Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.04.08 -3 0 406

Nógrád megy.

 

Lakósság száma :

 - 2003 = 219 ezer fő = 100 %,

 - 2013 = 200 ezer fő =  91%

 - 2023 = 182 ezer fő =  83 %

 

személygépkocsik száma :

 - 2003 = 50 ezer db = 100 %,

 - 2013 = 54 ezer db = 108 %,

 - 2023 = 76 ezer db = 152 %.

 

Ezer lakósra jutó személygépkocsik száma :

 - 2003 = 228 db / 1000 lakós.

 - 2013 = 270 db / 1000 lakós.

 - 2023 = 418 db / 1000 lakós.

 

Az, hogy folyamatosan csökken Nógrád megyében a közösségi közlekedési eszközök (vonat, busz) utasainak száma - ezek alapján - következmény.

 

a népesség csökken, a személygépkocsik száma meg nő.

 

Angyal K. Creative Commons License 2024.04.02 0 0 405

Amúgy igen, igazad van nem volt rosszabb mint bármelyik szomszéd telephely ha helyközi járatokról van szó.

Azokra járatokra zömében oda való típus jutott, nem mindig de ha figyelembe vesszük, hogy egy Hatvan - Salgótarján vonalat, mindenhová betéréssel senki sem utazik végig hiába, hogy az út idő két óra körül alakult akkor is elég volt egy elővárosi típus, hisz pár megállókat utaztak vele településeken belül vagy két település között. 

A helyi kiadások már nem feltétlenül voltak megfelelőek, nagyon sokszor nem oda való típussal csinálták.

 

 

 

Előzmény: f_k (404)
f_k Creative Commons License 2024.04.01 0 0 404

Tiszteletbe tartom a véleményed, én napi szinten nem használtam ezt a szolgáltatást ez egy szűk körnek volt lehetősége megtapasztalni.

Menetrend szerinti járatok tekintetében a itt félig OFF Hatvani Volán nem tudott egy szint felett fejlődni.

Lehet az okokat elemezni.

Menetrend szerinti járatoknál nem tapasztaltam akkora negatív élményt.

ON

 

Előzmény: Angyal K. (403)
Angyal K. Creative Commons License 2024.04.01 0 0 403

Hagyjuk a Hatvani volán szerződéses járatait, nem szeretnék nyilvánosan a saját nevemmel olyat írni amit később megbánhatok.

Fő állásban ott dolgozom ahová e remekbe szabott üzemegységnek a legtöbb kiadott autóbusza volt.

Szerencsére csak volt!

Egyik sem volt gazdasági kényszer, más kényszer volt ott a háttérben ami miatt mindkettő meg is szűnt!

 

Előzmény: f_k (402)
f_k Creative Commons License 2024.03.31 0 0 402

Hatvani bár az utóbbi sosem volt szívem csücske, zömében szerződéses járatokat csinált,

Nekem a szívem csücske volt, de ez egy kényszerhelyzet volt.

Mivel a Nógrádban is működő egykori Hatvani Volánnak más bevételszerzési lehetősége nem akadt ezért a szerződéses járatokból is próbált megélni.

Hatvan vonzáskörzetében közlekedő járatokon fele részben veszteséget termelt, egyes járatokat megszüntetni nem lehetett kihasználatlanul jártak, ott volt a helyi járat ami fénykorában 1,2A,2B,3A,3B,4,,7,9 vonalakon ment a mostani ITK hoz képest jóval több Volános járattal jóval több Volán helyi km teljesítménnyel.

 

Miért nem volt több menetrend szerinti járata a Hatvani Volánnak Nógrád megye felé?

 

Ok: Nem kaptak rá engedélyt, illetve előnytelen egyezség lehetett volna.

Pl : 1 Hatvan Salgótarján új járatért a Nógrád Volán 3 Pásztó-Hatvan járatot kért.

Ezek kulisszák mögötti dolgok, lehet szidni szerencsétlen Hatvani Volán-t, de abban a gazdasági helyzetben ez volt a legtöbb amit ki tudtak hozni. Önálló vállalatként a maximum. A külső szemlélőnek ez mást jelent, de a MÁV a Volánbusz árnyékában a Mátra Volán (Gyöngyös) meg Agria, a Jászkun, a Kunság Volánok mind mind bevételt vittek el Hatvan és környékéről.

