Keresés

Részletes keresés

Koszen Creative Commons License 3 napja -2 1 50

A helyzet kezelésére a következők jutottak eszembe. Ha már ragaszkodunk a módváltáshoz, úgy nem lehetne járművet "spórolni", hogy kisebb kihasználtságú járatokról veszünk le járműveket és helyettesítjük busszal akár főbb vonalakon, ezzel elkerülve komplett vonalak, vonalszakaszok megszüntetését. Helyi példánál maradva: a "szomszédos" 36-os vonalon "csak" az  Interregio járna, és egyes betétjáratok helyett menne a busz. Ezzel felszabadulna némi kapacitás. Persze ez is kompromisszum, de így senki nem maradna vasúti szolgáltatás nélkül. Illetve applikációval lehetne az igény szerinti közlekedést előre kérvényezni, pl. ha kerékpárt kell vinni stb...Nyilván ezek súlyos kompromisszumok.  

FeNegyerek93 Creative Commons License 3 napja -1 0 49
bzmot281 Creative Commons License 3 napja -1 1 48

Nézz be a vicinális topikba, sajnos nem jó hírek érkeztek

Előzmény: FeNegyerek93 (47)
FeNegyerek93 Creative Commons License 4 napja -1 0 47

Lehet-e azt tudni, hogy idén lesz-e "módváltás", illetve buszmegszűntetés?

47-es vasútvonal FB oldal Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 46

47-es vasútvonal FB oldal Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 45

Február havi utasszám adatok a módváltott vasútvonalakon

FeNegyerek93 Creative Commons License 2024.03.20 -1 0 44

Most már nem csak mellékvonalak, attól tartok....

Előzmény: B.A.B 2846 (43)
B.A.B 2846 Creative Commons License 2024.03.12 -1 1 43

Nagyon úgy tűnik, hogy végleges a módváltás. 

Lázár miniszter szerint jó döntést hoztak.

Felkészülnek újabb mellékvonalak???

47-es vasútvonal FB oldal Creative Commons License 2024.02.17 -1 0 42
47-es vasútvonal FB oldal Creative Commons License 2024.02.17 -1 0 41

 

Forrás: https://kimittud.hu

47-es vasútvonal FB oldal Creative Commons License 2024.02.17 -1 0 40

 

Forrás: https://kimittud.hu

B.A.B 2846 Creative Commons License 2024.01.27 -1 0 39

Nagy a csend a felülvizsgálatról. Valaki esetleg rendelkezik valami infóval?

samyadler Creative Commons License 2024.01.02 -1 0 38

89-es vonal:

Nagyon csekély, általában sajnos bőven elég egy busz.

Ez alól kivételt képez a(z) 35020-as, ami kihasznált volt tavaly.

Előzmény: B.A.B 2846 (36)
samyadler Creative Commons License 2024.01.02 -1 0 37

A 89-es direkt lett így megoldva.

Ha nem lenne Hejőkeresztúr, már ki lett volna váltva decemberben és megszűnt volna a vonatpótló autóbusz..

Előzmény: Abymot (28)
B.A.B 2846 Creative Commons License 2024.01.01 -1 0 36

A decemberi menetrendváltás óta, hogy alakult a módváltott vonalakon az utasforgalom? Mik tapasztalataitok?

Abymot Creative Commons License 2023.12.07 -2 4 35

Utánakerestem (nem emlékeztem már pontosan): Mosóczi 2018-2022-ig volt államtitkár.

 

2019. decemberében került sor a nevéről elhíresült szegedi non-stop IC-s (fiaskóba torkolló) kísérletre, arról állítólag azt mondta (beismerve egyben önállótlanságát is), hogy egy fontos személy kérésére történt, akinek nem mondhatott nemet.

 

Ezután, 2020. szeptemberében került bevezetésre a Balaton déli partján az órás ütemű távolsági közlekedés, felváltva nagykanizsai és keszthelyi végállomással.

2020. decemberében történt a Helikon IR-ek, majd 2021. áprilisától a Gemenc IR-ek bevezetése kétórás ütemben, köztük az addig napi 2 pár vonatos 45-ös vonalon.

