GPont73 Creative Commons License 2010.06.19 0 0 3167

Még én sem ismerem teljesen a saját igényeim. Biztosan nincsenek fotóművészi ambícióim, és nemhogy nem akarok ebből élni, de még hobbinak sem nevezném a fényképezést annak ellenére, hogy érdekel, és élvezem. Szeretnék egy olyan felhasználói szintet elérni, ahol nem akkor kell gondolkoznom a beállításokon, mikor találok valami olyat, amit szívesen megörökítenék. Mivel nagyon kezdő vagyok, nincs kialakult látásmódom, néha ösztönösen ráérzek, mit, és hogyan érdemes lefotózni, hogy az adott pillanat érzései átjöjjenek annak, aki megnézi a képet. Egyelőre szeretném megtanulni használni a gépet, hogy a a beállítások már rutinból menjenek - ez a könnyebb rész. Azt előre látni, hogy az elkészült kép hogyan néz majd ki egy olyan szemlélő számára, aki nem volt ott mikor elkészült; átérezni azt, amit Ő fog érezni ha ránéz, sőt, azt éreztetni vele, amit én szeretnék elmondani a képpel - na ehhez már rátermettség is kell, csak kis része tanulható. Egyelőre elég sok képet kattintok ugyanarról, különböző beállításokkal, más-más szögekből, aztán a monitor előtt ki tudom elemezni, melyik, miben jobb vagy rosszabb mint a másik, mire kell(ett volna) figyelni. Elég sokszor előfordul, hogy fényképezés közben úgy érzem, mindent elkövettem, kihoztam a maximumot, aztán visszanézve a képet, jönnek az újabb ötletek, és rájövök, hogy még véletlenül sincs így, sokmindenen lehetett volna javítani.

Mikor kevés szabadidőm engedi, szoktam képgalériákat nézni, de néha megnézem a saját, évekkel ezelőtt készült képeim is. Talán a legpontosabb megfogalmazás arról, hogy milyen szintet szeretnék elérni az, hogy olyan mappákat tudjak készíteni, amik évek múlva visszanézve felidézik az azóta elfeledett hangulatot, az akkori érzéseket, és nem csak egymás mellé dobált képeket látni.