Csóti alatt is csak a meteorológust rúgták ki, pedig a riasztást kiadták, csak a kutya nem figyelte. A neten jelentek meg a figyelmeztetések amatőröktől. Berakták a közeledő vörös foltot, és hogy ebből még baj lesz, miért nem figyelnek rá....
Elmult evek tapasztalatai, hogy utepitesnel kint van a 60-as tabla, en ora szerint 80-al meggyek es tolnak lefele, az elottem levo pedig tavolodik. Mindenki szarik a korlatozo tablakra ha nincs meres. M1 felujitasakor is hosszan kint voltak a korlatozo tablak, de soha nem mertek ott. Nem is tartotta be senki
A fenti táblát úgy kell értelmezni, hogy esős időben az út az átlagosnál jobban csúszhat, de egyébként – sokkal inkább a jelentősebb kanyarív miatt – itt mindenkinek a feloldó tábláig maximum 100 kilométeres sebességgel szabad csak közlekedni. Napsütésben, hóban, esőben is!
Teljesen más jelentése lesz a táblának, ha így helyezik el:
Ebben az esetben a sebességkorlátozás csak esőben kötelező. Illetve, ennél egy kicsit pontosabban a KRESZ a következőt írja elő:
„A tábla alatt elhelyezett hóesésre vagy esőzésre utaló kiegészítő jelzőtábla azt jelzi, hogy a sebességkorlátozás csak a megjelölt időjárási körülmények vagy nedves útburkolat esetében érvényes.”
Tehát nem csak konkrétan akkor, amikor az ég csatornái megnyílnak, hanemegészen addig, amíg az útburkolat még nedves.
Egyébként valóban van ilyen. Itt( Usa) is kiteszik hogy ennyi meg ennyi a megengedett ma , es kesz, nincs apellata. Akinek nem tetszik az menjen más úton.
Azért ne csináljunk úgy, hogy egy ilyen porvihar előre kiszámítható dolog lenne. Mennyi időre, mekkora útszakaszra helyezzenek ki sebességkorlátozó táblákat és milyen indokkal?
Ha az autós balfasz azt látja, hogy semmiféle porvihar nincs, akkor vajon be fogja tartani a sebességhatárt? Olyat lehet, hogy csak úgy kirakok az autópályákra sebességkorlátozó táblát egy zivatarosabb időszakban egész napra, mert mondjuk hátha leszakad az ég és az esőfüggöny miatt szart se lehet látni? Vagy szeles napra, mert hátha porvihar alakul ki?
Az mellett, hogy a cikkírónak igaza van (kábé mindenkinek igaza van), azért azt hozzá kell tennem, hogy az átlag magyar autós pont olyan birka fasz, mint az összes többi.
Egy olyan jelzés szart se ér, hogy "rossz látási viszonyok": ha az autós nem azt látja, hogy "hát tényleg...", akkor bizony ugyanúgy fog hajtani, mint máskor. És csatt!
Ellenben egy 60-as sebességkorlátozó táblánál a 98%-uk nem megy 65-nél többel. (Ha sebességmérő kamerával telikúrt úton megy, akkor még 60-nal se!)
Vagyis megint csak visszakanyarodtunk az útkezelő felelősségéhez...
(Az meg már csak hab a tortán, hogy a cikkben ostorozott követési távolság be nem tartását egy olyan képpel szemlélteti a cikkíró, amelyen egy álló kocsisor látható.)
Ez jól hangzik, de ha jól rémlik a videó akkor sokan annak ellenére sem lassítottak, hogy gyakorlatilag semmit sem lehetett látni. Hülyék ellen nincs tuti védelem.
„Én lassan mentem ezen a 3-4 km-es szakaszon, de toltak minden irányból, mert én voltam a leglassabb, illetve azok, akik mögöttem jöttek. Ők is belátták végül, hogy ha alig látunk, akkor ne rohanjunk. Nem találtunk rá magyarázatot, hogy hova rohan a többi autós, ha ennyire rosszak a látási viszonyok. Majd órákkal később meg is történt a baj, ami előre látható volt” – mondta el Székely Gyula.
Meg kell kérdezni egy profit. De az autósok is megérdezhették volna a bot-ot, amikor feltűnt a porvihar a távolban. Lehet, adott volna 1-2 ötletet.
Autópálya kezelőként mit tennél, ha porvihar törne ki?
Ha porvihar törne ki, az autópálya kezelőknek az alábbi lépéseket kell követniük:
1. Azonnal figyelmeztetni kell az autósokat a veszélyre. Ezt lehet az út mentén elhelyezett digitális táblák használatával, valamint rádiós és televíziós híradásokkal is.
2. Az autópálya kezelőinek fel kell készülniük arra, hogy az autópálya forgalmát ideiglenesen le kell állítani. Ez a lehető leghamarabb meg kell történjen annak érdekében, hogy elkerüljék az autósok balesetveszélyét.
3. Ha a forgalmat nem lehet teljesen leállítani, akkor legalább lassítani kell az autók sebességét, és fokozott figyelmet kell kérni az autósoktól, hogy elkerüljék a baleseteket.
4. Ha lehetséges, akkor a porvihar idejére felfüggeszthető az autópálya munkája, például a karbantartási munkálatok, hogy csökkentse a por és a porvihar kockázatát.
5. A porvihar után az autópályát alaposan meg kell tisztítani, hogy az autósok biztonságosan használhassák az utat. Ez magában foglalja az utak és a csatornák tisztítását, valamint az út menti területek ellenőrzését is.
Az autópálya kezelőknek szintén ajánlott rendszeresen ellenőrizniük az időjárási előrejelzéseket, hogy a lehető legjobban fel tudják készülni az ilyen veszélyekre.