Minden téma ami Nógrád megye (Budapestig) közösségi közlekedésével kapcsolatos: közút, vasút kapcsolata. Ide jöhet ami nem fér bele a Volánbusz vagy MÁV ide vonatkozó topik témáiba. Megvitatható a pl. 21-es út vs 81-es vasútvonal közösségi közlekedése. Kéretik koncepcióban gondolkodni, megnyilvánulni. Tessék mellőzni a melyik rendszám és pályaszám merre található kérdéseket. Sulinetes kölkökkel szemben nem húzunk kesztyűt, hozzászólásaikra nem reagálunk, ők csiperegnek egymásközt! Hallelúja!
A traktorok területén inkább a szabályok hozzá igazitasa a valósághoz. Ma már a legtöbb traktort lehet kérni 50-es váltóval (a vegsebessege 50km/h), de egyes típusok mennek 65-tel. Talán még olyan is van, amelyik 80-at tud, de ebben nem vagyok 100%, és ha jól is emlékszem, ez darabszámban tényleg elenyeszo az összeshez képest. De az 50-es gyakori, és ha jó az ut, mennek is annyival. A forgalmiban is már többféle kategória van, 4 vagy 5.
Itt arról van szó, hogy a megyei közgyűlés éles eszű tagjai szerint nem kell semmi vasút Nógrádba.
Ráadásul pont Nyugat-Nógrádba, ahol pont az abszolút életképes, forgalmas Vác-Diósjenő vonal van.
-----------------------------------------------
A megye ma működő három személy szállító vasútvonala közül a Diósjenő - Szokolya - (Vác) vonalon látok lehetőséget utas szám növekedésre.
Mondjuk ennek a vonalnak is a legforgalmasabb része pont nem Nógrád megyében van, hanem Pest megyében, de ez a vonal az, ahol a környező közutak várható bedugulásai miatt nőni fog a vasúti utasok száma.
a politikus "úr" által javasolt vasútvonal helyetti kerékpárút építés egy kellően át nem gondolt ötlet.
Nagy távlatban elképzelhető, de akkor sem a megye 120+41 = kb. 161 km hosszú vasútvonal hálózatán, hanem egyes, a vasúti forgalomban nem használt vonal részeken.
- kb. 55 km vasútvonal a 75-ös vonalból, Szokolya - Balassagyarmat
- kb. 41 km vasútvonal a 78-as vonalból ***
- kb. 25 km vasútvonal a 78-as vonal másik ágából, Acsa - Balassagyarmat,
- kb. 50 km vasútvonal a 81-es vonalból. Apc - Somoskőújfalu
*** A 78-as vonal Balassagyarmat - Ipolytarnóc szakaszán személyvonati közlekedés most nincs és kicsi költői túlzással havi egy vagy kéthavi egy pár tehervonat közlekedik az Ipolytarnóc - Nógrádszakál peage vonal szakaszon.
a topik cím szerinti közösségi vasúti közlekedés így a megyében kb. 120 km hosszon valósul meg.
A megye közúthálózata kb. 960 km, melyből az úthálózat 80-85%-n van közforgalmú autóbusz közlekedés is.
A megye domborzati viszonyai miatt a helyközi kerékpáros közlekedés minimális.
A helyközi forgalomból - egyéni saccolás szerint - a vasút 2-3%-kal részesedik, az egyéni járművek kb. 70-75%-kal, míg az autóbusz közlekedés kb. 20-25%-kal.
A megye sajátossága, hogy az ország egyik (lehet, hogy egyetlen ) olyan megyéje ahol a szerződéses autóbuszok éves utasszállítási teljesítménye eléri vagy nagyon megközelíti a megye vasútvonalainak megyén belüli utasszámait.
A megyében közforgalmú vízi közlekedésre alkalmas folyó vagy tó nincs.
A megyében (2023) kb. 76.000 személygépkocsi van ami kb. 404 autó/1000 lakos ellátottságot eredményez, mely az egyik legalacsonyabb az országban.
Innen másolta be a hozzászóló egy megyei közgyűlés leiratát, nem ő tehet róla, hogy olyan lett, amilyen, bár nem értem, hogy a Vasútmániások topikba miért tudta ezt a linket berakni, a nógrádiba meg miért kellett bemásolnia a szöveget.
Itt arról van szó, hogy a megyei közgyűlés éles eszű tagjai szerint nem kell semmi vasút nógrádba (ráadásul pont Nyugat-Nógrádba, ahol pont az abszolút életképes, forgalmas Vác-Diósjenő vonal van), akkor sem, ha szlovák teherforgalom is van rajta, és jobb lenne, ha kerékpárút lenne a helyükön. Szerintem nincs igazuk, de még ha valaki ezt máshogy is gondolja, az látszik, hogy fogalmuk sincs a témáról azon kívül, hogy mondjuk néha megállnak a szolgálati Skodával a sorompónál, és szidják at a "köcsög vonatot", ami miatt nem tudnak egyhuzamban repeszteni.
