Keresés

Részletes keresés

martinaxe7 Creative Commons License 2023.03.25 0 0 231
marjori Creative Commons License 2023.03.18 0 1 230

Na ja. 

Más napokon a napsütés, csendes eső, sötét, madárcsicsergés, sargulo levelek, bármi csak ne az emberi faktort kelljen keresni.

Előzmény: martinaxe7 (229)
martinaxe7 Creative Commons License 2023.03.18 0 0 229

Index

 

BÖJTI SZELEK OKOZTÁK EGY EMBER HALÁLÁT

 

:D

martinaxe7 Creative Commons License 2023.03.17 0 0 228

Jaka46 Creative Commons License 2023.03.16 0 0 227

Nem fog kiderülni.

Capibara2 Creative Commons License 2023.03.16 0 1 226

A kínai kormány utasítja a gazdákat, hogy vágják ki a fákat, hogy helyreállítsák a szántóföldeket az élelmezésbiztonság érdekében.

Ezeket a fákat a homokviharok és a sivatag terjeszkedése elleni küzdelemre ültették.

https://twitter.com/songpinganq/status/1635877290113646593

 

martinaxe7 Creative Commons License 2023.03.15 0 0 225

Ki kell írni:

 

Ez Nem Vicc

Előzmény: Capibara2 (222)
Watchdog Creative Commons License 2023.03.15 0 0 224

Ez az a fajta általános alibi figyelmeztetés, amivel csak azt lehet elérni, hogy a valódi figyelmeztetésre se figyeljenek.

Előzmény: Capibara2 (222)
Capibara2 Creative Commons License 2023.03.15 0 0 223

Csóti alatt is csak a meteorológust rúgták ki, pedig a riasztást kiadták, csak a kutya nem figyelte. A neten jelentek meg a figyelmeztetések amatőröktől. Berakták a közeledő vörös foltot, és hogy ebből még baj lesz, miért nem figyelnek rá....

Előzmény: Kód 001 (221)
Capibara2 Creative Commons License 2023.03.15 0 0 222

Ezután minden porcicára riasztani fognak. Hozzá kell szokni.

https://index.hu/belfold/2023/03/15/idojaras-elorejelzes-meteorologia-porvihar-utinform-szel/

Kód 001 Creative Commons License 2023.03.15 0 0 221

A szakértő szerint nem lesz felelőse az M1-es balesetnek

 

https://index.hu/belfold/2023/03/15/m1-baleset-felelos-biztositas-kresz/

 

 

Ez teljesen természetes az Orbán Schadl rendszerben. Tömegkatasztrófa? 

 

Mi a gond?

 

Mindenki csak bánatos szemlélő. Így jártál, Mo erösödik. 

Tixamuzu Creative Commons License 2023.03.15 0 0 220

Elmult evek tapasztalatai, hogy utepitesnel kint van a 60-as tabla, en ora szerint 80-al meggyek es tolnak lefele, az elottem levo pedig tavolodik. Mindenki szarik a korlatozo tablakra ha nincs meres. M1 felujitasakor is hosszan kint voltak a korlatozo tablak, de soha nem mertek ott. Nem is tartotta be senki

Előzmény: MrJones512 (207)
F1 Hierro Creative Commons License 2023.03.15 0 1 219
OMGod Creative Commons License 2023.03.14 0 0 218

Itt jól leírják, mert nem egyféle elhelyezés létezik.

 

https://www.autoszektor.hu/hu/content/kreszprofesszor-sebessegkorlatozas-esoben

 

https://www.autoszektor.hu/sites/default/files/u1911/sbesseg_eso2.jpg

A fenti táblát úgy kell értelmezni, hogy esős időben az út az átlagosnál jobban csúszhat, de egyébként – sokkal inkább a jelentősebb kanyarív miatt – itt mindenkinek a feloldó tábláig maximum 100 kilométeres sebességgel szabad csak közlekedni. Napsütésben, hóban, esőben is!

