Üdv az elvetemült egybegyűlteknek!
Ezt a topicot a
https://skmod.blogspot.com/2016/05/ha-nem-indul-kisgep.html?sc=1693298035940#c3208514523706788625
bolgbejegyzés kiegészítésére hoztam létre. Itt kényelmesen és kötetlenül meg lehet vitatni a dolgokat, ráadásul nem csak én tudok segíteni, hanem Ti is egymásnak! Jó szórakozást!
A Hondákhoz túlzottan nem konyítok, a szelephézag értékekre sem tudok mit mondani utánanézés nélkül :(
Viszont! Ha 'visszaég' , az azt jelenti, hogy a szívó szeleped nem zár vagy nem a megfelelő időben zár. Szív, sűrít, gyújt, kipufog, ez a négy ütem. Szíváskor a szívószelep nyitva, beengedi az égéstérbe az üzemanyagot (+levegőt), sűrítéskor és gyújtáskor mindkét szelep zárva van. Nálad ezek szerint nincs a szívószelep (végig) zárva, gondolom belátod- csak erről tud visszajönni az égéstérből a láng. (Ha a kipufogó oldal lenne nyitva, akkor a lángok a kipufogóból jönnének gyújtáskor.)
Kompresszióméréssel azt tudnád kideríteni, hogy zár- e a szelep egyáltalán vagy sem. Akkor tudnád, hogy az időzítéssel van gond. De ha nincs mérőd, akkor felesleges ezzel bajlódni, úgyis meg kell bontani a gépet.
Volt valami előzmény esetleg? Mert ha mondjuk fűnyírás közben elkaptál egy téglát, farönköt, vasbeton kertitörpét, akkor az időzítés a gyanús, és lehet, hogy a lendkerék ék cseréjével megoldható a probléma...
A fórumon olvastam olyan problémáról, ami nálam is fennáll, de nem találtam a megoldás leírását.
Van egy Honda motoros fűnyíróm, ami nem indul. A karburátoron keresztül visszapöffen berántáskor, van mikor vissza is ég.
Szelephézag 0,15 és 0,2. Benzint kap, gyújtás van (a lendkereket még nem tudtam leszedni, de forgatáskor úgy láttam jó helyen lehet a gyújtás), kompresszió van (kompressziómérés még nem volt, de marhanehéz rángatni). A vezérműtengely se valószínű, hogy elfordul volna egy foggal.
Az elektronikus védelmeket 1-1 kapcsolóval átkötöttem. A porlasztót átpucoltam, az Általad említett résszel együtt.
Összeraktam, TELE tankoltam és azóta vígan megy, mintha új lenne. A védelembe iktatott kapcsolókkal nem sikerült "elrontanom", ami arra utal, hogy nem ott volt a baj.
A lényeg, hogy most kitűnően működik, bírta a szüretet, illetve az akkor jellemző igen erős igénybevételt.
Abból amit írsz, első körben arra gondolnék, hogy valami leállítja a motort- vagyis nem kifejezett motorhibának tűnik. Sok infót nem leltem a gépedről, de találtam ilyet:
Ez rögtön két hibaforrásnak tűnik. Az egyik mintha hőérzékelő, a másik meg akár akár olajnyomás érzékő is lehet- tudni nem tudom sajna, de nálad ott a gép, lehet ellenőrizni. Namost bármelyik el is romolhat, de akár lehet túlmelegedés vagy kevés olaj is a gond. Ezeket nézted?
HA ezek valamelyike állítja le a géped, akkor ott kell vizsgálódni, a miértet keresni. Azt semmi esetre sem javaslom, hogy simán átkösd őket, és ha úgy megy a gép, akkor úgyhagyd... Viszont próbaképp átkötni jó megoldás lehet.
A karbiról:
Nem érzem úgy, hogy ott lenne a gond. Ha rövidebb idő alatt állna meg, akkor azt mondanám, hogy nem kap elég üzemanyagot, de egy perc ehhez sok, addig nem tartana ki szerintem az úszóházban lévő benzin...
Viszont ha már takarítod, akkor ne hagyd ki:
Van ott az a fekete műanyag 'csavar', aminek a pillangószelep karja 'támaszkodik'. Ha azt a csavarkát kiveszed, alatta van egy műanyag dugó. Ott is porold ki- csak figyeld meg a dugó állását, és ugyan úgy rakd majd vissza!
Hecht 3230 négyütemű benzines nagynyomású mosóval gondjaim támadtak. A gép simán beindul, működik terheléssel és alapjáraton is. Majd kb 1 perc után elkezd ledadogni, majd durrogással, vagy anélkül, de leáll. Gyertyát cseréltem, benzint cseréltem, légszűrő tiszta. Tanksapka lelazítást is próbáltam. Porlasztót szétszedtem (Huyai P19), most takarítom, de semmi lerakódásnyom vagy ilyesmi. Mi lehet a gond? Merre folytassam? Köszi előre is!
Jó helyen jársz, ha az SKmod.blogról jutottál ide- meg akkor is, ha nem onnan, csak van valami nyűgöd a gépeddel.
A blogoldalon a hozzászólások már kezelhetetlenek, így megkísérlem itt folytatni.
A topic célja a segítségnyújtás elsősorban benzinmotortos kisgépekkel kapcsolatban, de végülis bármilyen gép nyűgét vagy akár lelki fájdalmat is képesek vagyunk megvitatni :)