k.novotny Creative Commons License 2010.06.20 0 0 37412

Szia vasutTOM!

 

Futtában, hagy reagáljak irásodra, mert szerintem több sebből vérzik:-)))

 

MÁV Északi Főműhelye építette a 4488 és az 5300 számú poggyászkocsik alvázainak felhasználásával 1935-ben.

 

Ebből csak a dátum az igaz

 

Ha előveszed a a Magyar Vasuttörténete könyvecskét abban egyértelműen levan irva, hogy 1925-ben a 2 teng. kalauz, poggyász kocsik a 60000-69999, illetve 70000-79999 közé számozták be. Ha előveszel egy másik könyvet e sorozatból akkor számodra kifog derülni, hogy ezek az általam közölt kocsik 1925 elött a 7000, 8000, 9000-es pályaszám tartományba voltak besorozva, tehát kiesik a 4488, és az 5300 számod is.

 

Tehát 1935-ben az általad közölt számon, biztos, hogy nem épitettek át.

 

A mozdonyokba Ganz-Jendrassik típusú hathengeres benzinüzemű motort építettek be.

 

.....amit az 1927-ben gyártott BCmot kocsikból szedtek ki.

 

A 002 psz. mozdony a II. világháború után már nem volt állagba, ismeretlen időpontban az Ercsi Cukorgyárba került.

 

Valóban a MÁV-nál nem volt állagban, mivel 45-ben a csehekhez került, és 1945.11.05-i dátummal CSD T210.101-es pályaszámmal állitották üzembe, és 1949-ben Tatra 95 tipusú motorral látták el, majd 1953-ban selejtezték

Tehát ez a gép biztos, hogy nem volt Ercsiben

 

Evvel szemben az 1-est valóban 1952.11.hóban eladták az OKGT-nek, és ez került az Ercsi Cukorgyárba, nálam mindennemű dátum megjelőlés nélkül.

 

Bocs, hogy bele vauztam..

 

 

Előzmény: vasutTOM (37410)