Szintén 2020. decemberétől indultak az óránkénti Agria IR-ek, valamint a fővárost és a Hegyközt közelebb hozó Zemplén IC-k (bár másrészről ez a 80-as vonali sebesvonatok megszűnésével is együtt járt, amit a miskolciak viszont fájlalnak).

 

Ezeket a fejlesztéseket aligha a KTI favorizálta, inkább a Homolya-vezette MÁV (és a Kerékgyártó által igazgatott MÁV-Start) lehetett ezeknek a bővítéseknek a kitalálója és ezek a vezetők vitték keresztül a döntéshozatalon (talán mondható, hogy Mosóczi önállótlanságát a javukra fordítva ekkor ők "diktálták" a változásokat). Ebből nekem nem úgy tűnik, mintha a MÁV leépítési (vagy éppen  vonalbezárási) terveket szövögetett volna.

 

A járványügy és az arra való álszent hivatkozással bevezetett mellékvonali járatritkítás inkább a KTI-re emlékezetet, akik (illetve jogelődei) bábáskodtak a 2007-2009-es mellékvonali bezárások /forgalomszüneteltetések, és a 2012-es nagy mellékvonali optimalizáló (értsd: járatcsökkentő) intézkedések körül. (Ekkor úgy látszik, ők tudták az államtitkár gyengeségét és elképzelés nélküliségét kihasználni).

 

Igaz - és ezt nem tudom egyértelműen elhelyezni a fenti erőtérben - hogy a Homolya által nem sokkal később leváltott Csépke MÁV-Start vezérigazgató viszont maga kezdett mesterkedni egyes mellékvonalak buszos kiváltásán, ami véletlenül derült ki a buszos szolgáltatásra kiírt pályázati felhívás közzététele következtében.

 

Összességében mégis a mellékvonali szolgáltatások megnyirbálása/leállítása mögött szerintem sokkal többször volt felismerhető a KTI (és jogelődei), mint maga a MÁV. 

 

De lehet, hogy a mostani módváltásban tényleg egymásra talált a KTI és az ex-volános, most MÁV-vezér Pfafféri, mindenesetre a 2007-es idéző szóhasználat és a kommunikáció az előbbiek közreműködésére utal (hogy úgy mondjam: kilóg a közszolgáltatás-/közlekedésszervezői lóláb).

Előzmény: Fizolti (33)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2023.12.07 -1 1 34

Én Pafférit sem tudnám kizárni. Volános múlt, a MÁV pedig a megszüntetéseknél kiemeli, hogy ott a busz.

Előzmény: Fizolti (31)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.06 -2 3 33

Nem kell ehhez önálló gondolat, főleg olyanoktól nem, akik évtizedek óta a a vasút környékén vannak, és már a sokadik vonalbezárásnál vannak magas MÁV-os, vagy minisztériumi pozícióban. 

Előzmény: Abymot (32)
Abymot Creative Commons License 2023.12.06 -2 2 32

Ő még a nevét se tudja megmondani, csak ha papírról olvassa. Ugye nem gondolod, hogy önállóan kitalált valamit?

 

Viszont a mindenkori közlekedésért felelős miniszter/államtitkár mögött vannak, akik szakmai héttérintézményként aposztrofálva magukat szívesen nyújtanak "szakmai" támogatást, és "megcáfolhatatlan" adatokkal segítenek a "helyes" döntések irányába terelni.

Előzmény: Fizolti (31)
Fizolti Creative Commons License 2023.12.06 -1 3 31

Olyanokat is hallani, hogy a mostani 10 vonalat érintő dolog kifejezetten Mosóczi Lászlóhoz köthető. 

Aki 2020-ban, a járványmenetrendek bevezetésekor közlekedéspolitikáért felelős államtitkáraként tevékenykedett. 

Előzmény: Abymot (30)
Abymot Creative Commons License 2023.12.06 -1 0 30

Nem a MÁV-on belül kell keresni a módváltás (lánykori nevén: szolgáltatóváltás) eredeti ötletgazdáit.

