Szia vasutTOM!
Futtában, hagy reagáljak irásodra, mert szerintem több sebből vérzik:-)))
MÁV Északi Főműhelye építette a 4488 és az 5300 számú poggyászkocsik alvázainak felhasználásával 1935-ben.
Ebből csak a dátum az igaz
Ha előveszed a a Magyar Vasuttörténete könyvecskét abban egyértelműen levan irva, hogy 1925-ben a 2 teng. kalauz, poggyász kocsik a 60000-69999, illetve 70000-79999 közé számozták be. Ha előveszel egy másik könyvet e sorozatból akkor számodra kifog derülni, hogy ezek az általam közölt kocsik 1925 elött a 7000, 8000, 9000-es pályaszám tartományba voltak besorozva, tehát kiesik a 4488, és az 5300 számod is.
Tehát 1935-ben az általad közölt számon, biztos, hogy nem épitettek át.
A mozdonyokba Ganz-Jendrassik típusú hathengeres benzinüzemű motort építettek be.
.....amit az 1927-ben gyártott BCmot kocsikból szedtek ki.
A 002 psz. mozdony a II. világháború után már nem volt állagba, ismeretlen időpontban az Ercsi Cukorgyárba került.
Valóban a MÁV-nál nem volt állagban, mivel 45-ben a csehekhez került, és 1945.11.05-i dátummal CSD T210.101-es pályaszámmal állitották üzembe, és 1949-ben Tatra 95 tipusú motorral látták el, majd 1953-ban selejtezték
Tehát ez a gép biztos, hogy nem volt Ercsiben
Evvel szemben az 1-est valóban 1952.11.hóban eladták az OKGT-nek, és ez került az Ercsi Cukorgyárba, nálam mindennemű dátum megjelőlés nélkül.
Bocs, hogy bele vauztam..