 

Másik példa: Nógrád Volán Budapesten BKV alvállalkozó volt.

Ok: Nem lehetett az aprófalvas ráfizetéses járatokat másképp keresztfinaszírozni. Az is gazdasági kényszer volt.

Előzmény: Angyal K. (398)
f_k Creative Commons License 2024.03.31 0 0 401

Leírok pár történelmi tényt:

 

1946-ig Pásztó Heves megyéhez tartozott.

 

Gyöngyösön Eger mellett önálló AKÖV működött.

Gyöngyösön előbb volt főnöksége a MÁVAUT-nak, mint Egerben (1930-as évektől).

A magyarázat egyszerű: 1948-ig koncessziós rendszer volt, az útvonalhasználatért fizetni kellett és a jobb útvonalakat a MÁV Gépkocsiüzeme közlekedtette nemritkán!!! a vasútvonalakkal párhuzamosan: Pl Bp-Wien, Bp-Kecskemét-Szeged, Bp-Gyöngyös stb.

Gyöngyös környékén főleg állami MÁVAUT volt, Eger esetében pedig fele részben MÁVAUT fele,  1-2 busszal rendelkező maszekok.

1949 államosítás után Eger a 32. sz Aköv központja lett , de hozzá tartozott Mezőkövesd környéke is!

1949 től 1961-ig a megyében 2 AKÖV volt egy egri és egy gyöngyösi.

Annak ellenére, hogy Balassagyarmaton ill Salgótarjánban is volt Nógrád megyén belül AKÖV (Autóközlekedési Vállalat, illetve Aköv főnökség), először a Gyöngyösi Aköv indított buszt Pásztóra, majd Salgótarjánba.

Ráadásul a Pásztó-Mátrakeresztes-Mátraszentimre-Gallyatető-Mátraháza-Mátrafüred-Gyöngyös autóbuszvonalat is a gyöngyösiek üzemeltették.

 

Nógrád Volán később kapcsolódott be a Gyöngyös-Salgótarján autóbuszvonal "fejlesztésébe" Gyöngyösről  X12.45 kor Pásztón át Salgótarjánba, 13.35 kor Pásztón át Balassagyarmatra, X14.15 kor Pásztón át Salgótarjánba volt járatuk.

 

A gyöngyösi Mátra Volánnak  Pásztón át Salgótarjánba 6.30 7.40 15.15 kor, ezen felül közlekedtek még a csak Pásztóig (4-es Volános időkben Szurdokpüspökiig) közlekedő járataik.

 

Előzmény: trizs77 (396)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.31 -1 0 400

Nekem az volt gyanús a szlovák közlekedésügyér hirtelen felindulásból elkövetett ígéret cunamiában, hogy odaát ugyanúgy forrás hiányos :

 - az útépítés,

 - a vasútépítés,

 - az autóbusz beszerzés,

 - a vasúti jármű beszerzés,

 - a városi közlekedési beszerzések és akkor neki az :

 - Ipolytarnóc-Losonc,

 - Drégelypalánk - Ipolyság,

 - Salgótarján - Losonc fejlesztés jut eszébe ami országa szempontjából valahol a 0,01 és a 0,001% között lehet fontossági sorrendben.

 

Ráadásul mindjárt az egyik legdrágább eszközzel kezdené............................:-((

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Annak viszont látom értelmét (pár éve volt ilyen felvetés akkor), hogy a MÁV-START és a ZSSK közösen üzemeltetne 7-9 db 860-as sorozatú, dízel motorvonatot Losonc-Fülek-Salgótarján-Pásztó-Hatvan útvonalon.

 

Akkoriban (2017-2019 ??) ezt elég vad elképzelésnek tartottam, de most hogy éppen (ideiglenes) barátok lettünk ismét lehet, hogy a két vasúti vezérigazgató kap, vagy kaphatott a két politikai No.1-től olyan felkérést, vizsgálják meg az akkori ötlet megvalósíthatóságának pénzügyi, vasúti lehetőségeit.

