Él még Rába contact busz itthon?(Máshol nem is volt :D)
A legyártott 227 db busz mindegyike idehaza szolgált,volanoknal.Én 2009 körül masztam bele a rábákba is, a camion magazinban találtam egy fotót a volanbuszos HDA 226 ról és Mátra volanos HJL 104 ről és valahogy azóta szeretem azokat a buszokat megfogott a,, lénye.,,
Tudom kevesen vannak ezzel így nem valami megbizható, népszerű buszok.Nagyon meg kell becsülni amíg látni magyar buszokat az utakon,persze a credok míg ma is nagy számban készülnek ,de a Rába, ikarus leáldozóban van már, ha még van Rába egyáltalán.Az egykor volt 2 gyár utolsó példanyait láthatjuk úton.EAG(amire sokan rabaként hivatkoznak mert Rába motorosak)is kevesedik egyre inkább.
Szomorú hogy ez van de ez a rendje a dolgoknak.
Bár a Rába nem élt meg nagy sikereket , több főleg volanbuszos kocsi 8 évesen más selejtezve lett, de összességében sikerült beleszokniuk a cégeknek az üzemeltetésben.Merthogy semmi útmutató nem volt sem a javításához, se karbantartáshoz e kocsiknál,ahogy pár éve Trizs is írta .Így nem csoda ha nem tartották karba, meg nem is értettek hozzá.A néhai Bakony volanos (egyetlen ott)Rába contact csuklós, a legmegbízhatóbb Rába Magyarországon.HXU 690 volt a rendszáma tudtommal.A többi Rába csuklós már korántsem ekkora sikertörténet,noha a szólók se mondhatóak túl faja jarműnek.Nagy műhelylatogatók.
A Kapos Volán 38 Rába contacttal vezeti a listát természetesen a legtöbb Rába 092 volt.A Volánbusz 25 sziló és 12 csuklós kocsival szintén élmezőnyben végzett.
Biztos nem elégedtek meg velük ennyire hogy a 3 évig készült buszokból ennyit vetek.
2001 ben határoztak úgy hogy immár végleg beszüntetik a buszgyártast .Nem lett túlzottan szegényebb a szakma , a volánok zöme(Agria,hatvani,Pannon,Borsod, Bács ,somló és Balaton Volán nem.jaratott sose Rába buszt)nem múltidőbe beszélt a rábaról hiszen 20 évig járatta őket(nem volt jó üzlet)
Na összefoglaltam.