joemaster Creative Commons License 2010.07.17 0 0 17575
Üdv!

Mivel az Autópiac c. hetilap megszűnt, a múlt héten vásároltam pár egyéb autós újságot. AZ Autó volt az egyik, emlékeim szerint normális dolgokat írnak.

Véletlenül épp tesztelték az Octavia Clever 1.2 TSI-t. Megörültem, elkezdtem olvasni.
Bizonyos S.P. követte el a cikket (Surányi Péter?).
Semmi gond nem volt, amíg el nem jutottam odáig, hogy szerinte a gyújtáskapcsoló balesetveszélyes, mert csak 0-ra visszatekerve lehet ismét indítózni és ha a vasúti átjáróban fullad le a motor, akkor ez nagyon problémás tud lenni, ha valaki emiatt vonattal ütközik, akkor meg nagyobb botrányt lehetne csinálni, mint a Toyota gázpedállal.

NA ITT tettem le az újságot.

Szerintem:
1. A kedves újságíró lefulladt az 1.2-es motorral és ennek emléket szeretett volna állítani. Nem kellene. Ciki.

2. Ezt a gyújtáskapcsoló működési módot én úgy ismerem, mint ráindítás gátló funkciót! Ha jól emlékszem, az Audi 80-asom, amely idén lenne 25 éves, szintén tudta!
Egy autós újságírónak ez miért új?
Nem így működik mostanában minden autó gyújtáskapcsolója?

3. Ez a funkció nyilvánvalóan a facelift-es O2 újdonsága. Szó sincs arról, hogy a VW csoport összes autójában ezt a gyújtáskapcsolót találhatjuk meg, ami ugyanúgy működik. Ugye?
Csak tudnám, miért néz ki minden VW, SEAT, Audi és Skoda bicskakulcs ugyan úgy?

Én nem fulladtam le túl sokat autóval, ha vezetek is más típust, nem nagyon fullasztom le. Ha mégis, akkor meg nekem természetes, hogy 0-ra visszatekerem a kulcsot és úgy indítózok. Ti mit tapasztaltok, egyéb autóknál simán rá lehet indítani ismét?

Ja, életveszélyesek az automata váltós autók, mert ha azoknak áll le a motorja (lefullasztani nem lehet, de hiba miatt leállhat) akkor N-be is kell rakni a váltó előválasztó kart, meg a fékpedálra is rá kell taposni, különben 0-ra visszatekert állapotból újra próbálva sem indítózik!

Remélem, hamarosan visszahívják az összeset!

Tudatában vagyok annak, hogy a medve és a vasúti átjáró nem játék! Én nagyon óvatos vagyok a vasúti átjárókkal, igyekszem úgy megközelíteni, hogy ha leállna a motor, akkor is ki tudjak gurulni. Előtte visszaváltok, vagy úgy intézem, hogy ne kelljen visszaváltani, és egyenletes gázzal megyek át rajta.
Ha nagyon sz*r a burkolat minősége és lassan lehet csak átmenni, akkor meg kinyomott kuplunggal, lendülettel gurulok át.

Van is igazság abban, amit ír, mert 2 mp. is sokat számíthat veszély esetén. Ám mindenképpen erőltetettnek és szenzáció hajhászásnak érzem, vagy olyasminek, hogy ha már nincs mibe belekötni, akkor keresünk valamit.