Nem világos, hogy a vakhit szerint a Teremtő a Mennyben lakozik-e? Mert ha igen, az ősbűnt ő maga követte el, és ott, a mennyben, hogy egy szenvedésekkel teli gonosz világot teremtett.
Miért is nem? Simán elképzelhető egy olyan agy, meg bűnözés után érezné mennyben magát. És ez a lényeg, nem az, hogy örökké tartson. Maga a Menny sem tart örökké.
(Maximalisták szerint a menny az az állapot, melyben mindenki a mennyben érzi magát. A Szentlélek is.)
"Aki például az Emberfia ellen szól egy szót is, annak megbocsát, de aki a szent szellem ellen szól, annak nem bocsát meg, nem, sem ebben a világrendszerben, sem az eljövendőben.
* * *
A görög ai·ónʹ szó alapjelentése ’kor’, és az éppen fennálló helyzetre és jellegzetességekre utal, amelyek egyedivé tesznek egy bizonyos időszakot vagy kort. Jézus kijelenti, hogy annak, aki a szent szellemet gyalázza, nem bocsátják meg a tettét sem a Sátán uralta, jelenlegi istentelen világrendszerben, sem az Isten által uralt, eljövendő világrendszerben, ahol lehetőség lesz az örök életre"
Leginkább arról mesél, hogy az emberi psziché nem viseli el a monoteizmust, így az első adandó alkalommal benépesíti a vallását különféle alakokkal, mert az ember számára az ógörög, skandináv, indiai stb. politeizmus a természetes... csak elterelésképpen hozzáteszi, hogy ja, de ezek nem istenek ám, úgyhogy nincsen is itt semmi látnivaló.
De egy-egy olyan alak, mint Mihály arkangyal, vagy akár Lucifer az emberi történelem során bármilyen vallást követő egyén számára tökéletesen fedte volna az "isten" fogalmat.
Már az elején leírtam, hogy félreérted a bibliai Jézus-idézetet:
"De szerintem az idézett kijelentés nem azt jelenti, ahogy értelmezted, hogy a mennyben is el lehet követni, hanem hogy ez az evilági bűn, ami itt (!) lett elkövetve, nem lesz a másvilágon sem megbocsátva."
igen, jó észrevétel. de ügyebár az hihetnénk, hogy emberekre ez nem vonatkozik, akik megtértek, és újjászülettek, így a mennybe jutottak. de lehet, hogy rájuk is?