Kollega, tegnap PR-cikkeztel Te, node ehhez nagysemmi az allaspontod, mi? :-))) >
Im Jahr 2019 protestierten Studierende, als bekannt wurde, dass die Universitätsleitung »Gedankenfreiheit« und ähnliche Begriffe aus ihrer Satzung gestrichen hatte.[1]
PS.: bocsanat, de mar csak nem tudtam megallni hogy ne fricskazzalak egy kicsit ebben a temaban Teged meg :-)))
A belinkelt cikböl idezet >
A Fudan Egyetem hozza a saját oktatási know how-ját...
A német-magyar társaság NÉMET elnökének véleménye a Petry-ügy kapcsán, hogy hová züllött le Németország a Muzulmutti liberónáculási kurzusának eredményeképp:
Szépen elkanyarodtunk a tárgytól, de kb így állunk.
Mivel már elég öreg vagyok, és kevéssé sznob, ezért le...m az avantgárd megnyilvánulásait. Lett légyen is bárki az elkövető!
A színházba szórakozni megyek, katarzis, illúzió, esetleg nevetés nélkül számomra mit sem ér az egész. A teljesség kell; a színészi játék, a díszlet illúziója, az élmény, ahogy azt a szerző megalkotta!
És mivel ilyen mostanság legfeljebb az Operettben van – de ez a műfaj nem érdekel – ezért már nem járok színházba.
Azért mostanság is készülnek élvezhető magyar filmek, tehát a színház hiánya nem végzetes.
( ... bár Jancsó teljes életműve nem okozott annyi élményt, mint egy Menzel film 10 perce!)
Ugyanazt a színdarabot minden korban másképpen játsszák el.
Nagyon csodálkoznál, ha pl. Shakespeare darabjait ma ugyanúgy mutatnák be mint a mester életében. No meg a közönség is egészen másképpen viselkedett akkoriban, mint most. Az akkori előadások inkább a mai cirkuszi látványosságokra hasonlítottak.
A környezet itt is adott volt, a hangulat is. Jártál már Szegeden a Dóm téren?
S van ott az előtérben egy Demeter-torony is, Árpád-kori. szóval a történelmi levegő is adott volt... lett volna egy briliáns alkotásra. A mesternek csak a buzibár forgott az elméjében:( meg a kisded ideológiái...
Akor jó, mert ezt szeretitek, ezt kapjátok. Nálunk csak koncertek és operaelőadások mentek legközelebb Taorminában, Syracusában meg ógörög darabok, ugyan ugy és ugyan ott ahol 2 400 évvel ezelőtt is kivéve amikor koncertek vannak.
ti azt, mi ezt és mindenki megtalálja amit szeret, ettől kezdve minden rendben van.
Aha, néhány jókedélyű "rövidhajú" ifjú személyesen is gratulálni akart a mesternek, de elfutott előlük...
A siker zajos volt, füttykoncerttel fejezték ki... voltak persze rajongók is, megoszlott a vélekedés... Még az egyébként lelkes támogató kritikus is az egyik szennylapban úgy fogalmazott, hogy megalkuvó lett, belátta, hogy az egyéni látásmód is fontos, érdekes... (de azért igazi katartikus élményt neki is a királydombi ősbemutató okozott). Szerintem is az volt az igazi, szellemiségében is a darabhoz illő, mégha technikailag el is maradt a modern előadások színvonalától.
Nem az avantgarde-dal van baj. Hanem azzal, ha a rendező rátelepszik a darabra. alföldi szegedi rendezése a másságról szólt, meg mindenféle ideológiát belevitt, csak azt nem, amiről a darab szólt...
A transzvesztita, bedrogozott, ázsiai sámán, mint a magyarok papja, a náciék egyenruhájára hajazó német lovagok, a Trabanton begördülő, kis magyar zászlókat lobogtató "magyarkodó" igricek, a piros-fehér-zöld színekben játszó, "hintázó" magyar urak. A nemzeti színek ennyit jelentenek neki, a múlt-, s történelemszemlélete igen groteszk. S mindez homokozóval, egy buzibár díszletei közt.
Adja elő a szürreális látomását, de ott, ahova való. Egy nagyszínpadon, sokezres nézősereg előtt illene a hely szelleméhez méltó előadást rendezni.