Keresés

Részletes keresés

Tomsz85 Creative Commons License 2024.10.24 0 0 434

A traktorok területén inkább a szabályok hozzá igazitasa a valósághoz. Ma már a legtöbb traktort lehet kérni 50-es váltóval (a vegsebessege 50km/h), de egyes típusok mennek 65-tel. Talán még olyan is van, amelyik 80-at tud, de ebben nem vagyok 100%, és ha jól is emlékszem,  ez darabszámban tényleg elenyeszo az összeshez képest. De az 50-es gyakori,  és ha jó az ut, mennek is annyival. A forgalmiban is már többféle kategória van, 4 vagy 5. 

Előzmény: trizs77 (426)
trizs77 Creative Commons License 2024.10.23 0 0 433

Itt arról van szó, hogy a megyei közgyűlés éles eszű tagjai szerint nem kell semmi vasút Nógrádba.

Ráadásul pont Nyugat-Nógrádba, ahol pont az abszolút életképes, forgalmas Vác-Diósjenő vonal van.

 

-----------------------------------------------

 

A megye ma működő három személy szállító vasútvonala közül a Diósjenő  - Szokolya - (Vác) vonalon látok lehetőséget utas szám növekedésre.

 

Mondjuk ennek a vonalnak is a legforgalmasabb része pont nem Nógrád megyében van, hanem Pest megyében, de ez a vonal az, ahol a környező közutak várható bedugulásai miatt nőni fog a vasúti utasok száma.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.10.23 0 1 432

a politikus "úr"  által javasolt vasútvonal helyetti kerékpárút építés egy kellően át nem gondolt ötlet.

 

Nagy távlatban elképzelhető, de akkor sem a megye 120+41 = kb. 161 km hosszú vasútvonal hálózatán, hanem egyes, a vasúti forgalomban nem használt vonal részeken.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.10.23 -1 0 431

Nógrád megyében kb. 188.500 fő él.

 

Nógrád megyében van :

 - kb. 55 km vasútvonal a 75-ös vonalból,  Szokolya - Balassagyarmat

 - kb. 41 km vasútvonal a 78-as vonalból *** 

 - kb. 25 km vasútvonal a 78-as vonal másik ágából, Acsa - Balassagyarmat,

 - kb. 50 km vasútvonal a 81-es vonalból. Apc - Somoskőújfalu

 

 

*** A 78-as vonal Balassagyarmat - Ipolytarnóc szakaszán személyvonati közlekedés most nincs és kicsi költői túlzással havi egy vagy kéthavi egy pár tehervonat közlekedik az Ipolytarnóc - Nógrádszakál peage vonal szakaszon.

 

a topik cím szerinti közösségi vasúti közlekedés így a megyében kb. 120 km hosszon valósul meg.

 

--------------------------------------------------

 

A megye közúthálózata kb. 960 km, melyből az úthálózat 80-85%-n van közforgalmú autóbusz közlekedés is.

 

A megye domborzati viszonyai miatt a helyközi kerékpáros közlekedés minimális.

 

A helyközi forgalomból - egyéni saccolás szerint - a vasút 2-3%-kal részesedik, az egyéni járművek kb. 70-75%-kal, míg az autóbusz közlekedés kb. 20-25%-kal.

 

A megye sajátossága, hogy az ország egyik (lehet, hogy egyetlen ) olyan megyéje ahol a szerződéses autóbuszok éves utasszállítási teljesítménye eléri vagy nagyon megközelíti a megye vasútvonalainak megyén belüli utasszámait.

 

A megyében közforgalmú vízi közlekedésre alkalmas folyó vagy tó nincs.

 

A megyében (2023) kb. 76.000 személygépkocsi van ami kb. 404 autó/1000 lakos ellátottságot eredményez, mely az egyik legalacsonyabb az országban.

 

 

 

 

 

jbaal Creative Commons License 2024.10.23 0 1 430

https://balassagyarmat.eu/Vm_kozgyulesen_MAV_helyzete_2024_10.html

 

Innen másolta be a hozzászóló egy megyei közgyűlés leiratát, nem ő tehet róla, hogy olyan lett, amilyen, bár nem értem, hogy a Vasútmániások topikba miért tudta ezt a linket berakni, a nógrádiba meg miért kellett bemásolnia a szöveget.

