Törölt nick Creative Commons License 2010.05.10 0 0 1353

Mégis elkezdtem olvasni Gyurcsány blogját. Éppen most nézem át. A hatalmi harcról írt elmélkedései nem érdekelnek, hanem azt keresem benne, ír-e valamit arról, ami helyre állíthatná az MSZP presztizsét. Főleg két szempont érdekel:

 

-feltárni az MSZP-SZDSZ korrupcióit

-elválik-e az MSZP a neolib gazdaságoltikától, mennyire próbálja átvenni a német és francia gazdasági modellt (ezt nevezik szociális piacgazdasgnak), tud-e olyan gazdasági modellt felmutatni, amelyben az MSZP képviselni tudná a 6 millió szegény embert olymódon, hogy az ország piaci versenyképessége is növekszik.

 

Meggyőződésem, hogy az új baloldali párt (akár még az MSZP nevet is megtarthatja felőlem) ezt a két elemzést el fogja végezni.

 

Gyurcsány blogjából az 1-7 pont.

 

Az autópályák építése 5%-kot rontott a költségvetésen 2004-2006 között! Konkrétan 5,4%-ról 10,4 %-ra ment fel  költségvetés hiánya. Medgyessy mindössze 0,5% hiány miatt vált meg a pénzügyminiszterétől: 4,9%-ról 5,4%-ra ment fel a hiány. Gyurcsány ne akarja az elődjére kenni a hiányt.

2004-2006 között a féktelen autópályaépítés tette tönkre az országot! Átlátni a szitán: az SZDSZ a korrupt autópálya-pénzek miatt választotta Gyurcsányt strómanjának, és váltotta le Medgyessyt. Hiszen Medgyessy az autópályák építésének lassításával kívánta helyrehozni az általa osztogatással elrontott költségvetési egyensúlyt. Ezt jelezte 2004 tavaszán. A korrupt uraknak nem volt ez ínyükre, és emiatt választotta magának Kuncze strómannak a tapasztalatlan Gyurcsányt. A számítása bejött, a féktelen autópálya-építés tovább folytatódhatott, és mint tudjuk, a Heti Válasz megírta oknyomozó riportjában,  pl. csak a Strabag-ügyleten 11 milliárd forintot keresett az MSZP és az SZDSZ, 8:3 felosztásban maguk között.