 

 

Teljesen más jelentése lesz a táblának, ha így helyezik el:

 

https://www.autoszektor.hu/sites/default/files/u1911/sbesseg_eso1.jpg

 

Ebben az esetben a sebességkorlátozás csak esőben kötelező.
Illetve, ennél egy kicsit pontosabban a KRESZ a következőt írja elő:

„A tábla alatt elhelyezett hóesésre vagy esőzésre utaló kiegészítő jelzőtábla azt jelzi, hogy a sebességkorlátozás csak a megjelölt időjárási körülmények vagy nedves útburkolat esetében érvényes.”

Tehát nem csak konkrétan akkor, amikor az ég csatornái megnyílnak, hanem egészen addig, amíg az útburkolat még nedves.

Előzmény: Backupper6 (216)
4401 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 217

Egyébként valóban van ilyen. Itt( Usa) is kiteszik hogy ennyi meg ennyi a megengedett ma , es kesz, nincs apellata. Akinek nem tetszik az menjen más úton.

Előzmény: Backupper6 (216)
Backupper6 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 216

"hogy csak úgy kirakok az autópályákra sebességkorlátozó táblát egy zivatarosabb időszakban egész napra,"

 

Csendben mondanám, hogy ilyen pont van. Nem is egy helyen.

 

Sebességkorlátozó, alatta esőfelhő kiegészítéssel.

Előzmény: Cabron01 (211)
Én a böbö2 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 215

De biza.

Előzmény: deluigi (213)
kinetikus Creative Commons License 2023.03.14 0 0 214

Ha te mondod biztos

Előzmény: 4401 (210)
deluigi Creative Commons License 2023.03.14 0 0 213

NEM

Én a böbö2 Creative Commons License 2023.03.14 -1 0 212

Előre kiszámítható volt

 Nem kell minden fidesz mocskot elvtelenül védened.

 

sok-sok órájuk volt. Csehek, szlovákok megoldották.

Előzmény: Cabron01 (211)
Cabron01 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 211

Azért ne csináljunk úgy, hogy egy ilyen porvihar előre kiszámítható dolog lenne. Mennyi időre, mekkora útszakaszra helyezzenek ki sebességkorlátozó táblákat és milyen indokkal? 

Ha az autós balfasz azt látja, hogy semmiféle porvihar nincs, akkor vajon be fogja tartani a sebességhatárt? Olyat lehet, hogy csak úgy kirakok az autópályákra sebességkorlátozó táblát egy zivatarosabb időszakban egész napra, mert mondjuk hátha leszakad az ég és az esőfüggöny miatt szart se lehet látni? Vagy szeles napra, mert hátha porvihar alakul ki?

Előzmény: MrJones512 (207)
4401 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 210

"kinetikus  17 órája      -1 0 178

Hogy neked mennyi eszed van, akkor 3 sávban csapódtak volna egymás valagába mond inkább, hogy a patás

Előzmény: 4401 (175)"

 

Ez egy hülyeség.

Két sáv kevés arra a forgalomra , patás vagy sem.

Előzmény: kinetikus (178)
kilógó lóláb Creative Commons License 2023.03.14 0 0 209

Útjavításnál is 80-100-al megy a többség a 40-60-as tábláknál... 

Előzmény: Capibara2 (208)
Capibara2 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 208

Pont ez a lényeg, csak pár km-t kellett volna menni poroszkálva, ahogy egy útjavításnál is szokás.

Előzmény: kilógó lóláb (206)
MrJones512 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 207

"nem nem, a morál!"

 

Az mellett, hogy a cikkírónak igaza van (kábé mindenkinek igaza van), azért azt hozzá kell tennem, hogy az átlag magyar autós pont olyan birka fasz, mint az összes többi.