 

 

 

 

Előzmény: Angyal K. (399)
Angyal K. Creative Commons License 2024.03.31 0 0 399

Újszülöttnek minden vicc új kategória.

Lassan 50 éve lesz, hogy itt élek a 81-es vonal mentén és kerekítve 40 éve, hogy közlekedek is rajta.

Azóta hallgatom a csodálatosabbnál csodálatosabb ígéreteket zömében olyan politikusoktól akik ház vásárláskor nem küldték be a kutyát a hálószobába, hogy meggyőződjenek nincs-e vízér a kiszemelt fekvőhelyük alatt.

Előzmény: trizs77 (397)
Angyal K. Creative Commons License 2024.03.31 0 0 398

A hét minden napján, napközben kétóránként van közvetlen járat Salgótarján és Gyöngyös között.

(Bátonyterenyén belül Nagybátony és Maconka érintésével, valamint Tar, Pásztó, Szurdokpüspöki érintésével)

61 km / 102 perc

 

Azt én nem tudom melyik üzemegység csinálja. (tulajdonképpen azt sem tudom, hogy a Konzorciumok megszűnését követően a KMKK telephelyeiből mennyi maradt, Heves megye amúgy is egy kakukktojás volt ebből a szempontból, hogy a KMKK előtt egy megyére több társaság is jutott: Mátra Volán, Agria és Hatvani bár az utóbbi sosem volt szívem csücske, zömében szerződéses járatokat csinált,

alvállalkozó hátán alvállalkozóval, a közforgalomban pedig a maradék ment, mindenféle kivitel mindenhová (ahová nem való).

 

 

Előzmény: trizs77 (396)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 397

egyelőre annyit tudtam meg, hogy nem közlekedés politikai, pláne nem Nógrád megyei okokból nyilatkozott a közlekedési miniszter:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166693113&t=9035332

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.03.30 -1 0 396

Most nincs ilyen járat ?

 

 

Előzmény: f_k (395)
f_k Creative Commons License 2024.03.30 0 0 395

Igen, Nógrád Volánnak (KMKK) napi 2 járata volt Gyöngyösről Salgótarjánba,  1 Balassagyarmatra

 

Előzmény: trizs77 (394)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.30 -2 0 394

Sajnos nem tudom elolvasni a táblát.

Gyöngyös - ????

Előzmény: f_k (393)
f_k Creative Commons License 2024.03.30 0 1 393

2016

 

trizs77 Creative Commons License 2024.03.27 -2 0 392

Álmodozni odaát is tudnak :

 

https://index.hu/kulfold/2024/03/27/szlovakia-magyarorszag-vasut-ujrainditas/

 

Több Nógrád megyei vonal is szerepel az álmokban.

 

trizs77 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 391

Ez bűncselekmény.

 

Az elkövető nincs joga megállapítást tenni az ügyben, hogy :

 - Jár ott vonat ?

 - Milyen sűrűn jár?

 - Mikor jár illetve mikor jár ?

 - stb.

 

Ez nem sz Ő kmpenciáhója.

Népieschnem ez buta tolvaj.

 

 

f_k Creative Commons License 2024.03.13 0 0 390

Hivatalosan még nem zárt be üzemelő vonalnak számít, így a cselekmény is súlyosabb!!

 

https://iho.hu/hirek/negy-es-fel-kilometernyi-vasuti-legvezeteket-loptak-a-tartooszlopok-egy-reszet-a-sinekre-dontottek

 

NÉGY ÉS FÉL KILOMÉTERNYI VASÚTI LÉGVEZETÉKET LOPTAK, A TARTÓOSZLOPOK EGY RÉSZÉT A SÍNEKRE DÖNTÖTTÉK

MTI/iho2024.03.12. 12:20

Jelentős értékre elkövetett lopás és a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény miatt őrizetbe vettek három nógrádszakáli férfit, akik ellopták a Nógrádszakál és Litke közötti vasúti légvezetéket, amivel húszmillió forint lopási és másfélmillió forint rongálási kárt okoztak.

