett kitalálva, ezért a födémeknek kihagytak fészkeket, amibe utólag, sok hónap alatt dugdosták be a monolit vasbeton födém vasait. Tehát hiába ment fel gyorsan a fal, végül sokára készült el az épület a födémmel való piszmogás miatt, bár akkor már nem áztak meg a felső födém elkészülte miatt.

Ha valakit érdekel a csúszózsalus technológia, szívesen elmesélem.
Előzmény: tehtube (26149)