Nos ez a hengerfejben elhelyezett kamrás motorok tipikus hibája mert:
az üzemanyag égésekor az égéstermék a kamra szájánál nagyon fegyorsul(a szűkebb keresztmetszet miatt) tehát jobban igénybe van véve.
Másrészt a gyors áramlástól(nefelejtsük el még ilyenkor ég az üzemanyag nagyobb a hőterhelés.
A hengerfej anyaga azthiszem ausztenites(vagy gömbgrafitos?) szerkeztű öntöttvas....na mindeggy 3,5-4,5 százalék széntartalom.
Na ez a széntartalom a hőterhelés miatt szépen lassan kiég lásd kis gödröcskék.
Na a ha a széntartalom lemegy és jönnek,vagy már megvannak az anyagban a belső feszültségek,na akkor kezdődik a repedés a kamra szájánál,anyagletöredezések stb..
Ilyeneket láttam a reptéren tanuló korombam,ilyenekről beszéltek a tanáraim is.
A németek megoldották a kamra szája valami spéci hőállő acélötvözet volt(bele volt öntve)mondjuk nem MTZ volt.
Az ilyen hibákat meg gyorsítja a túl magas fordulatszám,a túlterhelés,hibás adagoló,porlasztócsúcs hibás beállitása.
De egy adott üzemóra után magától is előjönnek,ez az anyagfáradása.
remélem senkit nem bántottam meg!!
Ha valami részlet lemaradt boccs 12-éve érettségiztem.