Ellopták a 78-as számú vasútvonalon, Nógrádszakál és Litke közötti nyílt vasúti pályaszakasz mellett húzódó, négy és fél kilométer hosszú légvezetéket. A tájékoztatás szerint a tolvajok a vezeték fa tartóoszlopait – harmincnyolcat! – láncfűrésszel kivágták, és a kidöntött póznákról levágták a vezetéket. Ezzel az elkövetők húszmillió forint lopási és 1,5 millió forint rongálási kár okoztak. Azzal nem számoltak, hogy a kivágott oszlopok egy része a sínekre dől, amely így veszélyeztette a vonatok biztonságos közlekedését, továbbá a nyílt vonali sorompókezelő elérhetetlenné vált, így őt nem lehetett értesíteni a vonatok érkezéséről.

A szécsényi nyomozók március 6-án nógrádszakáli lakásukon fogták el a 26, 29 és 34 éves férfiakat, akik kihallgatásukon a bűncselekményeket elismerték. Vallomásuk szerint február 29-én pénzszerzési szándékkal először az oszlopra mászva kezdték el lecsipkedni a légvezetéket, de a fárasztó és lassú módszer helyett másnap inkább a faoszlopok kivágása mellett döntöttek. Így is másfél napig tartott a lopás, 15 alkalommal fordultak az autóval, amíg elszállították egyikük házához a vezetékeket, amelyekről leégették a szigetelést, és szelektálták a réz, alumínium és acél összetevőket. A rendőrség a vezeték egy részét lefoglalta, az elkövetőket őrizetbe vették, egyúttal kezdeményezték letartóztatásukat.

* * *

trizs77 Creative Commons License 2023.12.08 -2 0 389

....."......A személyforgalom visszaállításával egyidejűleg meg kell szüntetni a vonatokkal párhuzamosan vagy szinte azonos időben közlekedő autóbuszjáratokat.

A két közlekedési ágnak egymást kiegészítve kell működnie, a csatlakozásoknak pedig egymáshoz kell igazodniuk......"

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ok.

 

Bgyarmat és Szécsény között valóban párhuzamos a vonat és a busz.

Most 40 db busz jár - irányonként - naponta a két város között.

 

Ha buszok megszűnnek akkor Bgyarmatról Szécsényig vonattal kell menni és Szécsényben kell átszállni a vasúthálózatot kiegészítő buszjáratokra, mondjuk Salgótarján felé ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2023.12.08 -2 0 388

Memorandum a 78b újra nyitásáért/hoz:

 

https://iho.hu/hirek/memorandum-az-ipolytarnoci-vonal-feleleszteseert-231208

 

 

trizs77 Creative Commons License 2023.11.29 -3 0 387

Ha itt - ne mostaában - hanem a tavasz elejére beígért felülvizsgálatot elvégzik akkor nem a Drégelypalánk - Balassagyarmat vasuti szakasz autóbusszal való kiváltása léphet elő, mert azt célszerűtlen és rossz ötletek. tartom

 

hanem helyette az Bgyarnmat Aszód vasútvonal vasútjáratainak autóbusz mód váltása már értelmesebb ötlet és viszonylag könnyen meg is tehető,

 

Új járművet nem igényel.

Útvonala közel azonos.

Egy szóló busz elegendő a vonat pótlására, stb.

Ennek már látom értelmét és ami ebbél fontosabb igen kicsi befektetéssel (jár,ű cserével) megoldható.

trizs77 Creative Commons License 2023.11.28 -2 0 386

Valószínűleg nem.

Észszerűtlen és célszerűtlen intézkedés lenne.

Kipróbálták már, nem vált be.

 

Annak nincs értelme, hogy Drégelypalánkon az utasok átszállnak a vonatpótló buszra, a busz beviszi őket Balassagyarmatra, majd a Drégelypalánkon ott hagyott, addigra már üres Bz szerelvény, utasok nélkül bekocog Bgyarmatra.

Ápolásra, karbantartásra, tankolásra/szerelésre, javításra, stb.

 

Ez butaság.

 

 

Előzmény: tota961023 (385)
tota961023 Creative Commons License 2023.11.26 -1 0 385

Menetrendváltástól Drégelypalánk-Balassagyarmat között is jön a vonatpótló?

trizs77 Creative Commons License 2023.09.16 -1 0 384

 

  Az adatok forrása.

