Az ateisták szerint a hívők csak dumálnak, hogy vannak csodák, meg Isten hatalmas dolgokat tesz. Aztán nem történik semmi. Jézus az írások szerint tényleg tett csodákat. Az ateisták valamilyen szinten joggal kérik számon, hogy ne csak duma legyen. Nem?
16 Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta oda, hogy aki hisz benne, az el ne vesszen, hanem örökké éljen. (Róm 5,8; 8,32. 1Ján;4,9 )
Laura Schessinger amerikai rádiós műsorvezető, aki lelki tanácsadó műsort vezet.
Nemrég, mint buzgó keresztény azt mondta, hogy a homoszexualitás megbocsáthatatlan bűn, mert Mózes harmadik könyve 18:22 szerint utálatos az. Ezen felbuzdulva ragadott tollat egy Jake nevű hallgatója: "Kedves doktor, Sokat tanultam a műsoraiból, és megpróbálom ezt a tudást minél több emberrel megosztani. Ha például valaki megpróbálja homoszexuális életvitelét előttem megvédeni, egyszerűen emlékeztetem Lev. 18:22-re, ahol világosan le van írva, hogy ez bűn, és ezzel véget is vetek a vitának. Mindazonáltal néhány törvény értelmezésében szükségem lenne a tanácsára. A) Ha az áldozóoltárnál bikát áldozok, tudom (Lev. 1:9, illetve Lev 1:3,17), hogy az Úrnak kedves illatú az. A problémát a szomszédaim jelentik, akiknek ez az illat egyáltalán nem kedves. Leölhetem-e őket? B) Szeretném a lányomat eladni rabszolgának, amint ezt Exodus 21:7 megengedi. Ön szerint mi lenne a méltányos ár érte manapság? C) Tudom, hogy nem szabad olyan nővel kapcsolatot teremtenem, aki a havibaj tisztátalan állapotában van. (Lev. 15:19-24). A probléma csak az, hogy miből lehet ezt tudni? Megpróbáltam megkérdezni, de a legtöbb nő nagyon pikírten reagált a kérdésre. D) Lev. 25:44 kijelenti, hogy szomszédos nemzetségek fiai és lányai közül vehetek magamnak rabszolgákat. Az egyik barátom szerint ez a törvény a mexikóiakra érvényes, de a kanadaiakra nem. Meg tudná magyarázni, hogy miért ne lehetnének nekem kanadai rabszolgáim? E) Az egyik szomszédom mindig szombaton dolgozik. Exodus 35:2 világosan kimondja, hogy az ilyet meg kell ölni. Erkölcsileg kötelezhető vagyok rá, hogy saját kezűleg öljem meg? F) Az egyik barátom szerint az úszószárny és pikkely nélküli vízi állatok (pl. kagylók vagy homár) fogyasztásának bűne (Lev. 11:10), nem olyan utálatos, mint a homoszexualitás bűne. Én ezzel nem értek egyet. Állást foglalna ebben a kérdésben? G) Lev. 21:20 szerint ha szembetegségem van, az Úr oltárát nem közelíthetem meg. Be kell vallanom, hogy olvasószemüveget használok. Teljesen élesnek kell lennie a látásomnak, vagy itt van azért egy kis játéktér? H) A legtöbb barátom vágatja a haját, illetve borotválja a szakállát, beleértve a pajeszát is, holott ez Lev. 19:27 szerint egyértelműen tilos. Milyen halálnemet javasol nekik? I) Lev. 11:8-bol tudom, hogy ha döglött disznó bőrét illetem, tisztátalan leszek. A kérdésem, hogy szabad-e futballoznom, ha cérnakesztyűt húzok? J) A nagybátyámnak van egy kis háztájija. Megsérti Lev. 19:19-et, mert földjébe kétféle magot vet. Ezenkívül a felesége olyan ruhát hord, ami kétféle anyagból (pamut/poliészter) készült. Most tényleg össze kell hívnom az egész gyülekezetet (Lev. 24:16), hogy megkövezzük őket, vagy pedig elég, ha egy meghitt családi körben lefolytatott ceremónia keretében megégetjük őket, amint ez azok esetében megengedett, akik az anyósukkal hálnak (Lev. 20:14)? Tudom, hogy Ön ezeknek a törvényeknek nagy ismerője lévén biztosan utat tud mutatni ezekben a kérdésekben. Az Ön odaadó rajongója: Jake"
"rengeteg vallásos kultúra összeomlott már, kicsik, nagyok, anélkül, hogy a tömegtársadalmakra szerinted jellemző erkölcsi romlás eluralkodott volna rajtuk."
