trottli Creative Commons License 2010.05.26 0 0 56031
Ne mételyezd a fiatalokat, mert majd ezt adják tovább az unokáiknak, aztán hova jutunk...
"célszerű tekerni a magassági trimmen " - ennek semmi értelme, egyrészt mert nincs tekerő, de a komolyabb oka, hogy az 54-est trimmel kell vezetni. Vagyis nem úgy, hogy húzzuk-nyomjuk, aztán trimmelünk, hogy jó legyen, hanem a hüvelykujj folyamatosan a gombon van, és a trimmet is folyamatosan csattogtatjuk vezetés közben. Aki jól tudta vezetni az 54-est, az pusztán egy ujjal, a trimmel elboldogult (már persze a bólintás-csatornán), ehhez azért kellett nagy gyakorlat, mert mindig kellett pontosan előre tudni hogy mi fog történni, és a trimmet időben nyomni. (Kitérő: ez hiányzik amúgy a mai világ airbuszon nevelkedett operátoraiból - hogy tudják pontosan, mi fog történni a következő 5 másodpercben a géppel, és ezáltal ők is tudják, mit kell tenniük - pl 330-as legutóbbi átstartja.)
A fontosabb ok, amiért mindig trimmelni kell, az az, hogy az abszu a trimm helyzetéből tudja, hogy milyen sebességgel reoül a repülő, és igy számitja ki, mennyit kell hozzáadni vagy elvenni a pilóta által létrehozott kormánykitéritéshez. Ha nincs kitrimmelve, akkor az extra kormányerőn kivül a gép elvesziti tartalékait, csökken a manőverezhetőség, és a gép nem teljesiti az egységnyi kormányerőváltozás=egységnyi túlterhelésváltozás kritériumot, ami icao előirás.
Előzmény: tri-tonus (56029)