Vagy négy órát tudtam aludni. Nem tudom mi teszi, az össze-összeugró vádlim, a rettenetes szélben 45 fokba döntött fák zúgása, vagy az elmúlt nap eseményei a fejemben? Pedig igazán rám férne, nehéz napon vagyok túl.
Röviden a következőkre emlékszem:
50-ig eszement szerencsénk, hogy az előzetes jelzések ellenére szinte semmi nem esett. 6 órán belül vagyok Psztlászlón, ami kb 25 perc előny tavalyhoz. Ez meglep, hisz azért eddig sem volt tökéletes a talaj, no és a tavalyi ultrakönnyű menetfelszerelés kb. plusz 1,5kg-mal növeltem Lavaredo főpróba címen.
A java innen következik. Visegrádra lefele már esik, és ha már esik, akkor úgy emberesen. Fellegvártól még jobban rákezd, és elkezdődik az utak patakokká változása. Az első beázás óta ugyanakkor ez itt még nem nagyon zavar. 75 után viszont már olyan mennyiségű víz van az utakon és annyira kezd lehűlni az idő, hogy kezdem nagyon nem komfortosan érezni magam, először a versenyen. Az előnyöm tavalyhoz hol csökken, hol nő kicsit, 15-25 perc között mozog. Kevély nagyon megvisel, pláne lefele a teljesen köves meredek.
A fejlámpát az utolsó ponton kell felraknom. És innen következik a fekete leves. A Csúcs hegyen még fokozottabb iramban kezd esni, és leszáll a köd. Ettől kb. 1,5 m-re lehet látni. Nagyon kihűlök, nincs erőm már gondolkodni. Ez nagyon megtör, csak megyek, amerre sejtem az utat, mert a jelzéseket egy ideje nem találom. És persze rosszul sejtem. Egy idő után beérek a házak közé, de az időmön látom, hogy nem igazán oda, ahova kell, már a célban kellene lennem. Elkezdek bolyongani az utcákon és számos segítő eligazítás után érem el az iskolát.
Hát vhogy így kell az utolsó 6 kmen egy 20 perces előnyt 50 perces hátránnyá redukálni...
Nagyon sajnálom ezt a végét, de mivel az első 92kmen úgy érzem, teljesen helytálltam, és tudom, h 13 órán belülre hozhattam volna az időt, nem panaszkodom.
Gratulálok minden résztvevőnek, a mezőny érezhetően sokkal erősebb volt tavalyhoz képest, a körülmények ellenére is. Remélem senki nem került bajba kint az erdőben.
Gratulálok Csanyáéknak is, jó szervezés volt, a felfestések időállóságán kellene javítani, de nagyon-nagyon sokat segített a sok jel. A nyolc órási indítást javaslom csak megfontolni, plusz 1-1,5 óra világosban mindenkinek segítség.
A felszereléseim jól vizsgáztak, különös köszönet a LaSportiva Crosslite-nak, sárban 100%-ot teljesített, gyakorlatilag SEHOL nem csúsztam meg (bár nem volt az a szaggatós a tempóm...:-). Aszfalton viszont nem erőltetném.
Lavaredot ugyanakkor erősen fontolgatom. A tegnapi nap után nem érzem magam még elég erősnek ahhoz, hogy annyival nehezebb körülmények között harcoljak az elemekkel.