"Az Európai Mobilitási Hét ideje alatt, 2024. szeptember 16-a és 22-e között a MÁV-Start, a MÁV-HÉV, valamint a GYSEV vonatain utazóknak nem kell kerékpárjegyet venniük, azokat a szolgáltatók díjmentesen szállítják.
(A megfelelő kapacitás érdekében az utazóknak a kerékpárhelyjegyet ebben az időszakban is meg kell váltaniuk az intercity- és az expresszvonatokon, valamint egyes interrégió-járatokon!)"
Én "sajnos" szeretek a sajátommal menni mindenhová.
Visszatérve a vonatra, tényleg fura, hogy a fennen hangoztatott kölcsönös bérletelfogadás a bicajokra nem vonatkozik. Legalábbis a Bp-bérlet felől nézve.
Én már nem vagyok szerelmes a saját bringámba, szívesen kipróbálok más bringát is, így inkább bérelek a helyszínen (Tisza tó, Balaton) ma már rengeteg lehetőség van.
Én is láttam azt a topikot, de több éve nem írtak oda, azért próbálkoztam itt.
Egyrészt nem akarom sehol hagyni, másrészt onnan (köki) még tovább mennék bicajjal. Tehát bicajozás - vonat - bicajozás. És esetleg tök másfelé jönnék vissza.
Csak ezért meg nem vennék két bringát. :)
Nem vitatom, hogy sokaknak jobb lett ez az új struktúra, de itt Bp és környékén túrázgatóknak szívás. Nem ver földhöz a 2x500 ft, inkább csak bosszant. :-D A bkk-s bringabérletet simán megveszem, pedig van úgy, hogy egyáltalán nem használom. De jól jön, ha defekt vagy zivatar, vagy eü. okok miatt fel kell szállni buszra/vilire.
Nem jutottam dűlőre a bkk, ujtarifa, stb. oldalakon. Vagy csak nem akarom elhinni, amit találtam? :)
Létezik, hogy kerékpárbérletből nincs megfelelő a vasúti vármegyebérlethez? Csak országost lehet venni?
Aztán: a BKK kerékpárbérlet nem érvényes Bp közig. határain belül a vonatra is? Csak a megjelölt villamosok-buszok-HÉV-re? Tehát itt is eltérés van a normál Bp-bérlethez képest? Mert az tudtommal jó a MÁV-ra is.
Tehát ha teszem azt Budafok - Kőbánya-Kispest viszonylatban szeretném igénybe venni a vonatot, akkor a bicajomra országbérletet kell vennem? Vagy egyesével napi 2x500 ft MÁV kerékpárjegyet?
Amúgy gyalogolós/tömegben nyomorgós/átszállós/megint gyalogolós utazásnál jobb az ugyanannyi ideig tartó bringázás! :-)
Sok múlik az útvonal okos megválasztásán! Bringával el lehet kerülni a kellemetlen szakaszokat, néha érdemesebb pár perces kerülőt tenni élvezetesebb utazásért.
a Bubi-állomások száma is sokszorozódik majd. Azzal önmagában megugrik majd ezek száma, hogy bevonják majd a Mobi-pontokat, azaz a kijelölt rollerparkolókat. Ilyenből jelenleg több mint 800 darab van Budapesten, integrálásuk azért hasznos, mert a Mobi-pontok sokkal sűrűbben helyezkednek el, mint a Bubi állomásai. Ha itt is le lehet majd tenni a bicikliket,
Otthonról nem tudok bringával elindulni, mert zordabbak arra a viszonyok, mint a Belvárosban, de a Belvárosban már simán lehet bringázni. Sajnos kell egy kicsit sétálni a BUBI-ponttól.
Beszélgetés a belvárosi közterületek problémáiról és jövőjéről Rab Judittal, a BKK - Budapesti Közlekedési Központ közterekért felelős vezetőjével, Rádai Dániel józsefvárosi alpolgármesterrel és Vitézy Dávid , közlekedési szakértővel (a MUT közlekedési tagozatának elnöke), a moderátor Édes Balázs urbanista volt.
"„Index balra? – a nagy fővárosi kerékpáros vita” címet kapta az a beszélgetés a Közlekedési Múzeum bringás konferenciáján, amelyben a főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu és a Budapest Közút korábbi vezetője, Almássy Kornél vett részt."
"Almássy egyetért azzal, hogy fontos a fizikai védelem, de szerinte a számok sem feltétlenül indokolták az Üllői úti sáv létesítését, ő például megvizsgálta volna az azzal párhuzamos Baross utcát is, szerinte ott jobban elbírná a forgalom a kerékpáros infrastruktúrát."
Amúgy:
2020 nyarától van kerékpáros infrastruktúra a Baross utcában (az Orczy tértől gyakorlatilag végig a Kálvin térig!)