 

Egy olyan jelzés szart se ér, hogy "rossz látási viszonyok": ha az autós nem azt látja, hogy "hát tényleg...", akkor bizony ugyanúgy fog hajtani, mint máskor. És csatt!

 

Ellenben egy 60-as sebességkorlátozó táblánál a 98%-uk nem megy 65-nél többel. (Ha sebességmérő kamerával telikúrt úton megy, akkor még 60-nal se!) 

 

Vagyis megint csak visszakanyarodtunk az útkezelő felelősségéhez...

 

 

(Az meg már csak hab a tortán, hogy a cikkben ostorozott követési távolság be nem tartását egy olyan képpel szemlélteti a cikkíró, amelyen egy álló kocsisor látható.)

Előzmény: pipppen. (190)
kilógó lóláb Creative Commons License 2023.03.14 0 1 206

Ez jól hangzik, de ha jól rémlik a videó akkor sokan annak ellenére sem lassítottak, hogy gyakorlatilag semmit sem lehetett látni. Hülyék ellen nincs tuti védelem. 

 

https://metropol.hu/aktualis/2023/03/tomegbaleset-az-m1-es-autopalyan-elkerulheto-lett-volna

 

„Én lassan mentem ezen a 3-4 km-es szakaszon, de toltak minden irányból, mert én voltam a leglassabb, illetve azok, akik mögöttem jöttek. Ők is belátták végül, hogy ha alig látunk, akkor ne rohanjunk. Nem találtunk rá magyarázatot, hogy hova rohan a többi autós, ha ennyire rosszak a látási viszonyok. Majd órákkal később meg is történt a baj, ami előre látható volt” – mondta el Székely Gyula.

Előzmény: Capibara2 (205)
Capibara2 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 205

Meg kell kérdezni egy profit. De az autósok is megérdezhették volna a bot-ot, amikor feltűnt a porvihar a távolban. Lehet, adott volna 1-2 ötletet.

 

Autópálya kezelőként mit tennél, ha porvihar törne ki?


Ha porvihar törne ki, az autópálya kezelőknek az alábbi lépéseket kell követniük:


1. Azonnal figyelmeztetni kell az autósokat a veszélyre. Ezt lehet az út mentén elhelyezett digitális táblák használatával, valamint rádiós és televíziós híradásokkal is.


2. Az autópálya kezelőinek fel kell készülniük arra, hogy az autópálya forgalmát ideiglenesen le kell állítani. Ez a lehető leghamarabb meg kell történjen annak érdekében, hogy elkerüljék az autósok balesetveszélyét.


3. Ha a forgalmat nem lehet teljesen leállítani, akkor legalább lassítani kell az autók sebességét, és fokozott figyelmet kell kérni az autósoktól, hogy elkerüljék a baleseteket.


4. Ha lehetséges, akkor a porvihar idejére felfüggeszthető az autópálya munkája, például a karbantartási munkálatok, hogy csökkentse a por és a porvihar kockázatát.


5. A porvihar után az autópályát alaposan meg kell tisztítani, hogy az autósok biztonságosan használhassák az utat. Ez magában foglalja az utak és a csatornák tisztítását, valamint az út menti területek ellenőrzését is.


Az autópálya kezelőknek szintén ajánlott rendszeresen ellenőrizniük az időjárási előrejelzéseket, hogy a lehető legjobban fel tudják készülni az ilyen veszélyekre.

Én a böbö2 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 204

Ahhát

Előzmény: martinaxe7 (202)
Törölt nick Creative Commons License 2023.03.14 0 0 203

Mely jogszabályok és szervezetszabályozó eszközök mondják ki az autópályakezelő feladatait (egyáltalán, ki az autópályakezelő?)? 

Van egy taxatív lista? 

Mi továbbá az eljárásrend, a protokoll, hol, mi és miként szabályozza? 

 

Ezekről semmi? 

martinaxe7 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 202

Az ottsevót!

 

Alibije van!

Előzmény: Én a böbö2 (201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!