 

Itt arról van szó, hogy a megyei közgyűlés éles eszű tagjai szerint nem kell semmi vasút nógrádba (ráadásul pont Nyugat-Nógrádba, ahol pont az abszolút életképes, forgalmas Vác-Diósjenő vonal van), akkor sem, ha szlovák teherforgalom is van rajta, és jobb lenne, ha kerékpárút lenne a helyükön. Szerintem nincs igazuk, de még ha valaki ezt máshogy is gondolja, az látszik, hogy fogalmuk sincs a témáról azon kívül, hogy mondjuk néha megállnak a szolgálati Skodával a sorompónál, és szidják at a "köcsög vonatot", ami miatt nem tudnak egyhuzamban repeszteni.

Előzmény: trizs77 (429)
trizs77 Creative Commons License 2024.10.22 0 0 429

Nagyon örülnék egy színvonalas, elérhető adatbázisokból pontos, Nógrád megyéről szóló vagy közlekedési tanulmánynak vagy  szűkítve, csak a megye közforgalmú közlekedéséról szóló hosszabb lélegzetű dolgozatnak.

 

Eddig csak rossz és nagyon rossz irományokat olvastam ez ügyben.

 

Kezdve a hírhedt 2003-as (elrettentő példa) fejtegetés kezdeménytől a tavalyi salgótarjáni értekezlet összefoglalóig.

 

Még a nyilvános, bárki által hozzáférhető adatokat se használja fel aki megszólal ez ügyben.

A legkirívóbb eset a salgótarjáni helyi járatos vita volt (kb. 6-7 éve ?) a városi önkormányzatban, amikor a tudatlanság tort ült, nyilvánosa.

 

De nem jobb a helyzet akkor sem ha a megye helyközi, eszközzel végrehajtott helyváltoztatásairól fejti ki valaki a véleményét.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: morgó mh. (428)
morgó mh. Creative Commons License 2024.10.22 0 0 428

Na ja... hogyan is írjam le... Kolléga tervezett egy szerkentyűt, kiszámolta mindenféle aspektusát, csak az árát nem. Én igen. Egy nagyon nagy és gazdag ország éves költségvetéséből kijött volna talán.. na nem a szerkentyű, csak az alapanyag. És ez nem egy általános iskolai szorgalmi projektmunka volt, hanem évek munkája ment bele. Nehéz ilyenkor úgy véleményezni, hogy ne maradjon rossz érzés az emberben.

Előzmény: trizs77 (427)
trizs77 Creative Commons License 2024.10.21 0 0 427

Komolyan veszem.

(meg ráérek) 

 

Anno a  diploma munkák bírálatánál azon kevés ítélő voltam aki minden diplomamunkát (hivatalos nevén diploma tervfeladatot) elolvastam és a benne lévő számokat én magam is kiszámoltam.

 

Sok mérnök jelölt ezen igencsak elcsodálkozott.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nógrád megye közösségi közlekedéséről, kíváló, csillagos hatosra értékelendő munkákat lehet készíteni.

 

Ha valaki ezt saját képességeihez képes túl nagy falatnak tartja ezt, akkor szűkítheti:

 - csak Nógrád megye vasúti közlekedéséről ír ?

 - vagy tovább szűkíti és csak Nógrád megye vasúti személyszállításáról írt ?

 - Nógrád megy közforgalmú autóbusz közlekedéséről ír ?

 - Nógrád megye szerződéses autóbusz közlekedéséről ír ?

 - Nógrád megy egyéni eszközös helyközi közlekedéséről ír?

 - Nógrád megye helyi, városi közlekedéséről ír ?

 - Nógrád megye kerékpáros közlekedéséről ír ?

 - Nógrád megye ............................ír ?

 

De egy tanulmánynak, dolgozatnak van szerkezeti rendje.

 

Ha Zalaegerszeg városi közlekedéséről írsz kb. 200 oldalas tanulmányt akkor a harmadik oldalon még nem foglalkozhatsz azzal , hogy a Zeg-től 5 km-re lévő falu melletti vasúti megállóhely peronja hány cm magas és van e rajta eső beálló.

Mert ezzel elárulod, hogy csalsz, összeollózol.

 

Először a címet kell bemutatni.

Ha Nógrád megyéről írsz akkor Nógrád megyét.

Itt a legsűrűbben elkövetett hiba a történeti múlt bemásolása.

 

Tetszik vagy nem tetszik de egy Nógrád megye közlekedéséről szóló közlekedési dolgozatban nincs helye Szondí György hőstettének.

 

Ilyen munkáknak azzal kell kezdődnie, hogy : 

 - hol van Nógrád megye ?

 - Mekkora ?

 - Terület?

 - Népesség?

 - Korfa,

 - foglalkoztatottsági ráta?

 - mennyi város van a megyében?

 - Mekkora lélekszámú a városok?

 - Mennyi falu van a megyében ?

 - Mennyi egy átlagos nógrádi falu lélekszáma?