Előzmény: FeNegyerek93 (29)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2023.12.06 -2 1 29

Vitézy említette az oldalán, hogy a MÁV-nál van egy középvezetői réteg, komoly munkamorált illető problémákkal. Ennek a következménye a szándékosan rossz menetrend, plusz lobbi a politika felé. Az utóbbiakról meg süt a vadkapitalista hozzáállásból, érdektelenségből és hozzá nem értésből származó szemlélet, pont mint 14, 16 évvel ezelőtt.... Egy példa: Adott a zsákfalu, ahol élek. Néhány busz jár be naponta. Vasárnap sokáig csak 1 járt...Az átlag utasszám 4-5. De ez a 4-5 ember mindig ugyanaz. A minisztériumban meg azt látják, hogy ez a busz 10%-os kihasználtsággal közlekedik, tehát megszüntethető. Miközben annak a 4-5 embernek égetően fontos, hogy jöjjön. Egyébként valaki a 47-es topicban említette, hogy komoly buszmegszüntetésre is számíthatunk.... 

Előzmény: Abymot (28)
Abymot Creative Commons License 2023.12.06 -1 3 28

Egyértelmű, hogy a jelenlegi miniszter Gyurcsány és Kóka kottájából játszik.

 

Viszont a mostani menetrend-módosításokkal egy feltűnő törésvonal alakul ki a "módváltott" vonalak között: a legtöbbjükön minimálisra csökken a vonathelyettesítő szolgáltatás mértéke (és halad a várható végkifejlet felé), a 38-as és a 47-es vonalon viszont továbbra is számottevő kínálat lesz, sőt az utóbbinál még szolgáltatás bővítés is történik.

 

(Bizonyos szempontból határeset a 78-as és a 89-es vonal, előbbinél nem csökken a járatok száma, de eddig is kevés volt, utóbbinál ugyan megmarad a viszonylag nagyszámú járat, de lerövidítik az útvonalukat).

Előzmény: FeNegyerek93 (26)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2023.12.06 0 0 27

*Mármint arra, hogy nincs igény. 

Előzmény: FeNegyerek93 (26)
FeNegyerek93 Creative Commons License 2023.12.06 -1 2 26

Egyes helyeken a helyettesítő busz megszüntetése számomra azt mutatja, hogy használhatatlan menetrenddel közlekedtek mind a vonatok, mind a helyettesítő buszok. Pedig vélhetően lenne potenciál. Ugyanerre hivatkoztak Kókáék annak idején....nincs lényegi különbség. Egyszerűbb megszüntetni, annyival is kevesebb gond.

Előzmény: bzmot281 (25)
bzmot281 Creative Commons License 2023.12.06 0 0 25
bzmot281 Creative Commons License 2023.12.05 0 0 24

"Újabb mellékvonalakkal kapcsolatban eszközváltást, ami a vonatot illeti, nem tervezünk.

Ami a Volán járatokat illeti, ott meg fogjuk valósítani"

 

Lázár mondta a "rákosrendezői Dubaj"-ról szóló sajtótájékoztatóján

FeNegyerek93 Creative Commons License 2023.12.05 -1 0 23

Sejtésem szerint ez a terv kb. már tavasszal megvolt, csak húzták a "mézesmadzagot" mostanáig. Tartok attól, hogy minden vonal veszélyben van, ahol Bz az alapjármű. Talán az Izraelből vagy máshonnan érkező használt motorvonatok jelentenének esélyt. Ugyanakkor ezekhez is kell vezér és, ha a személyzeti oldalt nem sikerül megoldani, akkor lesz olyan - főleg kicsi - település, ahova nemhogy vonat, hanem busz sem fog járni. Amennyiben igazak azok a hírek, hogy buszsofőrből is égető hiány van. Gondolom nagyjából erre mutat a helyzet. 

Előzmény: NLK123 (21)
bzmot281 Creative Commons License 2023.12.04 -3 1 22

Gondoltam, hogy ez lesz a vége...

Előzmény: NLK123 (21)
NLK123 Creative Commons License 2023.12.04 -4 0 21

2024.  január 1-jére, ismételten a szabadságolások idejére időzítheti a végleges módváltást, melynek köszönhetően csak a Volánbusz járatai maradhatnak.

Előzmény: bzmot281 (13)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!