Nagyon örülnék egy színvonalas, elérhető adatbázisokból pontos, Nógrád megyéről szóló vagy közlekedési tanulmánynak vagy szűkítve, csak a megye közforgalmú közlekedéséról szóló hosszabb lélegzetű dolgozatnak.
Eddig csak rossz és nagyon rossz irományokat olvastam ez ügyben.
Kezdve a hírhedt 2003-as (elrettentő példa) fejtegetés kezdeménytől a tavalyi salgótarjáni értekezlet összefoglalóig.
Még a nyilvános, bárki által hozzáférhető adatokat se használja fel aki megszólal ez ügyben.
A legkirívóbb eset a salgótarjáni helyi járatos vita volt (kb. 6-7 éve ?) a városi önkormányzatban, amikor a tudatlanság tort ült, nyilvánosa.
De nem jobb a helyzet akkor sem ha a megye helyközi, eszközzel végrehajtott helyváltoztatásairól fejti ki valaki a véleményét.
Na ja... hogyan is írjam le... Kolléga tervezett egy szerkentyűt, kiszámolta mindenféle aspektusát, csak az árát nem. Én igen. Egy nagyon nagy és gazdag ország éves költségvetéséből kijött volna talán.. na nem a szerkentyű, csak az alapanyag. És ez nem egy általános iskolai szorgalmi projektmunka volt, hanem évek munkája ment bele. Nehéz ilyenkor úgy véleményezni, hogy ne maradjon rossz érzés az emberben.
Anno a diploma munkák bírálatánál azon kevés ítélő voltam aki minden diplomamunkát (hivatalos nevén diploma tervfeladatot) elolvastam és a benne lévő számokat én magam is kiszámoltam.
Nógrád megye közösségi közlekedéséről, kíváló, csillagos hatosra értékelendő munkákat lehet készíteni.
Ha valaki ezt saját képességeihez képes túl nagy falatnak tartja ezt, akkor szűkítheti:
- csak Nógrád megye vasúti közlekedéséről ír ?
- vagy tovább szűkíti és csak Nógrád megye vasúti személyszállításáról írt ?
- Nógrád megy közforgalmú autóbusz közlekedéséről ír ?
- Nógrád megye szerződéses autóbusz közlekedéséről ír ?
- Nógrád megy egyéni eszközös helyközi közlekedéséről ír?
- Nógrád megye helyi, városi közlekedéséről ír ?
- Nógrád megye kerékpáros közlekedéséről ír ?
- Nógrád megye ............................ír ?
De egy tanulmánynak, dolgozatnak van szerkezeti rendje.
Ha Zalaegerszeg városi közlekedéséről írsz kb. 200 oldalas tanulmányt akkor a harmadik oldalon még nem foglalkozhatsz azzal , hogy a Zeg-től 5 km-re lévő falu melletti vasúti megállóhely peronja hány cm magas és van e rajta eső beálló.
Mert ezzel elárulod, hogy csalsz, összeollózol.
Először a címet kell bemutatni.
Ha Nógrád megyéről írsz akkor Nógrád megyét.
Itt a legsűrűbben elkövetett hiba a történeti múlt bemásolása.
Tetszik vagy nem tetszik de egy Nógrád megye közlekedéséről szóló közlekedési dolgozatban nincs helye Szondí György hőstettének.
Ilyen munkáknak azzal kell kezdődnie, hogy :
- hol van Nógrád megye ?
- Mekkora ?
- Terület?
- Népesség?
- Korfa,
- foglalkoztatottsági ráta?
- mennyi város van a megyében?
- Mekkora lélekszámú a városok?
- Mennyi falu van a megyében ?
- Mennyi egy átlagos nógrádi falu lélekszáma?
- A megye domborzata?
- Mennyi és milyen út lépi át a megye határt ?
- Mennyi és milyen vasút vonal lépi át a megye határt ?
- Milyen a motorizáció aránya a megyében?
- s így tovább.
Enélkül csak össze-vissza ollózott sületlenségek halmaza jön elő.
S ebben az ügyben teljesen mindegy, hogy vasútmániás a készítő, a buszokért van oda vagy sötétzöld és mindenkit kerékpárra ültetne.
Ha mindez megvan akkor lehet neki kezdeni a választott területről való saját gondolatai kidolgozásának.
Ha valaki ezt tovább akarja szűkíteni - mondjuk - csak nyugat Nógrádra - akkor ne felejtsen el betenni egy Nógrád megyei térképet, melyen más és más színnel jelöli, hogy szerinte a megye melyik területe Nyugat-Nógrád és melyik Kelet-Nógrád ?
Emelik a sebességhatárt Magyarországon, de nem minden járműnél
Infostart
2024. október 21. 03:40
A KRESZ-tervezet szerint maradnának a jelenleg érvényben lévő korlátozások a személyautóknál, de a nagyobb járművek gyorsabban haladhatnának lakott területen kívül.