 

A Nógrád megyét félig érintő három járat, 75, 78, 81 is benne van.

 

A START szerint minden ilyen, hasonló táblázatban szereplő utasszámhoz (itt ugye bevételből kell/lehet vissza osztani) hozzá kell még adni 22-30%-t mert annyi a különböző jogcímeken ingyen utazók aránya.

 

 

balint36 Creative Commons License 2023.09.03 0 1 383

„78B magyar vaútbó - Ilyen vonalat sem a VPE nem ismer, sem a MÁV-Startnak nincs ilyen menetrendi mezője. A Nógrádszakál állomáson kiágazó vonalat a VPE 78L néven jelöli.”

 

Közben rátaláltam, hogy az egyik oldal kezdte el júliusban használni a 78B-t, aztán ellenőrzés nélkül mindenki átvette, ilyen módon juthatott el ide is.

 

Fun fact: a HÜSZ-ben és jogszabályokban a Nógrádszakál – Nógrádszakál oh. a 74-es számú vonal.

Előzmény: Fizolti (352)
balint36 Creative Commons License 2023.09.03 0 1 382

„Vitatkozni érvelni kell és lehet, de senki sem ülhet a magas lovon!”

 

Ha kicsit visszaolvasod, te is rájössz, hogy rossz helyre címezted.

 

Fizolti 380. számú hozzászólását tudom ismételni. Sajnálatosan az általad vágyott vita álcájával a 350-es hozzászólásban egy nagyon finoman szólva is egy nagyon is hiányos, rozoga, lyukas, megkérdőjelezhető, érzelmi alapú koholt történet lett előadva, miközben az általad vágyott érvelés és az ahhoz kapcsolódó alátámasztások a mai napig nem lettek bemutatva.

 

De miután többedmagammal megkértük az alátámasztást, amire a kérés helyett magas lóról csak annyi jött, hogy parancsolgatni otthon kell, én abban csak azt tudom látni, hogy az illető nem is tudja alátámasztani a hipotézisét, nem tudott érvelni.

 

Sajnálom, de ha valóban vitát és érvelést szeretnél, akkor ne hunyj szemet bizonyos emberek fölött. Ha pedig be is akarod tartatni, akkor BKK-s offolás helyett te is rákérdezhetsz, hogy hol van az, ami mindezt megalapozza.

 

Nincs szó semmi vádaskodásról, mert én eddig a pontig csak annyit csináltam, hogy megkérdőjeleztem a hitelességét, ami azzal függ össze, hogy nem kaptam/kaptunk hitelt érdemlő bizonyítást. Személyére vonatkozóan megjegyzést – habár tudnék – megtartottam magamnak. Viszont éltem az idézés jogával, ezért több alkalommal a kapott szófordulatokat én is felhasználtam.

 

 

Előzmény: Angyal K. (378)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.03 -2 0 381

Az adatokat lehet pontosítani.

 

De mindegy.

 

Ha utána járunk, hogy a szlovák adatközlő például 2018-ra 86 db teher vonatot vonatot adott meg Nógrádszakál és Nagykürtös közé, akkor akit ez érdekel kimutathatja, hogy nem 86 volt hanem 84 vagy 88.

 

Mindegy.

 

Egyik se befolyásolja Nógrád megye közösségi közlekedését.

 

Ahogy szerintem Nógrád megye közösségi közlekedését egyáltalán nem befolyásolja, hogy A.G. szerző milyen mélységig ismeri vagy nem ismeri a vasúti biztosító berendezések fajtáit.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nógrád megye közösségi közlekedését az befolyásolja, hogy :

 

     - mekkora, milyen a megye lakosságának személygépkocsi ellátottsága ?

     - mekkora, milyen a megye lakosságának motorkerékpár ellátottsága ?

     - mekkora, milyen a megye lakosságának  elektromos kerékpár ellátottsága ?

     - hányan veszik igénybe a szerződéses autóbuszokat ?

     - hányan veszik igénybe a menetrend szerinti autóbuszokat ?

     - hányan veszik igénybe a megyében közlekedő vonatokat ?