 - A megye domborzata?

 - Mennyi és milyen út lépi át a megye határt ?

 - Mennyi és milyen vasút vonal lépi át a megye határt ?

 - Milyen a motorizáció aránya a megyében?

 - s így tovább.

 

Enélkül csak össze-vissza ollózott sületlenségek halmaza jön elő.

 

S ebben az ügyben teljesen mindegy, hogy vasútmániás a készítő, a buszokért van oda vagy sötétzöld és mindenkit kerékpárra ültetne.

 

 

Ha mindez megvan akkor lehet neki kezdeni a választott területről való saját gondolatai kidolgozásának.

 

Ha valaki ezt tovább akarja szűkíteni - mondjuk - csak nyugat Nógrádra - akkor ne felejtsen el betenni egy Nógrád megyei térképet, melyen más és más színnel jelöli, hogy szerinte a megye melyik területe Nyugat-Nógrád és melyik Kelet-Nógrád ?

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: morgó mh. (424)
trizs77 Creative Commons License 2024.10.21 0 0 426

Ezek inkább olyan hangulat javító intézkedések.

Lelki, pszichológiai hatásuk van, a lám látjátok velünk is törödnek érzés felszabadítására szolgálnak, mintsem valós hatásuk lenne.

 

kellenek ilyenek az elfogadottság növelése érdekében.

 

Eleve a traktorok a közutak forgalmából kb. 1%-kal vagy az alatti arányban részesednek.

Ennek az egy  százaléknak a másik 1-2%-a dolgozik olyan helyen, hogy Ó autóútra is felhajthasson.

 

Ha már felhajtott még ritkább, hogy vontatmány nélkül tette.

 

Ha mind a három feltétel teljesült egye fene mehet 60 helyett 70-nel.

Mindegy.

Amúgy se fog 70-nel menni.

 

Egyszer kipróbálja, mert hogy már szabad, pár kilométeren át.

Elkönyveli magában, hogy megtette.

Kipipálva.

Másnaptól ugyanúgy a saját tempójában fog haladni.

 

Előzmény: f_k (425)
f_k Creative Commons License 2024.10.21 0 0 425

https://infostart.hu/belfold/2024/10/21/emelik-a-sebesseghatart-magyarorszagon-de-nem-minden-jarmunel

 

Emelik a sebességhatárt Magyarországon, de nem minden járműnél

Infostart

2024. október 21. 03:40

   

A KRESZ-tervezet szerint maradnának a jelenleg érvényben lévő korlátozások a személyautóknál, de a nagyobb járművek gyorsabban haladhatnának lakott területen kívül.

 

Az autonavigator.hu összefoglalója szerint a 3,5 tonnánál nagyobb járművek (pl.: nyerges vontató, autóbusz) kategóriájában a tervezet szerint lakott területen kívül 90 km/órára módosulna a legnagyobb megengedett sebesség.

vezess.hu azt teszi hozzá, hogy a 2,55 méter szélességet el nem érő mezőgazdasági vontatók (traktorok) pótkocsi nélkül és lakott területen kívül 60 km/órás maximális sebességének a megengedése is terv.

Kivételt jelentenek a különleges körülmények, vagyis a korlátozott látási viszonyok, vagy éppen a nedves, csúszós útburkolat.

Szintén fontos módosítás lehet, hogy mostantól csak olyan gépjárművek hajthatnának fel a gyorsforgalmi utakra, amelyek folyamatosan minimum 70 km/órás sebességgel képesek haladni (jelenleg a jogszabály a sík úton 60 km/órát írja elő).

morgó mh. Creative Commons License 2024.10.21 -1 0 424

csodálom, hogy ezt egyáltalán el tudtad olvasni... bármiféle tagolás nélkül egymás után ömlesztett szövegkivágatok...

Előzmény: trizs77 (422)
trizs77 Creative Commons License 2024.10.20 -2 0 422

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168122712&t=9134656

 

Egy ilyen elolvasása, megfejtése után nem csodálkoznék ha legyintenének a vasút hívőkre.

Kár.

Mert nem legyinteni kell rájuk, hanem vitázni velük.

 

Vitázni azaz véleményt cserélni.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.10.20 -1 0 421

Borzalmas :

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=168122712&t=9134656

 

Nem bz-n utazó olvtárs a borzalmas hanem aki összefércelte ezt a sok sort.

Nem tud mondatot mondat után írni.

 

Zavaros.

De nagyon.

 

Ki mondta melyik mondatot ?

Melyik mondat a tudósítás része egy gyűlésről és melyik az ismeretlen szerző kommentje ?

