Keresés

Részletes keresés

Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.07 0 0 9

Nem még egy, hanem még kettő!

 

Egyet ui. a 7-es főút mellett terveznek és fognak építeni kb. a Sávoly-Somogysámson-Szőkedencs-Somogyzsitfa négyszög közepe tájékán, de talán inkább mégis Sávolyhoz kissé közelebb és tőle délre (térképe itt!: https://www.google.com/maps/place/S%C3%A1voly,+8732/@46.5970756,17.2138516,10034m/data=!3m2!1e3!4b1!4m13!1m7!3m6!1s0x4768f97ba77dfddd:0x400c4290c1eb720!2zSG9sbMOhZCwgODczMQ!3b1!8m2!3d46.6409102!4d17.3068933!3m4!1s0x4768f0b2240f2067:0xe3f216fb1e491985!8m2!3d46.5934043!4d17.2669458), és a Google Maps szerint Sávoly közigazgatási területére eső területen, a másikat pedig itt Hajdúnánás mellett (térképe itt!: https://www.google.com/maps/place/Hajd%C3%BAn%C3%A1n%C3%A1s/@47.8418217,21.2960572,19601m/data=!3m1!1e3!4m13!1m7!3m6!1s0x4768f97ba77dfddd:0x400c4290c1eb720!2zSG9sbMOhZCwgODczMQ!3b1!8m2!3d46.6409102!4d17.3068933!3m4!1s0x47475ab7622ad26f:0x400c4290c1e1330!8m2!3d47.8430033!4d21.424284). Ennek látványterve itt látható: (https://magyarepitok.hu/mi-epul/2020/06/motogp-palya-epul-hajdunasas-hataraban). A leendő helyszínről ez a cikk ad tájékoztatást itt: (https://www.dehir.hu/hajdu-bihar/palkovics-laszlo-a-motogp-palya-a-vilagfigyelem-kozeppontjaba-helyezi-hajdunanast/2020/06/20/).

Előzmény: Paater Altenburg (8)
Paater Altenburg Creative Commons License 2021.02.06 0 0 8

Még egy Hungaroring? Iszonyú drága lenne...

Előzmény: Hírfigyelő (7)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.06 0 0 7

Arról még mi is keveset tudunk, mert még csak tervezési fázisban van. A "Moto GP" pályáról van szó, ami hasonló mint amilyen pl. a "Hungaroring" nevű versenypálya. Itt tervezik megépíteni Hajdúnánás mellett, de erről részleteket még csak nagyon keveset tudunk. Ezt a pályát valahol a város DNy-i vége és a 35-ös főút között tervezik megépíteni.

 

DE!:>> Őszintén szólva jobban örülnénk neki, hogyha a "Moto GP"-re szánt pénzt inkább üzem- és gyártelepítésekbe fektetnék be, mert errefelé óriási mértékű(!!!) a tartós és jól megfizetett munkát adó üzemek, gyárak, munkahelyek hiánya!

 

De ha már autók és utak, akkor még valami eszembe jutott. Ez pedig a város környéki és a megyében lévő közutak állapota.

Hajdúnánás környékén az utóbbi időben nagyon sok utat teljesen felújítottak: ilyen pl. a 3502-es út (36-os főút-Tiszavasvári-Hajdúnánás-Hajdúdorog-Hajdböszörmény-35-ös főút), a 3323-as út (Hajdúnánás-Balmazújváros), a 3321-es út (Balmazújváros-Nagyhegyes-Hajdúszoboszló), és a 3501-es út (Hajdúnánás-Polgár), valamint a 3317-es út (Hajdúnánás-Nyíregyháza) Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakasza. A 3317-esen a Hajdú-Bihar megyei szakasz teljes felújítására még várni kell, ezen az útszakaszon a kátyúmentesítést és a hosszabb távon is időtálló több száz méter hosszú útpadka-menti sávokra kiterjedő hosszú sávos burkolatjavítással végeztek, így ez az útszakasz is időtállóan lett megjavítva (ezzel a javítással csak annyi a szépséghiba, hogy dacára az időtálló javításnak, az útburkolat ezen az útszakaszon eléggé rázós marad még, mivel így ez itt szakaszonként váltakozva eléggé egyenetlen burkolatú), alapjául szolgálva egy erre ráhúzható esztétikusabb és rázásmentes kopóréteg kialakításával járó végleges útfelújításnak.