 

Fizolti Creative Commons License 2023.09.03 0 2 380

Alapvetően ezzel egyetértenék, de az itt kritizált hozzászóló ugyanezt csinálta, és csinálja most is:

Miközben többszöri felkérésre sem pontosította az általa hivatkozás nélkül bedobált, anekdotikusan összeírt és jelentős részben valótlanságokat tartalmazó "információkat", most megint ő szidja az általa csak firkász-nak titulált újságírókat. 

Előzmény: Angyal K. (378)
trizs77 Creative Commons License 2023.09.03 -1 0 379

A 78-on a napokban meg vagy kiégett Bz még menthető?

 

Azért kérdezem mert a minap megjelent egy cikk :.

...."....Őrjöngve menekültek az utasok az égő/lángoló HÉV szerelvényről Budapesten......." címmel.

 

Egyik szomszédunk rajta volt a szerelvényen és este mondta, hogy :

 - nem őrjöngöt senki,

 - nem pánikolt senki,

 - nem menekült senki,

 - egy kapcsoló szekrény füstölt csak,

 - mindenki nyugodtan leszállt.

Ennyit a sajtóról.......................................:-(((

 

Tehát mi az igazság a 78-as felső részén kigyulladt Bz-vel kapcsolatban.

Valóban súlyos a helyzet vagy itt is csak túlzott a firkász ?

 

Angyal K. Creative Commons License 2023.09.02 -1 1 378

Kerüld a személyeskedést és a vádaskodást!

Vitatkozni érvelni kell és lehet, de senki sem ülhet a magas lovon!

Mást helyre igazítani ér de, ki-oktatni, vagy "leoltani" úgy mint azt aki a világra hozott! 

Megértésed és szíves együttműködésed előre is köszönöm! 

 

Előzmény: balint36 (376)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.31 -1 0 377

Nógrád megye lakossága 2022 végén kb. 184.000 fő volt.

A foglalkoztatottak száma 84.000 fő, ami a lakosság kb. 46%-a.

 

Mivel a foglalkozatottak számába csak a lakosság egy részét, a 18-65 évesek számítják bele, így ez arány egész jó lehet.

 

 

A munkanélküliség Nógrád megyében 8,4%, magasabb mint az országos átlag.

https://www.ksh.hu/stadat_files/mun/hu/mun0171.html

 

Tehát a kb. 84.000 fő kb. 40%-a azaz kb. 33.600 fő használja napi hivatásforgalmában a Nógrád megyei buszokat, vonatokat eljutásához.

Ezen belül nincs nyilvános adat a két mód közötti létszám felosztáshoz.

 

Ki lehet és van olyan olvtárs aki ki is kéri (helyesen) a különböző vonalak, leginkább vasútvonalak utasszámait a MÁV-tól.

Ki is adják.

De nem megye bontásban, hanem vonali bontásban.

Például 75-ös vagy 78-as vonal, esetleg 81-es vonal.

Ezek nem Nógrád megye közösségi közlekedéséről szólnak, hanem arról is szólnak.

 

A kiadott számokban benne vannak a vonalak által érintett más megyei szakaszok is.

 

A volánbusz járatainak utasszámait nem szokták kikérni pedig a kikérés módja ugyanaz mint a vasútnál.

 

Ami még módosíthatja - véleményem szerint - a Nógrád megyei modal splítet az két dolog.

 

1./ Szerintem Nógrádban az országos átlag (7%)-nál többen járnak céges busszal munkába.

2./ Szerintem Nógrádban az országos átlagnál (7%) kevesebben járnak céges autóval.

 

A céges autók csoportjával amúgy is vigyázni kell, mert páran - tévesen - a vezérigazgatók Skoda Super B személyautóit hiszik e rovatba, pedig nem.

Ők is ide tartoznak az igaz.

De a céges autók döntő többségét azok a kicsi 0,5-1,0 tonnás teherbírású kicsi furgonok teszik ki, mlyet szerelők, művezetők, karbantartók kapnak és használnak és jellemzően otthon tartják őket, azzal járnak munkába és este haza is.

Napközben pedig a munkájuk része, hogy ezekkel a kis furgonokkal járják a megye vagy tágabb körzetük útjait.

 

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!