" Látom nem érted mi a problémám. Nem a felnit féltem, hanem a kerékagy csavart. "
Ugyan már, a zsigulikorszakban is csupaszok voltak a felnik, a kerékagy csavarok szintén, mégsem lett semmi bajuk évtizedek alatt.
Néhány évtizede még nem volt "divat" az alufelni, teljesen normál volt szinte minden autón, nem csak a KGST-ből származókon volt hanem nyugati autókon is.
Azoknak sem volt gondjuk a kerékagy csavarral, legalábbis tudomásom szerint.
Én is használtam régen lemezfelnis autókat, semmi gond nem volt mikor eljöttek a szezonális kerékcserék, simán lejöttek.
Szerintem emiatt nem kell parázni, egyébként a kupak/dísztárcsa alá is bemegy a pára, eső, só, hólé stb....
Az alufelnikre is azt mondják régóta még mindig, hogy a téli üzem, a só, a sós hólé stb. megeszi+ kárt tesz bennük.....,oszt ennek ellenére semmi bajuk sincs tőle.
kerékagy csavarnál nincs porvédő, és nem garázsban áll az autó és félek, hogy rozsdásoni fog. Illetve tartok attól is, hogy központosító rendszer összekorrodál a felnivel. Nem tudom, hogy ez ellen mondjuk egy dísztárcsa mennyit segítene. De újjonan ez a 4db műanyag kupak 14.000 Ft Dacia kereskedésben pedig 20.000Ft-ért tudnak rendelni.
Valaki próbált már meg ilyen felnire dísztárcsát feltenni? Eléggé kitüremkedik a felni oldala, szerintem nem lehet rátenni.
Itt járt a portámon a Jogger a minap, és alaposabban megnéztem a lemezfelni+dísztárcsa megoldást amiről laikus ember nem mondaná meg, hogy az valójában nem alufelni.
Egészen közelről sem, látszik a "lemez", le is fotóztam úgy tervezték meg, hogy még véletlenül se látszon ki a küllők közül semmi sem, pedig az csak egy dísztárcsa.
Nem a rozsdára gondoltam amikor azt írtam, hogy kényesebb az alu hanem a karcolódásra, bár tény, hogy ilyen ballonos gumival azért elég nehéz lepadkázni a felnit.
A télre használt acélfelniken meg a rozsda melegágya a dísztárcsa mivel azok karmai amivel kapaszkodnak a felnihez megkarcolják a fényezést és ott indul a rozsda.
Nekem egyenlőre továbbra is az a tervem, hogy alcar hibrid felnire mennek a nyári gumik a téliek meg az autóhoz kapott felnire. Nem mondom, hogy nincs olyan alufelni amibe ne tudnék beleszeretni de megvagyok nélküle is.
Erre is érvényes a mondás mint mindenre, hogy ízlések és pofonok....
A téli gumi akció 210e-ért tartalmazta a 4 NOKIAN téli gumit, a gyári acélfelnit, a szerelési költséget, ha szükséges a jeladós szelepeket és a dísztárcsákat.
Amikor kifizettem és odaadták a számlát, nem mondtak semmit, de az autóhoz érve megnéztem, mit alkottak, és feltűnt, hogy hiányoznak a dísztárcsák. Visszamentem, megkérdeztem. Az volt a válasz, hogy "nem szokták kérni", illetve, hogy nincs belőle raktáron. Kicsit nehezményeztem, hogy ezt azért közölhették volna, és mivel ragaszkodtam hozzá, írásba adták, hogy a dísztárcsák hiányoznak, és majd postázzák.
Elvileg a héten, vagy a jövő héten jönnek majd meg.
Ez a hagyományos, tenyérnyi nagyságú Dacia dísztárcsa lesz, amit elvileg csak fel szoktak valahogy pattintani, amikor kerékcsere van (legalábbis a régi Dusteren így láttam néhányszor).
Kérdés: Van valami trükkje, vagy tényleg csak rá kell pattintani? Nem szeretném tönkretenni, eltörni őket. :)
Elég sokat keresgéltem Én is. Végül az alábbi helyen vásároltam a lemezfelnim (alcar) 11 990 Ft/ db. Két nap alatt kihozták. Nincs benne a öt csillagú dísztárcsa, azt külön kellett venni hozzá.
