Keresés

Részletes keresés

Geronimooooo Creative Commons License 2022.09.01 0 0 8

Ha marslako lennek nem biztos. Az M1 vagy az 850CSi eseteben sem.

Előzmény: Jeffsy (7)
Jeffsy Creative Commons License 2022.09.01 0 0 7

Itt legalább meg lehet mondani, melyik az újabb:)

Előzmény: Geronimooooo (6)
Geronimooooo Creative Commons License 2022.08.30 0 1 6

OFF

Jeffsy, van egy masik muncheni ceg aki szinten az elmult 20 ev soran "elveszette" mi is a design. Van persze utkozesvedelmi meggondolas es szabalyzat a valtozas mogott, ugyanugy mint a Vectron eseteben vs. Taurus design, de a csufulas szembetuno:

 

 

 

 

 

ON

Előzmény: Jeffsy (0)
smnks Creative Commons License 2022.08.30 -1 0 5

OK, értelek, a kilencvenes évek első felét tehát egyfajta átmeneti időszaknak tekinted, mivel hogy a friss fővizsgát nem kapott gépek még együtt éltek a már újabb szabvány szerint festett, frissfőműhelyesekkel. Ezzel nincs is mit vitázni...

Előzmény: Jeffsy (4)
Jeffsy Creative Commons License 2022.08.30 0 0 4

A 90-es évek elején még sok gépen volt csak a csillag lefestve, de még 97-es fotón is láttam világos főkeretes gigantot (a nagyobb pályaszámmezővel), azok akkor még nem jutottak el átfestésig. Az egy átmeneti időszak volt számomra.

Ezért szoktam emlegetni ezt a 1998-2005 közötti időszakot, mert ez viszonylag stabil volt, kb már minden át lett festve a rendszerváltás előttről, de még nem jöttek be az új hullámos mostani dolgok.

Előzmény: smnks (3)
smnks Creative Commons License 2022.08.30 -1 0 3

Másik topicbeli előzményre:

 

T. 'Ikarus 242', igazad van, nálunk (Hámán Kató ----> Északi fth.) a 2168, '69, '87, '88, '99, vmint a "Nagyhatos" és "Nagyhetes" gépek jöttek ki már így, de a poén az, hogy utóbbi kettő kivételével a "full sötétszürke" (azaz alváz + forgóváz + oldalyzellőzőrács) előtt még az alváz és forgóvázak visszafestődtek világosszürkére egy-egy főműhely alkalmával, a nyolcvanas években.

Emlékeim szerint nálunk pl. a 2117 -es volt az, ami még vöröscsillagos psz. mellé kapott vérnarancs + full sötétszürke festést.

Jah, mégegy: Szintén emlékeim szerint az új szabványú kürtök felszerelése is ezzel az új design -nal esik egybe.

schlumberger Creative Commons License 2022.03.27 -2 0 2

 ilyesztő

Előzmény: Jeffsy (0)
Sir Gombóc Creative Commons License 2022.03.27 -1 7 1

Egy újabb felesleges topik.

Jeffsy Creative Commons License 2022.03.27 -4 0 0

Előzmény:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=161092113&t=9128101

 

Én látok egy általános design szakmai hanyatlást a tömegközlekedési járműiparban, nem csak Magyarországon, egész Európában.

Ez úgy tűnik, hogy indikátora annak, hogy nincs jó helyzetben az iparág, a válság előtt, a legnagyobb konjunktúra alatt sem virágzott, csak éppen, hogy elvolt. Ami azért ilyesztő számomra, mert a tömegközlekedés fontos eleme kellene, hogy legyen a klímaváltázás lelassításának.

De ezek szerint ezt nem gondolják igazán komolyan még nyugat-európában sem, ahol elvileg lennének források.

 

A modellvasút ipar döglődése is szerintem ebből fakad alapvetően.

 

Ebből:

https://at.cloud.fabasoft.com/folio/public/2bmmhptqgt2xo14455onlck5kh/COO.6505.100.2.13223124/image/pv/1/0/b644ea129b6a5c1952d8f239fcfb05ed

 

lesz valami ilyesmi:

https://image-service.web.oebb.at/lokfinder.oebb.at/.imaging/default/dam/presse/presseinfos/2021/08/20210810-galerie/20210810_Rendering_Nightjet-der-neuen-Generation_Copyright_OeBB-Siemens.jpg/jcr:content.jpg?t=1628583862640&scale=1.0

 

 

 

Jeffsy Creative Commons License 2022.03.27 -3 0 topiknyitó

A Magyar vonatkozású modellek fórumban elkezdtünk egy érdekes beszélgetést, ami ott OFF, ezért nyitottam egy topicot ahol kifejezetten vasúti járművek színterveiről, vagy formaterveiről lehet beszélgetéseket folytatni.

A formaterv nem kizárólag a külső karosszéria formai-esztétikai kialikítását jelenti, hanem a jármű elrendezését, ajtókiosztását, az utastér kialakítását, ergonómiáját, stb. sokmindent magában foglal, theát nem OFF.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!