iskra Creative Commons License 2010.05.06 0 0 22635

Nos ez a hengerfejben elhelyezett kamrás motorok tipikus hibája mert:

az üzemanyag égésekor az égéstermék a kamra szájánál nagyon fegyorsul(a szűkebb keresztmetszet miatt) tehát jobban igénybe van véve.

Másrészt a gyors áramlástól(nefelejtsük el még ilyenkor ég az üzemanyag nagyobb a hőterhelés.

A hengerfej anyaga azthiszem ausztenites(vagy gömbgrafitos?) szerkeztű öntöttvas....na mindeggy 3,5-4,5 százalék széntartalom.

Na ez a széntartalom a hőterhelés miatt szépen  lassan kiég lásd kis gödröcskék.

Na a ha a széntartalom lemegy és jönnek,vagy már megvannak az anyagban a belső feszültségek,na akkor kezdődik a repedés a kamra szájánál,anyagletöredezések stb..

Ilyeneket láttam a reptéren  tanuló korombam,ilyenekről beszéltek a tanáraim is.

 

A németek megoldották a kamra szája valami spéci hőállő acélötvözet volt(bele volt öntve)mondjuk nem MTZ volt.

 

Az ilyen hibákat meg gyorsítja a túl magas fordulatszám,a túlterhelés,hibás adagoló,porlasztócsúcs hibás beállitása.

De egy adott üzemóra után magától is előjönnek,ez az anyagfáradása.

 

remélem senkit nem bántottam meg!!

Ha valami részlet lemaradt boccs 12-éve érettségiztem.

Előzmény: Szaby27 (22631)