 

Végleges felújításra vár tehát még a 3317-es út Hajdú-Bihar megyei szakasza, és a 3318-as út (Balmazújváros-Hajdúböszörmény) teljes hossza. Utóbbi útvonal nem kátyús, de nagyon hullámosan egyenetlen és igencsak erősen nyomvályús. Rossz még a 3508-as út (Hajdúnánás-Görbeháza-35-ös főút), de ennek kisebb a jelentősége is, mivel mind Balmazújváros, mind Polgár felé jelentős kerülőt jelentene (Balmazújváros felé a jóval nagyobbik kerülőt).

 

A felsorolt utak közül a 3323-as és a 3321-es Hajdúszoboszló felé, a 3502-es út Hajdúböszörmény és Debrecen felé, a 3317-es út Nyíregyháza felé, a 3501-es út pedig Polgár és Tiszaújváros felé jelenti a minőségi közúti kapcsolatot.

A 3502-es szerves folytatása észak felé a 3632-es út (36-os főút-Tiszavasvári-Tiszalök), innen tovább a 3612-es út (Tiszalök-kisfástanyai útk.), innen tovább a 3633-as út (kisfástanyai útk.-Tiszaeszlár-Tiszanagyfalu-Rakamaz-38-as főút), ezek együtt -- egymásba továbbfolytatódva -- a Hajdúnánás-Rakamaz kapcsolatot jelentik, a 38-as főút Rakamaz-Tokaj szakaszával együtt pedig a Hajdúnánás-Rakamaz-Tokaj kapcsolatot alkotják együttesen.

((Ezeket az itt (eddig!) felsorolt 2×1 sávos utakat mind kitűnő minőségben és nagyszerű útszélességgel újították fel, és ahol az szükséges volt a régi állapotokhoz képest, ott még a kellő mértékben (7,5 m szélesre bővítve az utat) még szélesítettek is rajtuk.))

Előzmény: Paater Altenburg (6)
Paater Altenburg Creative Commons License 2021.02.06 0 0 6

Kösz. Keveset tudok a Tiszántúlról, ős dunántúli lévén. De valamit írtak nemrég egy ottani nagy autó-versenypálya építésről. Hogy van ez? Kösz.

Előzmény: Hírfigyelő (5)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.05 0 0 5

Hajdúnánásról induló vonat,- és busz-járatok (menetrendek):

 

http://hajdunanas.hu/245/menetrendek

Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.04 0 0 4

Közben -- tekintettel arra, hogy az interneten egyetlen használható várostérkép sem található erről a városról -- , így itt most közreadom Hajdúnánás város áthajtási térképét. A térképen narancssárgával jelölt útvonalak alkotják a város fontosabb átmenő forgalmú úthálózatát. A többi út helyi jelentőségű, kisebb forgalommal. Különösen erős forgalmú út a 3502-es összekötő út, amely Debrecen felé jelenti a gyors közlekedésre alkalmas "köldökzsinórt". A mentőszállítás is ezen az úton zajlik Debrecen felé. A térképbe beillesztett jelmagyarázat mindent egyértelműen megmutat.

 

Hajdúnánás közúti áthajtási térképe

Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.04 0 0 3

Valamikor régen a vasútállomáshoz és a temetőhöz ment ki egy-egy buszjárat, de a lagymatag-gyenge vasúti személyforgalom még további csökkenése miatt hosszú évekre megszüntették a vasútállomáshoz menő buszjáratot, a temetői buszjáratot pedig azért szüntették meg mert nem volt kifizetődő (a helyiek kerékpárral vagy autóval járnak ki a temetőkertbe).