És, erre pont Rómát hozod fel példának?
Éppen, hogy a kereszténység által volt képes a római tömeg megújulni és új erkölcsöket kifejleszteni, hosszú nyűglődés és romlás után.
Teljesen más kérdés, hogy nem a római, judeo alapú kereszténység volt a legjobb "választás".
Voltak keletebbre jobbak is, amik közelebb álltak a jézusi tanításhoz, a szeretet valláshoz.
Az erkölcsi romlás az eszmények elvesztésével kezdődik. Ezeket az eszményeket a vallások testesítik meg, tehát ezek romlanak el, sőt rombolják le őket legelőször.
A forradalmak is mindig ezzel kezdik. Célpontjuk rögtön az elején a vallási vezetők, a társadalom szellemi vezetői és a vallási jelképek.
Kivéve, amikor ellenforradalom tör ki, mint pl. ami Iránban történt.
Mondhattad volna azt is, hogy kultúra függő, de ez is csak részben igaz.
Vannak alappillérei az erkölcsnek, amik mindenhol ugyan azoknak kell lenniük, mert ha nem, akkor olyan mértékben eltorzul a társadalom, hogy megsemmisül.
Az ember a csoport által vált emberré és ennek vannak bizonyos áthághatatlan szabályai.
Ilyen pl. a hűség, az önfeláldozás, a csoport értékeinek feltétlen elfogadása stb. Ezek humán etológiai alapvetések, lásd: Csányi Vilmos
Lényegében a becsület szóban lehetne mindezt összefoglalni.
"Az ember élete meg sosem volt akkora "érték", mint korunkban."
Ha csak a puszta létezésre gondolsz, ez akkor sem állja meg a helyét a harmadik világban.
Nyugaton talán. Viszont itt is csak mint fogyasztó és droid értelemben van értéke. A többi csak mese.
"Korunkban az "egyén érdeke" alá van rendelve a köz és a törvényiesség érdekének.
De erről győzködnöm téged, nem a topik témája."
Szavakban ennek az ellenkezőjét halljuk. Az egyént dicsőíti a mi társadalmunk, a különcséget értékeli.
A valóságban viszont az egyén elidegenedett a többiektől, és marionett figuraként báboznak vele.
Nincs alárendelve a társadalomnak, mert társadalom nem is létezik, csak felülről vezérelt tömeg.
A törvények az uralkodó osztályokat védik, nem a közérdeket.
Zavarosak a viszonyok, maradjunk ennyiben!
(Ortega i Gasset: A tömegek Lázadás c. könyvét érdemes elolvasni, ha nem is egy tudományos munka ebben a témában.)