Persze, én is láttam kalaptartón elolvadt videoton hangszórót, de ez azért mégsem egy kínai dísztárcsa, hanem az eredeti fényezett lökhárító... Volt pár autóm, de ilyet egyik sem csinált. Mindegy, ha nem rosszabodik hagyom, ha meg igen megnézem mennyit ér a garancia.
A kerékcserénél szembesültem vele, hogy a kis dísztárcsa alatt a fej, ill. a tengely vége rozsdás. Ilyet láttam a szalon udvarán álló, még eladásra váró, dísztárcsa nélküli Dustereknél is. Másnál is ilyen? Mit kéne tenni vele? Az azért durva, hogy gyárilag ilyen. Az én Dusim is még csak 3 hónapos, és itt rozsdás....
Pénteken befutott az én autóm is a márkakereskedésbe, ma voltam ügyintézni és persze szemrevételezni. Úgy kellett keresni a parkolóban, nem egy és nem két fekete Duster parkolt mindenfelé a többi színről nem is beszélve :)
Még nagyon "friss" a gép: rajta van a tréleren összeszedett szállítási szutyok, csupa deres volt, nincsenek felszerelve az apróságok (dísztárcsa, antenna), de már így is nagyon tetszik :) Most jobban megnézve fekete színben még a hátulja is pofásabb (szubjektív).
Papírjai szerint sajna aktív jeladós TPMS van benne, viszont a márkakereskedéstől kapott infó alapján a benne lévő 1.6-os Euro6-os motor Nissan, ugyanaz, mint amit a Qashqai-ba is szerelnek. Ráadásul láncos vezérlésű (ilyenem még úgysem volt :) Magamban vigyorogtam, hogy ha nem Dacia embléma lenne rajta, akkor lassan jobban illene rá egy Nissan, mint egy Renault piktogram :)
Még kb egy hét és lehet vele repeszteni.
Viszont lenne egy "életbevágóan fontos" kérdés: a kerekek közepén a tengelyvég mindenkinek rozsdásodik, akinek nem alufelnije van? :) Nem gondolnám, hogy van bármi jelentősége, hiszen csak egy sima gépészeti alkatrész, mint ahogyan pl egy féktárcsa is, amin szintén előjöhetnek rozsdapöttyök. Ezt meg úgyis el fogja takarni a fém dísztárcsa (még ott lapít a csomagtartóban). Ott persze elfelejtettem megnézni a többi Dusin.
Elképzelni sem tudom miért ne lehetne feltenni. De ha biztosra akarsz menni akkor olyan helyen vegyél ahol visszaveszik ha mégsem menne rá, vagy ha felpróbálás után jössz rá, hogy mégsem mutat jól a dusin a műanyag dísztárcsa.
Lehet, hogy egyes dísztárcsákhoz túl mélyen van a szelep, de a szelepet ki is lehet cseréltetni. A felni nem hasas, a legmagasabb pontja a perem, nem értem miért ne menne rá egy teli dísztárcsa. :S
Jövő héten én is -remélem boldog- tulajdonosává válok egy ilyen autónak. Nekem nem igazán jön be ezek a kerekek (sima acél lesz az enyémen), ezért szerettem volna azonnal valami korrektebb kinézetű dísztárcsát tenni majd rá. Viszont az eladó azt mondta, ezekre a kerekekre nem tehető fel a hagyományos dísztárcsa. Nagyon lelombozott a dolog, nem tudtok valami megoldást erre a kérdésre? Amúgy pontosan hogyan is van ez? Kösz!
Köszöntem! Nekem csak a kulcs csörömpöl, de már látom, hogy hogy kellett volna berakni(nem így áll :D), dísztárcsa leszedőt, meg lehet kirakom szatyortartónak a garázsba, vagy nem tudom...
Uff: Én nem raktam volna fel csíkot, de amúgy a búra alá nem fér el? Nem csúnyáskodik kívül, fényt meg leadja ugyan úgy. Vagy szerintem T10-es izzó van benne, helyére veni ledest, jégfehéret. Kicsit kékes fénye van, de sokkal nagyobb mint a hagyományosnak.