Ebből a vasúthoz menő buszjáratot minimális járatszámmal visszaállították, de ez is éppen hogy csak napi 1-2 buszárat. (A 109-es vasúti szárnyvonal a Debrecen--Tiszalök vonal, és miután az ezzel párhuzamosan futó 3502-es összekötő út autósforgalma nagyon jelentős, és így elszíva a forgalmat a vasútvonal elől, így ezért a vasútvonal forgalma eléggé szerényes.

 

A fürdőhöz is régen volt buszjárat, de mivel oda is jobbára autóval vagy kerékpárral járnak ki a helyiek, a messziről érkező nagy fürdőturista-forgalom pedig mindig autókkal érkezik ide, ezért a fürdőhöz menő buszforgalom is igen szerény mértékű még ma is.

 

Javára szól viszont a fürdőturizmus fejlődésének a fürdő nemrég befejezett nagyarányú felújítása és korszerűsítése, valamint az a tény, hogy egy ideje már Hajdúnánást is eléri az M3-as autópálya, ill. a 35-ös főút (Görbeháza), és a 36-os főút (Tiszavasvári) viszonylagos közelsége ([35] Gh.: 16 km, ill. [36] Tv.: 13 km).

Előzmény: Paater Altenburg (2)
Paater Altenburg Creative Commons License 2021.02.04 0 0 2

A városon belüli tömegközlekedésről éreklődtem. Erre nem válaszoltál. Rendszeres belső buszjárat kellene. A fürdő másfél kilométer a központtól, ill. kicsit több is. 33 fok melegben nem kellemes séta.

Taxiról álomszó sincs. Nincs mindenkinek autója.

Előzmény: Hírfigyelő (1)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.04 0 0 1

Ebben a városban aztán van forgalom, ne félj semmit! :-)

 

Hajdúnánás járási székhely, tüdőgondozó intézettel, nagy betegforgalmú orvosi rendelőintézettel, egy olyan nagy vendégforgalmú városi gyógy- és strandfürdővel ami rögtön a hajdúszoboszlói gyógyfürdő után következik a gyógyfürdők rangsorában, egy igen nagy áruforgalmú városi piactérrel, benne rengeteg piaci pavilon-bolttal, gyógysegédeszköz-szaküzlettel, 4 gyógyszertárral, 2 számítástechnikai szakszervizzel és szaküzlettel, több ruhaszaküzlettel, és egy olyan használtcikk-bolttal ami minőségi árukat szerez be még a műszaki áruk terén is, így az ezeket látogató vevő- és vendégforgalom csak részben származik a városon belülről, mivel az legalább felerészben más közeli városokból és községekből (Tiszaújváros, Polgár, Görbeháza, Hajdúböszörmény, Hajdúdorog, Újfehértó, Tiszavasvári, Tiszalök, Balmazújváros, Nyíregyháza) vonzódik át ide.Hajdúnánás várostérképeA Hajdúnánási Városi Gyógy-és Strandfürdő látványterve (azóta ez már megépült és megvalósult!!)

Előzmény: Paater Altenburg (0)
Paater Altenburg Creative Commons License 2021.02.03 0 0 0

Kéne valami városi közlekedés. Gyakorlatilag nincs.

Előzmény: Hírfigyelő (-)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.02.02 0 0 topiknyitó

Hajdúnánás város (és egyúttal jelentős fürdőváros) fejlődése, gondjai, problémái és megoldásuk. -- Problémafelvetések, megoldási javaslatok bátran jöhetnek, akár térképekkel és térképvázlatokkal illusztrálva is! Nemcsak hajdúnánásiak szólhatnak bele, hanem szakemberek is (városfejlesztési, fürdőváros-fejlesztési, termálfürdő-fejlsztési(!), és közlekedésfejlesztési szakemberek is beleszólhatnak, az ország bármely(!) pontjáról!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!