1 Azzal folytatom, hogy amíg az örökös kiskorú, semmiben sem különbözik a szolgától, jóllehet mindennek ura. 2 Gyámok és gondviselők felügyelete alatt áll, apjától meghatározott ideig. 3 Így mi is, amíg kiskorúak voltunk, a világ elemeinek szolgálatában álltunk. 4 De amikor elérkezett az idők teljessége, az Isten elküldte Fiát, aki asszonytól született, és ő alávetette magát a törvénynek, 5 hogy kiváltson minket a törvény szolgaságából, hogy a fogadott fiúságot elnyerjük. 6 Mivel az Isten fiai vagytok, a Fia Lelkét árasztotta szívünkbe az Isten, aki kiáltja: Abba, Atya! 7 Tehát nem vagy többé szolga, hanem fiú, s ha fiú, akkor Isten kegyelméből örökös is. 8 Azelőtt nem ismertétek az Istent, és olyan isteneknek szolgáltatok, akik valójában nem azok. 9 Most azonban, amikor ismeritek az Istent, sőt az Isten is ismer titeket, hogyan térhettek vissza az erőtlen és esendő elemekhez, ismét szolgálni akarván nekik, mint korábban? 10 Napokat és hónapokat, ünnepi időket és esztendőket tartotok meg gondosan. 11 Aggódom, hogy talán hiába fáradtam értetek.
16 Vajon ellenségetek lettem azzal, hogy igazat mondtam nektek?17 Némelyek nem jó szándékkal buzgólkodnak köztetek, el akarnak fordítani benneteket tőlem, hogy velük tartsatok. 18 Szép dolog, ha a jó ügyért lelkesedtek, nemcsak akkor, amikor körötökben vagyok. 19 Fiaim, újra a szülés fájdalmait szenvedem értetek, amíg Krisztus ki nem alakul bennetek.20 Szeretném, ha ott lehetnék, és más hangon beszélhetnék, mert aggódom értetek.
A két szövetség szembeállítása.
22 Az Írásban ugyanis az áll, hogy Ábrahámnak két fia volt, az egyik a szolgálótól, a másik a szabad asszonytól.
1 Mi előnye van tehát a zsidóknak? S mi haszna a körülmetélésnek? 2 Minden tekintetben sok. Először is, az Isten rájuk bízta tanítását. 3 De hogyan ? Ha vannak, akik hűtlenek lettek, vajon nem teszi hitetlenségük Isten hűségét hatástalanná? 4 Egyáltalán nem, ellenkezőleg: Isten igaz, még ha minden ember hazug is. Amint az Írás mondja: Hogy igaznak bizonyulj szavadban, s győzz, mikor pörölnek veled. 5 De mit szóljunk ahhoz, hogy gonoszságunk teszi nyilvánvalóvá Isten igazságát? Mert emberileg szólva nem igazságtalan az Isten, amikor haragjával sújt? 6 Egyáltalán nem. Különben mi címen ítélkeznék Isten a világ fölött?
A zsidók és a pogányok egyformán bűnösök.
12 Mind letértek az útról, elfajzottak, nincs, aki jót tenne, nincs egy sem. 13 Tátongó sír a torkuk, nyelvük csalárdságot beszél, kígyók mérge van ajkukon. 14 Szájuk telve átokkal és keserűséggel, 15 lábuk gyors a vérontásra. 16 Ösvényeiken baj és nyomor, 17 a béke útját nem ismerik, 18 Isten félelme nincs szemük előtt.
Megigazulás a Jézus Krisztusba vetett hitből.
21 Most azonban az Isten előtti megigazulás a törvénytől függetlenül lett nyilvánvalóvá, amint a törvény és a próféták is tanúsítják: 22 az Isten előtti megigazulás, amely a Jézus Krisztusban való hitből ered, és amely minden hívőnek szól. Ebben nincs különbség. 25 Őt adta oda Isten véres engesztelő áldozatul a hitben, hogy kimutassa igazságosságát. Isten végtelen türelmében elnézte a korábban elkövetett vétkeket, 26 hogy igazságosságát most kimutassa. Mert amint ő igaz, úgy akar igazzá tenni mindenkit, aki Jézusban hisz . 29 Vajon csak a zsidóké az Isten, s nem a pogányoké is? Bizony a pogányoké is. 30 Ugyanaz az Isten teszi megigazulttá a hitből a körülmetéltet éppúgy, mint hite által a körülmetéletlent.