 

Azon kívül teli van butasággal.

 

 

 

 

morgó mh. Creative Commons License 2024.09.21 0 0 420

Ki lehetne próbálni. Lehet potenciál a határok menti nagyobb városok közti kapcsolatban.

Előzmény: trizs77 (419)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.21 0 1 419

Ugyanakkor nagyon hiányolom még (mindíg) a Salgótarján - Fülek - Losonc közösségi közlekedést.

 

Nem vonatot mert nem vagyok elvarázsolt.

De még normál (sztenderd) autóbuszt se.

 

De egy kb. 15-20 üléses midi busz*** -szal szükség lenne napi két fordulóban a három város között.

 

*** = Az, hogy azt a midi buszt ki üzemelteti, nagyjából mindegy.

Nem kell, hogy Volánbusz legyen vagy valamelyik szlovákiai nagyobb buszos társaság.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.09.21 0 0 418

Nagyon kíváncsi lennék az említett járat Salgótarján és Kalonda közötti felszálló utas számára.

Tudva azt, hogy belföldi utazásra nem vehető igénybe.

 

Szerintem a hetente 1=egy fő felszálló utas nem jön össze.

 

 

Előzmény: morgó mh. (417)
morgó mh. Creative Commons License 2024.09.21 0 0 417

Állati nagy különbség, hogy egy járatot csak a kishatárforgalom kedvéért indítasz el, vagy bevállalsz egy amúgy is leközlekedtetett járatnál egy plusz megállást és másfél kilométeres kerülőt az esetleg jelentkező néhány utas kedvéért.

Előzmény: trizs77 (416)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.21 0 0 416

Ugyanitt, ugyanebben a topikban több mint egy éve elég részletesen kitárgyaltuk már azt, hogy a Litke-Ipolytarnóc - Rapp-Losonc szakasznak milyen lehet a közforgalmú utasforgalma.

 

akkor a miért nem jár át a magyar Bz Losoncig című örökbecsű volt az indító alap.

Az óhajok, vágyak, álmok után a szembesítés a :

       - demográfia,

       - számított modal split

fogalmakra alapozódott.

 

Eredmény ?

Sértődés, duzzogás az álmodók részéről.

 

Ez a mostani egy hosszú nemzetközi autóbusz vonal terv.

Hogy e tervből lesz e valóság azt nem tudom.

 

De ez a Salgótarján autóbusz állomástól az északra lévő  Losonc felé induló autóbusz először visszajön délre, majd elkanyarodik észak-nyugat felé, hogy Litke községben egy újabb éles ezúttal észak-keleti irányt vegyen Ipolytarnóc/Kalonda felé nem tartozhat a legészszerűbb változatok közé.

Pláne úgy nem, hogy belföldi (Nógrád megyén belüli) utazásokra az említett busz nem is vehető igénybe.

 

 

Előzmény: morgó mh. (415)
morgó mh. Creative Commons License 2024.09.19 0 0 415

Távra lényegében ugyanannyi, időben pár perccel lassabb. Nekem az volt a tippem, hogy a Szlovákia-Magyarország szakaszt várják gyengébbnek, és "kishatárforgalommal" növelnék az utasszámot, de lehet, hogy ez hülyeség...

Előzmény: trizs77 (414)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.19 0 0 414

A menetrend szerint Salgótarjánból nem Losonc felé indul, hanem elmegy nyugat felé Ipolytarnócra (minek ?) és onnan megy Losoncra.

 

? ? ?

Előzmény: morgó mh. (413)
morgó mh. Creative Commons License 2024.09.19 0 0 413

(Á, ott van a menetrend Angyal K. linkje alatt...)

Előzmény: morgó mh. (411)
Törölt nick Creative Commons License 2024.09.19 0 1 412

Kárpátaljai cél állomással nem hiszem, hogy a járatnak - jelen geopolitikai helyzetben - idegenforgalmi indíttatása lenne.

Magyarország és Szlovákia területén is nagyon sok Kárpátaljáról és egyébként Ukrajnából érkezett (mondhatnám menekült) él.

Én arra gondoltam, hogy ez a járat nekik "kedvez" közvetlen hazajutási lehetőséggel. 

Ennek függvényében próbáltak útvonalat keresni a járatnak ami mindkét országot érinti.  

Előzmény: morgó mh. (411)
morgó mh. Creative Commons License 2024.09.19 0 0 411

Gondolom, az két külön megálló, a kettő között azért nem kis távolság van. Szintén gondolom, hogy az útirány akkor Bp-Salgótarján-Losonc-Rimaszombat-... lesz. Ipolytarnóc talán a (nemzetközi viszonylatban azért mérsékelt) idegenforgalmi jelentősége miatt kerülhetett a listára? Vagy esetleg valami személyzeti okból?

