vertex897 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 17663

Sziasztok,

 

hétvégén a napsütésben végre körbeértem a beázott autón. eLGee útmutatása alapján a két leeresztőnyílás tisztítása gyorsan elkészült.

bal oldal

 

Az ablaktörlő leszerelése után látszik, hogy a ventilátor levegőbeömlője kb. 2-3 cm-re van a gyári szigeteléssel ellátott vízszintes lemeztől. Na ez nálam a két leeresztő dugulása miatt a múlt hét során feltelt vízzel. A leeresztőknél a porból, levélből álló sár kimosása után rögtön lefolyt a víz,a nyoma 2 perc alatt felszáradt.

Ha mondjuk a belső levegőkeringetést biztosító rostély leereszkedne a gyújtás levétele után, talán akkor a gumitömítésének köszönhetően meggátolná a víz bejutását a ventilátorba ilyen jellegű dugulás esetén, legalábbis mikor kipróbáltam üzem közben, eléggé jól illeszkedett körbe a ventilátor előtt.

A következő lépés a belső kárpit teljes kibontása volt, adja magát, de a testvér fórumon találtam róla jó követhető leírást is. Célszerű volt a szivacsok és a hangszigetelő filc teljes kiszerelése, a hétvégi kánikula meg is szárított mindent.

 

A bontás során fény derült a korábban jelentkező hátsó ablak gondra is, mármint, hogy önálló életet élt. A vezető ülés alatt található egy 52 pólusú csatlakozó, meglehetősen vastag kábelkorbácsból történt kiágazással és visszacsatolással. Nagyjából lekövetve a kábelereket valamint próbálgatva a különböző funkciókat, innét megy a kábelezés a gk hátulja felé és a jobb hátsó ülés előtt fordul vissza a jobb oldali középoszlopig.

Sajnálatos, hogy a fent látható világosszürke szétkapcsolt csatlakozó a felerősítő műanyag pozíciójának köszönhetően gyakorlatilag a padlólemezen ül fel, beázás esetén az alsó része vízben van, a körülötte lévő filc borítás pedig még dunsztban is tartja. Az pedig különösen szép zöldes oxidos eredményt ad és a csatlakozó hibájához vezet ha feszültség alatt lévő réz vízbe kerül.

 

A gk már kiszáradt, a belső burkolatok is rendben vannak, viszont addig nem rakom teljesen össze, amíg meg nem tudok győződni, hogy a klíma kifolyótól nem tud ismét beázni. Leírásokban utánanéztem már, de eddig még nem találtam meg a hővédő lemez alatt a kondenzvíz kifolyót, így azt még nem tudtam leellenőrizni. Ma használtam kb. 2*1/2 órát a klímát, eddig még nincs az utastérben a csupasz lemezen víznyom.

Szép estét mindenkinek, a segítségeket köszönöm, P.