Az autonavigator.hu összefoglalója szerint a 3,5 tonnánál nagyobb járművek (pl.: nyerges vontató, autóbusz) kategóriájában a tervezet szerint lakott területen kívül 90 km/órára módosulna a legnagyobb megengedett sebesség.
A vezess.hu azt teszi hozzá, hogy a 2,55 méter szélességet el nem érő mezőgazdasági vontatók (traktorok) pótkocsi nélkül és lakott területen kívül 60 km/órás maximális sebességének a megengedése is terv.
Kivételt jelentenek a különleges körülmények, vagyis a korlátozott látási viszonyok, vagy éppen a nedves, csúszós útburkolat.
Szintén fontos módosítás lehet, hogy mostantól csak olyan gépjárművek hajthatnának fel a gyorsforgalmi utakra, amelyek folyamatosan minimum 70 km/órás sebességgel képesek haladni (jelenleg a jogszabály a sík úton 60 km/órát írja elő).
Állati nagy különbség, hogy egy járatot csak a kishatárforgalom kedvéért indítasz el, vagy bevállalsz egy amúgy is leközlekedtetett járatnál egy plusz megállást és másfél kilométeres kerülőt az esetleg jelentkező néhány utas kedvéért.
Ugyanitt, ugyanebben a topikban több mint egy éve elég részletesen kitárgyaltuk már azt, hogy a Litke-Ipolytarnóc - Rapp-Losonc szakasznak milyen lehet a közforgalmú utasforgalma.
akkor a miért nem jár át a magyar Bz Losoncig című örökbecsű volt az indító alap.
Az óhajok, vágyak, álmok után a szembesítés a :
- demográfia,
- számított modal split
fogalmakra alapozódott.
Eredmény ?
Sértődés, duzzogás az álmodók részéről.
Ez a mostani egy hosszú nemzetközi autóbusz vonal terv.
Hogy e tervből lesz e valóság azt nem tudom.
De ez a Salgótarján autóbusz állomástól az északra lévő Losonc felé induló autóbusz először visszajön délre, majd elkanyarodik észak-nyugat felé, hogy Litke községben egy újabb éles ezúttal észak-keleti irányt vegyen Ipolytarnóc/Kalonda felé nem tartozhat a legészszerűbb változatok közé.
Pláne úgy nem, hogy belföldi (Nógrád megyén belüli) utazásokra az említett busz nem is vehető igénybe.
Távra lényegében ugyanannyi, időben pár perccel lassabb. Nekem az volt a tippem, hogy a Szlovákia-Magyarország szakaszt várják gyengébbnek, és "kishatárforgalommal" növelnék az utasszámot, de lehet, hogy ez hülyeség...
Gondolom, az két külön megálló, a kettő között azért nem kis távolság van. Szintén gondolom, hogy az útirány akkor Bp-Salgótarján-Losonc-Rimaszombat-... lesz. Ipolytarnóc talán a (nemzetközi viszonylatban azért mérsékelt) idegenforgalmi jelentősége miatt kerülhetett a listára? Vagy esetleg valami személyzeti okból?
Buszjárat indul Budapestről a Népligetről Ungvárig, az egyes terminálra. A járat Szlovákián keresztül közlekedik, érintve Kalondát, Losoncot, Rimaszombatot, Rozsnyót, Kassát, Nagymihályt és Felsőnémetit. A részletes menetrenden feltüntették, hogy melyik napokon közlekedik a busz, illetve hogy az adott város melyik megállójánál áll meg."
Van Salgótarján - Ipolytarnóc megállói is, belföldi forgalomban nem vehető igénybe.
A tegnapi HVG Ténytár rovatában megjelent egy részletes, kicsi táblázattal színesített cikk az EU vasúti baleseteiről.
Nem állunk jól de nagyon rosszul se.
Az útátjárós baleseteknél ugyan mi vezetünk de a többi vasúti baleset fajtánál nem.
Ami viszont érdekes, hogy a legtöbb EU-s országban többen halnak meg a vasúti síneken öngyilkosság miatt, mint közlekedő vonattal összejövő affér miatt.
Idehaza is.
a vasúton évente öngyilkosságot elkövetők száma messze több mint a vasúti balesetekben meghaltak száma.
Amúgy igen, igazad van nem volt rosszabb mint bármelyik szomszéd telephely ha helyközi járatokról van szó.
Azokra járatokra zömében oda való típus jutott, nem mindig de ha figyelembe vesszük, hogy egy Hatvan - Salgótarján vonalat, mindenhová betéréssel senki sem utazik végig hiába, hogy az út idő két óra körül alakult akkor is elég volt egy elővárosi típus, hisz pár megállókat utaztak vele településeken belül vagy két település között.
A helyi kiadások már nem feltétlenül voltak megfelelőek, nagyon sokszor nem oda való típussal csinálták.