Előzmény: trizs77 (410)
trizs77 Creative Commons License 2024.09.16 0 0 410

1./ Elindult már ?

 

2./ Ez a Salgótarján - Ipolytarnóc nevű megálló hol van, hol lesz ?

 

Előzmény: Törölt nick (409)
Törölt nick Creative Commons License 2024.08.27 0 0 409

"Budapest/Rimaszombat/Ungvár

Buszjárat indul Budapestről a Népligetről Ungvárig, az egyes terminálra. A járat Szlovákián keresztül közlekedik, érintve Kalondát, Losoncot, Rimaszombatot, Rozsnyót, Kassát, Nagymihályt és Felsőnémetit. A részletes menetrenden feltüntették, hogy melyik napokon közlekedik a busz, illetve hogy az adott város melyik megállójánál áll meg."

 

Van Salgótarján - Ipolytarnóc megállói is, belföldi forgalomban nem vehető igénybe.

 

https://ujszo.com/regio/uj-buszjarat-indul-budapestrol-ukrajnaba-szlovakian-keresztul?fbclid=IwY2xjawE6SrhleHRuA2FlbQIxMQABHYcbBZbpprw04paj9h9rITVXa9-RUp1RIhmER9AfMYzIojhCJomO3ykqpA_aem_eJhFY7eiiz6d9veZ8_6Tew

trizs77 Creative Commons License 2024.08.23 0 0 408

A tegnapi HVG Ténytár rovatában megjelent egy részletes, kicsi táblázattal színesített cikk az EU vasúti baleseteiről.

 

Nem állunk jól de nagyon rosszul se.

Az útátjárós baleseteknél ugyan mi vezetünk de a többi vasúti baleset fajtánál nem.

 

Ami viszont érdekes, hogy a legtöbb EU-s országban többen halnak meg a vasúti síneken öngyilkosság miatt, mint közlekedő vonattal összejövő affér miatt.

 

Idehaza is.

a vasúton évente öngyilkosságot elkövetők száma messze több mint a vasúti balesetekben meghaltak száma.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.06.13 0 0 407

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167205078&t=9008229

 

ez jobban befolyásolja Nógrád megye közösségi közlekedését, mint bármilyen járat megszüntetése vagy közlekedési rendjének módosítása.

 

trizs77 Creative Commons License 2024.04.08 -3 0 406

Nógrád megy.

 

Lakósság száma :

 - 2003 = 219 ezer fő = 100 %,

 - 2013 = 200 ezer fő =  91%

 - 2023 = 182 ezer fő =  83 %

 

személygépkocsik száma :

 - 2003 = 50 ezer db = 100 %,

 - 2013 = 54 ezer db = 108 %,

 - 2023 = 76 ezer db = 152 %.

 

Ezer lakósra jutó személygépkocsik száma :

 - 2003 = 228 db / 1000 lakós.

 - 2013 = 270 db / 1000 lakós.

 - 2023 = 418 db / 1000 lakós.

 

Az, hogy folyamatosan csökken Nógrád megyében a közösségi közlekedési eszközök (vonat, busz) utasainak száma - ezek alapján - következmény.

 

a népesség csökken, a személygépkocsik száma meg nő.

 

Törölt nick Creative Commons License 2024.04.02 0 0 405

Amúgy igen, igazad van nem volt rosszabb mint bármelyik szomszéd telephely ha helyközi járatokról van szó.

Azokra járatokra zömében oda való típus jutott, nem mindig de ha figyelembe vesszük, hogy egy Hatvan - Salgótarján vonalat, mindenhová betéréssel senki sem utazik végig hiába, hogy az út idő két óra körül alakult akkor is elég volt egy elővárosi típus, hisz pár megállókat utaztak vele településeken belül vagy két település között. 

A helyi kiadások már nem feltétlenül voltak megfelelőek, nagyon sokszor nem oda való típussal csinálták.

 

 

 

Előzmény: f_k (404)
f_k Creative Commons License 2024.04.01 0 0 404

Tiszteletbe tartom a véleményed, én napi szinten nem használtam ezt a szolgáltatást ez egy szűk körnek volt lehetősége megtapasztalni.

Menetrend szerinti járatok tekintetében a itt félig OFF Hatvani Volán nem tudott egy szint felett fejlődni.

Lehet az okokat elemezni.

Menetrend szerinti járatoknál nem tapasztaltam akkora negatív élményt.

ON

 

Előzmény: Törölt nick (403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!