Az emelővel nincs baj, van 1 fül amibe a talp egyik fele belecsúszik, felül meg fogja a műanyag anya, ugye. De valahogy alá volt rakva a dísztárcsa leszedő(nem tudom minek hozzá, 1 újjal lerántom), de nem tudom, hogy-hogy. A kulcs, 1 forintot nem ér, de visszaraktam azért, de nem tudom azt sem, hogy volt és most csörömpöl mint a veszedelem. Lehet szerzek egy kereszt kulcsot, vagy egy olyat mint ez, csak amivel meg is tudom húzni a kereket, aztán berakom csak úgy csomagtartóba.
Végre valaki :D Gondolkodok egy ideje, hogy rendszám-helyzet-meg beltér fényeket ledesre cseréljük, csak eddig nem volt viszonyítási alap, hogy milyen.
Ui.: Lehet röhögni fogtok, de nincs valakinek valami képe, hogy gyári emelőt, meg kerékkulcsot, hogy kell rendesen visszarakni a helyére? Sietve szedtem ki, az emelőt valahgy kisakkoztam, de a "dísztárcsa" leszedőt sem tudom, hogy hogy volt alatta, a kulcs meg csattog menetközben...
A "szögletes" lyukú az valódi acélfelni és a vastagsága sem látszat, a tömege is bizonyítja. A dísztárcsa jelen esetben egy műanyag porvédő sapka a kerékcsavarok között, senki ne gondoljon a megszokott dísztárcsákra.
A "szögletes" lyukú felni terepjárós dizájnal bír és a terepen is jobban teljesít a hagyományos soklyukú acél, ill. alufelninél. korábban az Arctic feltszereltséghez tartozott alapként.
A komplett DUSTER-re való Renault emblémás csomag (első hűtőrács, hátsó embléma, 4 db acélfelnire való dísztárcsa és 4 db. alufelniközép) gyári és az ára 35.000 Ft.
Ha esetleg valakit érdekel: a Dacia Dusterhez cserekompatibilis Renault emblémás hűtőrácshoz tartozik egy teljes Renault emblémás szett - hátsó embléma, 4 alufelni középembléma és 4 acélfelnire való dísztárcsa is.
Teljesen egyetértünk, van karaktere az autónak, és valóban megnézik, de nem irigykedve!
Annak ellenére, hogy próbálták alacsony költséggel gyártani, láthatóak a precízitás jelei. Pl.az ajtók csukódása komoly minőségi érzetet kelt, a motortér is gyönyörű, meg sok apró részlet.
Pl. nekem lemez felnim van dísztárcsa nélkül. De ennél a "fapadnál" is tettek rá egy Dacia emblémás kis tárcsát ( vagy mit ) amivel még így csupaszon is jól néz ki, sőt szerintem kimondottan jól illik a karakteréhez.
Még nem is tudtam alaposan átnézni, mert tegnap egyész nap szakadt az eső, és nekem nincs fedett garázsom, Majd ma folytatom...
Igazad van , nem a Dusikát padkáztam meg. Az is igaz, hogy ízlés függő az egész. Csakhogy én úgy okoskodom, hogy a lemezfelni dísztárcsa nélkül randa (kivéve a gyári dusi felnit) viszont dísztárcsával sérülékeny. Ne adj isten hóláncot kell feltenni, a dísztárcsa karcolódik, ja és még leeshet és lopják is. A kötegelővel rögzített meg pfúj! A gyári lemezfelni árából simán lehet alut venni.
Na ezért kérdeztem pont a dísztárcsa dolgot, mert nekem is van egy ilyen félelmem, mármint hogy az acélfelni lyukai/festése ha elüt a dísztárcsáétól, az rosszabb, mintha nem lenne rajta semmi. Csak ugye én se láttam még Dusit dísztárcsásan, gondoltam hátha itt már vett vki, és van egy konkrét tippje.
Az üléshuzat muszáj lesz, gyerkőcök kilakják hamar a belteret, és inkább megvenném a gyári méretpontosat, mint valami univerzális vackot (azokkal eddig mindig szívtam).